پرسپولیس نیوز : بازیکن اسبق پرسپولیس گفت: به این فکر می کنم چرا باید یک جوان بااخلاق و نمونه دار فانی را وداع بگوید و شاهد همدلی و احترام گذاشتن به یکدیگر در فوتبال ایران باشیم.

هادی مهدوی کیا  درباره دربی پایتخت اظهار داشت: یکی از زیباترین دربی های چند سال اخیر بود و پرسپولیس توانست همچون دربی های چند سال اخیر بازی را به نوعی حماسی تمام کند. پرسپولیس در دیگر بازی های امسال هم زیبا بازی کرده اما با از دست دادن موقعیت های گلزنی به سختی دروازه حریفان را باز کرده. تیم برانکو خیلی خوب کار می کند اما سخت گل می زند و فرصت های خوبی را از دست می دهد. در دربی هم شاهد همین موضوع بودیم و این یک اتفاق جدید نبود.

وی ادامه داد:اگر پرسپولیس قدر موقعیت ها را بداند و این همه فرصت سوزی نکند تیمی خواهد شد که با بردهای قاطع و متوالی میدان را ترک می کند. واقعا حیف است که پرسپولیس به این خوبی بازی کند ولی اینگونه فرصت های طلایی را از دست بدهد برانکو باید فکر کند و بداند که مشکل تیم کجاست؟ و چیست که بازیکنان این همه موقعیت را از دست می دهند استقلال هم در این بازی هوشیارانه بازی کرد آنها با تمرکز خوبی بازی را شروع کردند و موقعیتی که نصیبشان شد با حرفه گری به گل رسیدند اما زود به لاک دفاعی رفتند و دفاع مطلق موجب شد فشار حملات پرسپولیس زیاد شود و آنها در آخرین ثانیه هم که شده به گل تساوی بخش دست یابند. پرسپولیس چهار فصل در دربی ها نباخته و توانسته با برد 3بر2 در دربی معروف 10 دقیقه و 10 نفره و دو برد متوالی در دربی های فصل گذشته و برتری دقایق پایانی در دو بازی سال گذشته در حالی که در یک بازی 10 نفره بود به بردهای پرشور و ماندگار را رقم بزند. گلی که پرسپولیس در دقیقه 96 و آخرین ثانیه های بازی زد این بار هم موجب شد که پرسپولیس دست به کاری بزند که برای هوادارانش هیجان بسیار زیادی دنبال داشت این تبدیل به ویژگی پرسپولیس در دربی های سال های اخیر شده و برای هواداران پرسپولیس لذت بخش است که تیم شان هشت بازی است که نباخته است.

بازیکن اسبق تیم ملی درباره اتحاد تماشاگران به تیم گفت: واقعا جای تقدیر دارد که هواداران با حضور پرشور خودشان در مراسم تشییع هادی نوروزی کاری کردند که همه به خودشان بیایند. هواداران پرسپولیس سنگ تمام گذاشتند در این میان باید از هواداران استقلال تقدیر ویژه کرد که اینگونه به ابراز همدردی با خانواده نوروزی پرداختند. اینکه هادی یادش گرامی داشته می شود و پرسپولیسی ها حجازی و مظلومی را تشویق می  کنند اتفاقات ماندگار و تحسین برانگیزی است و فوتبال ما از یادها نخواهد رفت. برخی بازیکنان دو تیم که مستعد به درگیری و  حاشیه سازی در دربی ها هستند در این بازی و در برخی صحنه هایی که در حال طبیعی ممکن است جنجال و تنش های آنچنانی را به دنبال داشته باشند به حرمت هادی خویشتن داری کردند واین خویشتن داری آنها قابل تحسین است. مثلا در دو صحنه برای نورمحمدی و بنگر و در یک صحنه برای حنیف عمران زاده اتفاقاتی رخ داد که ممکن بود منجر به تنش و درگیری شود ولی آنها صبورانه گذشت کردند و دیدیم که هیچ اتفاق ناگواری در مستطیل سبز رخ نداد و بازیکنان دو تیم با کمتری تنش و درگیری بازی را به پایان بردند در حالی که یک تیم تا آخرین لحظات پیش بود و برنده و یک تیم تا آخرین ثانیه ها عقب بود و بازنده با این وجود این روزها به این موضوع فکر می کردم که چرا باید یک بازیکن نجیب و بااخلاق و نمونه مثل هادی از بین ما برود و در سایه این عزاداری همه به این فکر بیفتند که قدر همدیگر را بدانند وکری های توهین آمیز برای هم نخوانند و احترا م ها را حفظ کنند وقتی می توانیم به این حد به همدیگر احترام بگذاریم و قدر هم را بدانیم چرا باید حرف هایی بزنیم که دلی را بشکنیم و یا درگیری ها و تنش هایی را ایجاد کنیم که موجب شرم ساری جامعه فوتبال شود.

مدیر اجرایی آکادمی کیا درباره بازی پرسپولیس و ذوب آهن گفت: این بازی به اعتقاد من حساس ترین بازی امسال پرسپولیس پس از دربی است و سرنوشت پرسپولیس در این بازی تعیین خواهد شد پرسپولیس برای قهرمان شدن در لیگ با توجه به اختلاف امتیازات کار سختی دارد و می تواند از جام حذفی قهرمانی را به هوادارانش هدیه کند. پرسپولیس در یکی، دو سال اخیر همچون استقلال مقابل ذوب آهن ناکام بوده و بازی سختی را پیش بینی می کند هر دو تیم در اوج آمادگی هستند و نوید یک بازی دیدنی را می دهند این بازی بازنده ندارد و هر دو تیم در بازی سرنوشت مرگ و زندگی به آب و آتش می زنند.

مهدوی کیا افزود:پرسپولیس امسال در فاز هجومی مهره های کلیدی و بسیار آمده ای مثل طارمی، عالیشاه، احمدزاده و بن سون را در اختیار دارد و نفراتی مثل رامین رضائیان هم فوق العاده عمل می کنند و مجموعا پرسپولیس تبدیل به تیم بسیار خوبی شده است که نشات گرفته از یارگیری خوب و هوشمندانه برانکو است. برانکو نفراتی مثل مسلمان را هم به آمادگی رسانده و نشان داده این توانایی را که از بازیکنانش بهترین بهره برداری را بکند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)