خبرگزاری پرسپولیس :  داربی پایتخت جمعه، ششم بهمن ماه در حالی برگزار می‌شود که دیدارهای این دو تیم در قالب بازی‌های لیگ عدد 38 را نشان می‌دهد که هشت برد سهم پرسپولیس و دوازده پیروزی نیز سهم استقلال است.

دربی سنتی پایتخت که شاید به زعم بازیکنان و کادر فنی دو تیم تنها سه امتیاز دارد و مانند سایر بازی‌ها است در حالی برگزار می‌شود که هر دو تیم در اوج آمادگی به سر می‌برند و پرسپولیس با شروع نیم فصل دوم و مربیگری یحیی گل‌محمدی موفق به کسب نتایج قابل قبولی شده و در طرف مقابل امیر قلعه نویی اعتقاد دارد که بازیکنان تیمش به حد قابل قبولی از بلوغ تاکتیکی رسیده‌اند و حضور این تیم در صدر جدول نیز شاهدی بر این مدعاست.

از نکات جالب این دیدار می‌توان به این مهم اشاره کرد که مهدی مهدوی کیا، مجتبی جباری و امیر قلعه‌نویی هیچگاه در دربی‌ها بازنده نبوده‌اند. امیر قلعه نویی تاکنون 9 بازی در مقابل پرسپولیس به عنوان سرمربی حاضر شده که سه برد و شش تساوی حاصل دیدارهای او با پرسپولیس است، این مطلب وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم تیم‌های قلعه نویی همواره اولین گل را به پرسپولیس زده اند.

استقلال و پرسپولیس که با فاصله‌ی سیزده امتیازی در جدول هشت رتبه با یکدیگر فاصله دارند در حالی برابر یکدیگر قرار می‌گیرند که شاید تقابل فرهاد مجیدی و پرسپولیس کمی به حساسیت‌های این دیدار بیفزاید و از سوی مقابل غیبت احتمالی علی کریمی در این دیدار از نگرانی‌های اصلی هوادان پرسپولیس در این دیدار است، هر چند که دکتر رازی در تازه‌ترین اظهارنظر گفته حضور کریمی در دربی به خودش بستگی دارد.

از دیگر نکات جالب این دیدار می‌توان به همزمانی این دیدار با تولد 64 سالگی منصورپورحیدری، مدیر فنی این تیم با تاریخ برگزاری این دیدار اشاره کرد.

در بین سرمربیان پرسپولیس می‌توان به حمید درخشان اشاره کرد که تا کنون با هیچ تیمی از استقلال شکست نخورده است و در حال حاضر سکان هدایت داماش گیلان را بر عهده دارد.

استقلال با داشتن برترین خط دفاع ( 12 گل خورده) از لحاظ ساختار دفاعی کمی مطمئن‌تر از پرسپولیس است ولی این نکته را هم نباید دور از ذهن داشت که از ترکیب بازی رفت این دو تیم، پرسپولیس همه‌ی نفرات بازی رفت را در اختیار دارد و این در حالیست که استقلال با تغییراتی که در نیم فصل داشته، توزی، منوچهری، جانواریو و زندی را در اختیار ندارد و حضور بائو و پولادی که هر دو سابقه بازی در تیم رقیب را هم دارند هم از نکات دیگر این دیدار است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)