پرسپولیس نیوز : کاپیتان پیشین تیم فوتبال پرسپولیس معتقد است که هافبک حال حاضر این تیم استعداد ویژه‌ای در فوتبال ایران است.

مهدی مهدوی‌کیا در مورد حضور تیم جوانان ایران در تورنمنت کشور روسیه عنوان کرد: مسابقات معتبری با حضور 14 کشور اروپایی و ایران و ژاپن از آسیا برگزار می‌شود. ما این فرصت را داریم که با بازی با تیم‌های معتبر خودمان را محک بزنیم. تیم  جوانان هر ماه در یک تورنمنت بین‌المللی حاضر می‌شود مانند مسابقات ماه پیش ایتالیا و حال حاضر روسیه.

وی ادامه داد: در این مسابقات با تیم‌های فنلاند، بلاروس و اسلواکی هم‌گروه هستیم که هر 3 از تیم‌های شرق اروپا هستند. تیم‌های این قسمت از اروپا همه بر پایه قدرت بدنی و فیزیک تشکیل شده‌اند. پیش از این با بلاروس بازی کرده‌ بودیم اما از فنلاند و اسلواکی شناختی نداریم. ضمن اینکه چند بازیکن تیم نوجوانان که در جام‌جهانی بازی کردند همراه تیم جوانان در این مسابقات حاضر می‌شوند.

مدیرفنی تیم جوانان در خصوص حضور بازیکنان دو رگه در این تیم اظهار داشت: تمام این بازیکنان ایرانی هستند و جزو پتانسیل فوتبالی کشورمان محسوب می‌شوند که باید از آنها به درستی استفاده کنیم. متاسفانه در چند سال اخیر در بخش فوتبال پایه ضعیف ظاهر شدیم و استعدادهای کشورمان کشف نشد. ماهان بغدادی اولین بازیکنی است که از خارج از کشور به ما اضافه می‌شود.

مهدوی‌کیا درباره صدرنشینی پرسپولیس در مسابقات لیگ برتر گفت: از این قضیه بسیار خوشحالم. چند سالی بود که پرسپولیس فراز و نشیب زیادی داشت و نتوانسته بود در جایگاه اصلی خودش حضور داشته باشد اما این فصل با زحماتی که همه در این تیم می‌کشند به جایگاه خوبی رسیده است. پرسپولیس هم خوب بازی می‌کند و هم خوب نتیجه می‌گیرد. به نظر من 4 بازی آینده پرسپولیس در لیگ بسیار تاثیرگذار و سرنوشت‌ساز است. اگر پرسپولیس بتواند این بازی‌ها را به خوبی پشت‌ سر بگذارد شانس بالایی برای قهرمانی دارد.

وی در مورد محرومیت پیام صادقیان به خاطر انجام خطای شدید در بازی با ملوان تاکید کرد: در تمام کشورها اینگونه خطاها با محرومیت مواجه می‌شود و در پرسپولیس چون توجه و دقت بیشتری وجود دارد اینگونه صحنه‌ها بیشتر دیده می‌شود. در فوتبال ما از اینگونه خطاها بسیار وجود داشته و دارد اما دیده نمی‌شود چون خیلی از بازی‌ها پخش مستقیم نمی‌شود. اگر صادقیان با چنین محرومیتی روبرو شده به خاطر این است که پرسپولیس همیشه در چشم است.

کاپیتان پیشین تیم فوتبال ایران در پاسخ به این سوال که آیا پیام صادقیان می‌تواند به عنوان لژیونر جدید ایران در فوتبال اروپا حضور داشته باشد گفت: صادقیان بازیکن بسیار توانمندی است که من بازی‌های او را از تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران دنبال می‌کردم. همان زمان آقای دوستی‌مهر به من گفت که صادقیان در آینده بازیکن بزرگی می‌شود من هم فکر می‌کنم این بازیکن بخش بزرگی از فوتبال خود را مدیون دوستی‌مهر است.

مهدوی‌کیا ادامه داد: صادقیان استعداد ویژه‌ای در فوتبال ایران است. متاسفانه آنقدر ستاره‌ها در فوتبال ما خیلی کم ظهور می‌کنند که وقتی یک نفر چنین استعدادی نشان می‌دهد همه در موردش صحبت می‌کنند. پیام صادقیان برای پیشرفت باید همین مسیر را ادامه دهد و اشباع نشود شما ببنید بازیکنانی مانند کریمی، دایی، عابدزاده و هاشمیان به خاطر اینکه زود اشباع نشدند پیشرفت کردند.

وی درباره اینکه آیا در جشن 50 سالگی باشگاه پرسپولیس که روز شنبه برگزار می‌شود حضور خواهد داشت، گفت: متاسفانه به خاطر اینکه با تیم جوانان در روسیه خواهم بود در این جشن حضور ندارم اما از همین جا به تمام هواداران، مدیران، مربیان و بازیکنان تاریخ پرسپولیس این جشن و 50 سالگی باشگاه را تبریک می‌گویم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)