مرجع خبری پرسپولیس : مهدي مهدوي كيا صبح امروز در گفت و گویی درباره موضوعات مختلفي صحبت كرد، از سقوط استيل آذين تا بازگشت به پرسپوليس.

 

پس از پايان فصل، حالا راحت‌تر مي‌شود درباره سقوط تيم‌تان صحبت كرد. فكر مي‌كنيد چه شد كه تيم پر ستاره استيل آذين به دسته يك سقوط كرد؟

به هر حال استيل آذين جزو تيم‌هاي خوبي بود كه به دسته اول سقوط كرد. ابتداي فصل كسي پيش‌بيني نمي‌كرد كه چنين اتفاقي بيفتد. ما ليگ را خوب شروع كرديم، اما از هفته پنجم به بعد روند نزولي‌مان آغاز شد. سقوط استيل آذين اتفاق تلخي در دوران زندگي ورزشي‌ام بود.

 

دليل اين اتفاق تلخ از نگاه شما چيست؟

دلايل زيادي در سقوط ما نقش داشتند كه اگر بخواهم درباره همه آن‌ها صحبت كنم، وقت خيلي زيادي مي‌برد. تيم ما بازيكنان زيادي گرفت و همين مساله ناهماهنگي زيادي را به وجود آورد.

تغيير و تحولات زيادي كه در كادر فني هم صورت گرفت،‌ باعث شد كه نتوانيم در طول فصل به تركيب ثابتي برسيم. در مجموع همه چيز دست به ست هم داد كه استيل آذين سقوط كند. همه تيم در مجموع مقصر بودند، اما در صدها مختلف است. كسي نمي‌تواند خودش را مبرا كند. بايد قبول كنيم كه شكست خورديم.

 

شما ابتداي فصل را با تومباكوويچ آغاز كرديد. زندي مي‌گفت تومباكوويچ مربي خوبي بود. نظر شما به عنوان كاپيتان تيم چيست؟

به نظرم تومباكوويچ مربي خيلي خوبي بود، اما مشكلاتي كه از هفته‌هاي پنجم، ششم آغاز شد او را از كارش تا حدودي جدا كرد و ديگر دل به كار نداد و سرانجام جدا شد. بعد از او هم تغييرات زيادي داشتيم كه مربيان ديگر با وجود تلاش‌هايشان نتوانستند كار خاصي انجام دهند.

 

برخي معتقدند شما در انتخاب‌تان اشتباه كرديد و استيل آذين جاي مناسبي براي شما نبود؟

فكر نمي‌كنم مشكلي در انتخاب داشتم. سال قبل استيل آذين شرايط خوبي داشت، اما امسال در فصل نقل و انتقالات در پست‌هايي بازيكن گرفتيم كه چندان احتياج نداشتيم و بر عكس در جاهايي كه بايد بازيكن مي‌گرفتيم، اين كار را انجام نداديم.

 

مي‌شود ناكامي استيل آذين را شكست خصوصي سازي در فوتبال ايران تعبير كرد؟

به هر حال استيل آذين تنها تيم خصوصي در ليگ بود. بر اساس قوانين بايد همه باشگاه‌هاي ما خصوصي شوند، اما با توجه به شرايط فوتبال ايران بعيد مي‌دانم كه بتوانيم به اين سمت حركت كنيم. بخش خصوصي بايد بدون اين كه به سودي برسد ميلياردها تومان خرج كند. فكر مي‌كنم اتفاقي كه براي استيل آذين افتاد افراد ديگري را كه مي خواستند وارد اين عرصه شوند را به فكر و تعمق بيشتري وا دارد و كمي ترس هم در آنها ايجاد كرده باشد.

 

اگر مهدوي كيا جاي هدايتي بود، اين كار را مي‌كرد؟

هدايتي با عشق و علاقه در فوتبال هزينه كرد. با وجود شرايط اقتصادي فعلي تنها با عشق و علاقه مي‌شود اين كار را انجام داد و ميلياردها تومان هزينه كرد. فوتبال ما اگر مي‌خواهد خصوصي شود به چنين افرادي نياز دارد. اميدوارم هدايتي به كارش ادامه بدهد و با استفاده از تجربيات فصل قبل كارهايش را مديريت كند.

