مرجع خبری پرسپولیس : ” آمدن علی خیلی مهم بود. او می تواند یوار دفاعی کره شمالی را به هم بریزد” این مهمترین نکته ای است که مهدی مهدوی کیا کاپیتان تیم ملی ایران درباره بازی حساس روز شنبه می گوید.

علی رغم همه تغییراتی که در تیم ملی ایران به وجود آمده و مربی شدن خبرساز افشین قطبی ، برای هواداران نه تاکتیک های متفاوت بلکه حضور علی کریمی جذابترین موضوع به نظر می آید. برای طرفدارانی که او را ناجی مشکلات ایران می دانستند.

ایران اگرچه در بازی رفت 2-1 کره شمالی را برده اما در بازی برگشت جایی برای اشتباه نخواهد داشت.

مهدوی کیا به سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا گفت : ” البته بازی بسیار سختی است. کره شمالی 10 امتیاز دارد و بالاتر از ماست ولی برای رفتن به جام جهانی راهی جز شکست کره شمالی برای ما باقی نمانده است”.

کاپیتان ایران که تردیدی در اهمیت بازگشت علی کریمی ندارد گفت : ” او وزنه بزرگی در بازی با کره شمالی خواهد بود. کره شمالی تیم منضبطی است و دفاع مستحکمی دارد. آنها حتماً جلوی ما دفاعی بازی می کنند و علی به ما کمک خواهد کرد تا از یارگیری های نفر به نفر آنها فرار کنیم. من مثل همه بازیکنان به نتیجه ای این بازی امیدوارم”.

مهدوی کیا که یک نیمه در شکست 1-0 مقابل چین حضور داشت آن بازی را فقط یک دیدار تدارکاتی می داند. ” ما در نیمه اول گل بدی خوردیم. بعضی از ما تازه به اردو رسیده بودیم و فرصت کمی داشتیم اما تا روز بازی آماده خواهیم شد”.

ایران پنجشنبه بعد از ظهر وارد پیونگ یانگ شد و بعد از یک تمرین سبک جمعه عصر در زمین اصلی تمرین خواهد کرد.

بازی در کره شمالی همیشه حساس و غیر معمول بوده به خصوص برای آنهایی که بازی در آنجا را تجربه کرده اند و مهدوی کیا یکی از همان هاست.

مهدوی کیا در پایان تاکید کرد:” اما خبر خوب این دفعه این بود که بازی روی چمن مصنوعی نخواهد بود. به علاوه ما هیچوقت مقابل کره شمالی بازنده نبوده ایم که این از لحاظ روانی تاثیر زیادی دارد”.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)