پرسپولیس نیوز : کاپیتان سابق تیم ملی گفت:من و وحید هاشمیان اینجا کم و بیش با هم در ارتباط هستیم اما شرایط کاری من در هامبورگ طوری شده که واقعا سرم بسیار شلوغ است.

مهدی مهدوی کیا به قول خودش این قدر حالا سرش شلوغ شده که حتی نمی داند چه اتفاقاتی در فوتبال ایران در حال رخ دادن است و تنها گهگاهی نتایج پرسپولیس را دنبال می کند. وی در خصوص شرایط این روزهای هامبورگ، تیم ملی و پرسپولیس به گفت و گو پرداخت که متن آنرا در زیر می خوانید.

 

*از تیم های پایه هامبورگ چه خبر؟

خدا را شکر ما مشغول آموزش تیم های پایه در رده 12 تا 15 سال هستیم. بدین صورت که 4، 5 روز تمرینات اختصاصی انجام می دهیم و در 2 روز از هفته هم بازیکنان مدارس آموزش می بینند و آخر هفته ها هم که بازی است و دیگر وقت سر خاراندن هم برای ما نمانده است.

*مثل اینکه قرار بود به عنوان مربی در تمرینات بزرگسالان هم شرکت کنید.

من فقط با بازیکنان پایه کار می کنم و به تیم بزرگسالان کاری ندارم و تنها فکر و ذکرم بازیکنان تیم های پایه هستند.

* نتایج هامبورگ در بوندس لیگا رضایت بخش بوده است؟

هامبورگ امسال نتایج خوبی را به دست آورده است. آنها در این هفته سه بر صفر برنده شدند و هفته قبل هم تنها با بدشانسی باختند. فکر می کنم برای تیم هامبورگ شروع بدی نبوده و امسال هامبورگ نتایج خوبی را امیدوارم بتواند در لیگ کسب کند.

*برای مدرک مربیگری کلاس B اقدامی کردید؟

اینجا در هامبورگ و به صورت کلی در آلمان این گونه نیست که شما کلاسی را ثبت نام کنید و دو روز بعد در کلاس ها حضور پیدا کنید. اینجا باید بعد از اینکه در کلاس ها ثبت نام کردید در نوبت حضور داشته باشید تا زمانش که فرا برسد با شما تماس بگیرند و اعلام کنند. مشخص نیست که زمانش هم چه روزی خواهد بود.

*از وحید هاشمیان چه خبر؟ آیا او را می بینید؟

من و وحید هاشمیان اینجا کم و بیش با هم در ارتباط هستیم اما شرایط کاری من در هامبورگ طوری شده که واقعا سرم بسیار شلوغ است. من تقریبا از ساعت 9  از خانه بیرون می آیم از ساعت 10 صبح کار خود را آغاز می کنم. اما بعد از تمرین بازیکنان پایه، مدارس و تمرینات اختصاصی تقریبا ساعت 9 شب کارم تمام می شود و واقعا فرصتی برای من باقی نمی ماند.

 

*از آکادمی کیا چه خبر؟

به هر صورت ما امسال سال اولی بود که آکادمی کیا را شکل دادیم. ما در این آکادمی هدف های طولانی مدت بسیار خوبی را داریم و تنها به دنبال سازندگی و استعدادیابی هستیم. در حال حاضر در لیگ ایران هم حضور داریم و امیدواریم با توجه به شرکت در اردوهای خوب خارجی استعدادهای بزرگی را کشف کنیم.

*آیا در مسابقات دیگری شرکت نمی کنید؟

اتفاقا چرا. ما برنامه ریزی کرده ایم که با حضور تیم 13 ساله های آکادمی کیا و تیمی که سال گذشته در رقابت های اتریش شرکت کرده بود، اردویی را برگزار کنیم و سپس تلفیق این دو تیم را با خودمان به آلمان بیاوریم و یک اردوی خوبی را در آلمان برگزار کنیم تا تیم برای شرکت در رقابت های گلدکاپ اتریش حاضر شود.

*شما به عنوان یکی از کاپیتان ها و ستاره های فوتبال ایران به بازی ستاره ها دعوت شدید اما در این مسابقه حضور پیدا نکردید.

من واقعا دلم می خواست در این بازی حضور پیدا کنم اما روز و تاریخ بازی طوری بود که من در آن روز کاملا برنامه ام پر بود و باید حتما در تمرینات آکادمی حضور پیدا می کردم. به همین دلیل واقعا فرصت اینکه در این بازی حضور پیدا کنم را نداشتم.

*شما با برخی از بازیکنان منتخب جهان که به ایران آمدند بازی کردید. آیا دوست نداشتید دوباره آنها را ببینید؟

من فکر می کنم با خیلی از این بازیکنانی که به ایران آمدند بازی کردم. حالا یا در جام جهانی بوده یا در رقابت های باشگاه های اروپا. همچنین در چند دوره که به مناسبت های مختلف به تیم منتخب جهان دعوت شدم کنار آنها فوتبال بازی کردم. فکر می کنم بازی بسیار جالبی بود. من خیلی دوست داشتم که در این بازی حضور پیدا کنم اما واقعا برنامه کاری ام طوری بود که نمی توانستم در این بازی شرکت داشته باشم.