 

از زماني كه شما قصد بازگشت به ايران كرديد شايعه شد كه به پرسپوليس بر مي‌گرديد. اين اتفاق نيفتاد تا اين كه اين روزها دوباره شايعات اوج گرفته است.

همان طور كه گفته‌ام از كودكي به پرسپوليس علاقه داشته‌ام- 4 سال هم در اين تيم بازي كرده‌ام و واقعا هواداران پرسپوليس را دوست دارم. اعلام هم كرده‌ام دوست دارم فوتبالم را با پرسپوليس تمام كنم. بايد ببينيم شرايط چه طور مي‌شود.

 

قصد داريد تا چند سال ديگر به فوتبال ادامه بدهيد؟

(مهدوي كيا مي‌خندد) فعلا چيزي مشخص نيست. امسال قطعا بازي مي‌كنم. بايد ببينم شرايط چه طور مي‌شود. زماني كه فوتبال ملي را كنار گذاشتم مي توانستم همچنان بازي كنم. الان هم زماني از فوتبال خداحافظي مي‌كنم كه بتوانم همچنان بازي كنم و در شرايط خوب از فوتبال كنار خواهم رفت.

 

فكر مي‌كنيد مشكل اين روزهاي پرسپوليس كجاست؟

من از شرايط پرسپوليس به دور هستم و نمي‌دانم اخباري كه مي‌شنوم چه قدر صحيح است و چه قدر غلط. اما بايد بگويم پرسپوليس تيمي مردمي است كه همه آن را دوست دارند. بايد براي موفقيت پرسپوليس آرامش وجود داشته باشد. فكر مي‌كنم در آستانه ديدار حساس برابر پرسپوليس كل مجموعه اعم از مديريت، كادر فني، بازيكنان و هواداران بايد متحد شوند. چشم اميد پرسپوليس به جام حذفي است و اگر خدا بخواهد پرسپوليس مي‌تواند با اتحاد قهرمان اين جام شود.

 

علي كريمي به تيم ملي بازگشت. هوس بازگشت به تيم ملي به سرتان نزده؟

من وقتي تصميم مي گيرم، ديگر آن تصميم را تغيير نمي دهم. علي شرايط بسيار خوبي دارد. 5 ـ 6 ماه در بهترين شرايط تمرين كرده و حتما الان شرايط بسيار خوبي دارد . تيم ملي ما به بازيكني همچون كريمي نياز دارد و كي‌روش هم قطعا با توجه به برنامه‌هايش كريمي را دعوت كرده است.

 

ليگ امسال را چطور ديديد؟

ليگ فراز و نشيب زيادي داشت و فكر مي‌كنم مهم‌ترين اتفاق آن سقوط استيل آذين بود، سقوط باشگاه با قدمتي همچون پاس هم از ديگر اتفاقات بزرگ ليگ امسال بود. پاس تيم ريشه‌داري است كه بازيكنان بزرگي را به فوتبال ايران تحويل داد. سقوط اين تيم شوك بزرگي به پيشكسوتان پاس در فوتبال تهران بود. ضمن اين كه تكرار قهرماني توسط سپاهان هم اتفاق مهمي بود، فكر مي‌كنم سپاهان تيم شايسته‌اي بود و نشان داد كه ثبات مديريت و دور بودن از حاشيه چقدر مي‌تواند به يك تيم كمك كند. سپاهان امسال از مجموعه خوبي برخوردار بود و آن‌ها شايسته قهرماني بودند.

 

پس از سال‌ها حضور در فوتبال حرفه‌اي مشكل ليگ ايران را چه مي‌دانيد؟

واقعا ما با استانداردهاي روز فوتبال دنيا فاصله زيادي داريم. اما مشكل اصلي ليگ ما كمبود تماشاگر است. اگر شما پرسپوليس و استقلال و يكي و دو تيم ديگر را كه بعضي مواقع تماشاگر دارند را كنار بگذاريد ديگر تيم‌ها تماشاگر چنداني ندارند. به هر حال بايد اميدوار باشم كه خون تازه‌اي به فوتبال مان تزريق شود و پس از آن با موفقيت‌ در جام ملت‌ها و صعود به جام جهاني هواداران رغبت كنند و به ورزشگاه بيايند.

 

منبع: ایسنا

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)