خبرگزاری پرسپولیس : کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس، گفت: مسابقات مقدماتی جام جهانی هنوز تمام نشده، اگر می خواهیم به جام جهانی برویم باید از تیم ملی حمایت کنیم.

مهدی مهدوی کیا افزود: شکست مقابل لبنان بسیار دردناک بود، ما در جدول رده بندی وضعیت چندان مستحکمی نداریم و سه امتیاز حساس را از دست دادیم آن هم در مقابل تیمی که تا کنون مقابل ایران برد نداشته است. در بازی دوستانه مقابل اردن هم بازی خوبی را شاهد نبودیم. این مسائل باعث شده این روزها شاهد انتقادات گسترده ای از تیم ملی باشیم. اما به اعتقاد من بهتر است در شرایط کنونی خونسردی خود را حفظ کرده و در کوران مسابقات مقدماتی جام جهانی از تیم ملی حمایت کنیم. به قول معروف “بازی هنوز تمام نشده” ما هنوز جام جهانی را از دست ندادیم. دو بازی حساس مقابل ازبکستان و کره جنوبی را پیش رو داریم و اگر امتیازات لازم را کسب کنیم، می توانیم صعود به جام جهانی را جشن بگیریم. در این شرایط باید عاقلانه تصمیم بگیریم و از تیم ملی حمایت کنیم و شرایطی فراهم شود که در نهایت موجب رفع نقاط ضف تیم ملی و تقویت آن شود.

این روزها می بینیم که بسیاری از کارشناسان انتقادات شدیدی را مطرح می کنند، این مسائل کمک چندانی به تیم ملی نمی کند بلکه فشار روحی و روانی را به تیم ملی تحمیل خواهد کرد.

او ادامه داد: من چندین دوره در مسابقات مقدماتی جام جهانی حضور داشته و شرایط بدتر از این را تجربه کرده ام. می دانم که در حال حاضر حمایت کردن از تیم ملی چه تاثیر مثبتی می تواند داشته باشد و انتقاد کردن چه تاثیر مخربی.

مهدوی کیا، خاطرنشان کرد: می توانم مسابقات مقدمانی 2006 را مثال بزنم که پس از باخت از اردن در تهران توانستیم قطر و اردن را در خانه خودشان در لحظات پایانی ببریم و شانس خودمان را برای صعود به جام جهانی دو برابر کنیم. بنابراین به عنوان بازیکن اسبق تیم ملی از رسانه ها، پیشکسوتان و کارشناسان درخواست می کنم همه چیز را فراموش کنند و با حمایت از تیم ملی شرایطی را فراهم کنند که در نهایت موجب تقویت تیم ملی شود.

کاپیتان اسبق تیم ملی درباره گزارش سایت فیفا از بازی خاطره انگیز ایران و چین در سال 97 و درخشش خودش گفت: آن بازی اولین دیدار ایران در مرحله نهایی مقدمانی جام جهانی بود. چینی ها بر اساس خرافانی که داشتند به خاطر اینکه در دالیان باخت نداشتند مکان بازی را به این شهر منتقل کرده بودند و ما تا دقیقه 60، 2 بر صفر عقب بودیم اما توانستیم 4 بر 2 پیروز شویم که من گل های دوم و سوم تیم را به ثمر رساندم که منجر به برد خاطره انگیزی شد. گل سوم به عنوان مادر گل های سال آسیا شناخته و در نهایت به عنوان گل سال آسیا معرفی شد.

مهدوی کیا درباره درخشش خود در آن دوره از مسابقات گفت: آن زمان 19 سال سن داستم و آقای مایلی کهن در مرحله مقدماتی به عنوان پیستون و در مرحله نهایی به عنوان هافیک راست از من در ترکیب اصلی استفاده می کرد.

در آن تیم بازیکنان بزرگ و با تحربه ای همچون عابدزاده، دایی، خداداد، شاهرودی، استیلی، باقری و خیلی های دیگر حضور داشتند که بازی کردن در کنار آنها برای من افتخاری بود. آن تیم یک تیم توانمند و یک نسل طلایی بود و شاید به همین خاطر است که سایت فیفا به رقم گذشت 14 سال هنوز از آن مسابقه یاد می کند.

ما در مسابقان مقدمانی با اقتدار سوریه و مالدیو را بردیم و در مرحله پایانی نیز هر چند بازی ها فرسایشی بود اما تیم ملی بسیار جذاب و تماشایی بازی می کرد و در نهایت پس از 20 سال به جام جهانی رفته و در آن مسابقات به عنوان یک  جوان 19 ساله در کنار بازیکنان بزرگ عملکرد خوبی داشتم و در نهایت از سوی AFC به عنوان جوان سال آسیا برگزیده شدم و برایم یسیار جالب است که امروز می شنوم سایت فیفا به رقم گذشت 14 سال آن بازی را برای کاربران خود یادآوری می کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)