 

*فرصت می کنید بازی های پرسپولیس را ببینید؟

متاسفانه همانطور که گفتم واقعا فرصت نداشته ام اما گل های بازی های پرسپولیس را بعد از بازی همیشه می بینم. پرسپولیس امسال تیم بسیار خوبی است و روز به روز روند رو به رشد خود را حفظ کرده است که امیدوارم این روند همچنان ادامه دار باشد. پرسپولیس در بازی با فولاد با یک بازی زیبا توانست سه امتیاز بازی را کسب کند و بعد از این سه امتیاز در دیدار جام حذفی برابر پیکان هم به پیروزی رسید. من قبلا هم اعلام کردم که برانکو باید زمان داشته باشد تا تیم را کم کم به آمادگی صد در صد برساند.

*این را شنیده اید که برانکو حالا از تیم ملی کشورش پیشنهاد دارد؟ آیا با رفتن برانکو پرسپولیس ضرر نخواهد کرد؟

برانکو ایوانکوویچ مربی بسیار خوبی است و رزومه بسیار خوبی هم دارد. او در کشورش یک مربی بزرگ به حساب می آید و مطمئنا هر مربی بزرگی پیشنهادات زیادی دارد اما چیزی که مهم است این است که واقعا نمی دانم در قرارداد برانکو چه چیزی ذکر شده و آیا می تواند از پرسپولیس جدا شود یا نه. در هر صورت کرواسی یک تیم بزرگ است و هر مربی دوست دارد با تیم ملی این کشور کار کند. در نهایت من امیدوارم که برانکو در ایران باقی بماند و از پرسپولیس خارج نشود.

*در حال حاضر در پرسپولیس و در پست شما رامین رضاییان بازی می کند. آیا توانسته در سطح شما باشد؟

همانطور که گفتم من بازی های پرسپولیس را واقعا نتوانستم ببینم اما برای هرکس که در پرسپولیس بازی می کند، نه تنها در پست من بلکه در تمام پست ها آرزوی موفقیت می کنم و فقط به تمام بازیکنان پرسپولیس یک توصیه دارم که به فکر هواداران باشند. هواداران در این سالها خیلی استرس کشیده اند و فقط به دنبال احیای پرسپولیس بوده اند. طوری بازی کنند تا پرسپولیسی را که هواداران دوست دارند برای آنها تداعی کنند.

*اما همین پرسپولیس پرهوادار بعد از گذشته 5 هفته هنوز اسپانسر ندارد.

واقعا نبود اسپانسر از آن حرف هاست. تیمی که این همه هوادار دارد هنوز نتوانسته اسپانسر پیدا کند. آخر مگر می شود؟! شما وقتی یکی از پرطرفدارترین تیم های آسیا هستید. همه دوست دارند که تبلیغ کار شما را بکنند و این خنده دار است که هنوز پرسپولیس نتوانسته اسپانسر بگیرد. واقعا من نمی دانم چه اتفاقی در حال رخ دادن است. خودم هم مانده ام. امیداورم هواداران بالاخره رنگ آرامش را ببینند.

*بازی های تیم ملی را دیدید؟

بله. هدف تیم ملی بردن بود که به این هدف هم رسیدند. در تیم ملی بازیکنان جدیدی در کنار هم به میدان رفته اند که از جوانان لیگ و در عین حال باتجربه های لیگ هستند. همین که کی روش ترکیب جدیدی را به زمین می فرستد و نتایج خوبی هم بگیرد اتفاق خوبی است.

*اما از کی روش در این روزها انتقادات زیادی می شود.

کی روش با ایران قرارداد دارد و باید آرامش داشته باشد تا کارش را درست انجام دهد. اگر آرامش را از کی روش بگیریم تیم ملی ضرر می کند. من از ایران دور هستم اما  نمی دانم در فوتبال ایران چه اتفاقی در حال رخ دادن است که این چیزها را می شنوم. کی روش مربی بزرگی است و همه باید به دنبال آرامش او باشیم نه بر هم زدن آرامش او.

*آیا جوانگرایی تیم ملی کارساز بوده؟ فکر می کنید از آکادمی کیا هم بازیکنی به تیم ملی به زودی دعوت شود؟

به نظرم فوتبال متعلق به جوانان است و قطعا همین طور باید باشد. من مطمئن هستم بازیکنان من هم به زودی دیده خواهند شد و برای تیم ملی دعوت می شوند. یکی از اهداف من همین است.

 

*به عنوان سوال آخر دو روز پیش سالروز پیروزی ایران با دو گل فوق العاده شما بر چین بود؟

بگذارید یک نکته جالب تر برای شما بگویم. دو روز پیش سالروز آن بازی معروف هامبورگ با یوونتوس بود و حتی یکی از روزنامه های آلمان روی تیتر یک خود در مورد من مقاله ای نوشت و خیلی برای من جالب است که در همین روز ما چین را با گل های من شکست دادیم. در همین روز هممقابل یوونتوس هم آن بازی حماسه ای را انجام دادیم و فکر می کنم این روز کاملا از روزهای فراموش نشدنی برای من است. در بازی مقابل چین هم یک روز خیلی خوب را داشتم و توپ را از هرجا که شوت می زدم درون دروازه میرفت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)