پرسپولیس نیوز : محمد رویانیان رودرروی مهدی مهدوی کیا نشست و برایش ماجرا را تشریح کرد. اینکه اگر او نمادین خداحافظی کند ، پرسپولیس در ادامه بازی تنها می ماند.

 خیلی فوری بود و تعجب برانگیز.در حالی که همه توافقات لازم برای خداحافظی مهدی مهدوی کیا در بازی مقابل سپاهان انجام شده بود،پرسپولیسی ها به یک باره پای تیم هامبورگ را وسط کشیدند تا به بهانه بازی با این تیم آلمانی ،خداحافظی کیا را منتفی اعلام کنند. پرسپولیسی ها که بعد از قول و قرار شان با مهدی مهدوی کیا ، چند هفته با هم نشستند و فکر کردند خروجی همه فکر کردن های شان این بود:« یا برای بازی 4 تعویض در نظر بگیرند یا مهدی قبل از بازی خداحافظی نمادین داشته باشد. سپاهانی ها و سازمان لیگ به خواست پرسپولیس و به خاطر همه زحمات فوتبالی مهدوی کیا ، پیشنهاد دوم را پذیرفتند. مهدی هم شرایط را پذیرفت. او اصلا دوست نداشت یک تعویض تیم برایش بسوزد پس خواست پرسپولیسی ها را پذیرفت. این اتفاق اما مشکلی دیگر را به همراه داشت. مهدی در ابتدای بازی خیلی باشکوه با فوتبال وداع می کرد اما این خداحافظی زیبای او آیا تضمینی بود برای قهرمانی تیم؟ نه این اتفاق نمی افتاد. این ایده تنها زمانی خوب بود که تیم پیش باشد یا برنده از زمین بیرون بیاید. سپاهان اما حالا تیمی زخم خورده است . آنها لیگ را دادند ، در آسیا هم ناکام بودند و همه امیدشان به جام حذفی است. جامی که اگر به پرسپولیس نرسد یعنی سرخ ها سال بعد هم جایی در لیگ قهرمانان آسیا ندارند. پس استرس بازی خیلی بالا است. سپاهانی تیمی است سرعتی و خطرناک. یک گل از این تیم روی یک غفلت همه شرایط بازی را به هم می ریزد. آن هم در شرایطی که پرسپولیس پر است از محروم و مصدوم. پولادی قطعا نمی رسد. ماهینی ، پروویچ و کریمی هم تازه خوب شدند و احتمال اینکه 90 دقیقه ای باشند خیلی کم است. یعنی سرخ ها حتی شاید برای 18 نفرشان هم با کمبود بازیکن مواجه باشند. این شرایط و پتانسیل رفتن مهدی قبل از بازی شوکی بدی برای تیم می شود. سکوهایی که هر لحظه ممکن است خالی کنند.پس پروژه خداحافظی پرسپولیس یکباره تغییر می کند. در جلسه هماهنگی قبل از بازی پرسپولیسی ها زیر همه چیز می زنند. آنها از پروژه جدیدشان می گویند:« شان مهدی در این بازی حفظ نمی شود ، او باید در بازی بزرگی مثل هامبورگ خداحافظی کند. » این جمله را شیرینی به دوربین های تلویزیونی می گوید و بلافاصله خبر اول همه رسانه های ورزشی می شود.

این تصمیم را اما درحالی سرخ ها مطرح کردند که هنوز هیچ نتیجه ای از مکاتبه با هامبورگ نگرفته اند. اصلا این پروژه عملیاتی هم نشده. هامبورگ که فصل بدی را در بوندسلیگا گذرانده ، برای اعزام تیمش به تهران توافقی هنوز با تیم تهرانی نداشته است. آنها از روز قبل پروژه ای جدید را استارت می زنند. ابتدا علی پروین می گوید این شکل از خداحافظی در شان مهدی نیست و یک روز بد بازی خداحافظی به همین بهانه لغو می شود در حالی که قبل از لغو رسمی بازی محمد رویانیان دوباره با مهدی حرف زده است. او که قبلا یکبار با کاپیتان محبوب تیمش تماس گرفته بود تا بپذیرد قبل از بازی و در مراسمی که باشگاه تدارک دیده با فوتبال وداع کتد ، این بار از مهدی می خواهد روی نیمکت تیم باشد. مهدی فردا جای مهرداد پولادی در فهرست 18 نفره پرسپولیس قرار می گیرد. او می آید تا بمب روحیه تیمش باشد. آخرین تیر ترکش یحیی. مهدی حتی ممکن است در بازی حاضر باشد. او که تمریناتش را جدی پیگیری کرده روی نیمکت می نشیند چون سردار و همه پرسپولیسی ها جمع بندی کرده بودند ، خداحافظی مهدی قبل از بازی ، انرژی سکوها را خالی می کند. شوک بازی اگر مثبت نباشد می تواند اتفاقاتی را که قبلا استقلالی ها با نام فرهاد مجیدی رقم می زدند تکرار شود و فشار روانی قهرمانی را از پرسپولیس بگیرد.

به همین دلیل یحیی و کادرفنی برنامه تاکتیکی شان را تغییر داده اند .

 حالا مهدی یک آلترناتیو است. رویانیان از او خواسته روی نیمکت بنشیند و حتی اگر شرایط بازی طوری نشد که به نیمکت برود می تواند در پایان بازی در جمع هواداران با تیم وداع کند. او اینگونه شانسی بالاتر برای بالا بردن جام بالای سرش دارد. مهدی که قبلا بارها گفته بود هیچ چیز برایش مهمتر از قهرمانی پرسپولیس در جام حذفی نیست. فردا همان طور که گفته خواست مادرش را اجرا می کند . این آخرین حضور او در زمین فوتبال است. حالا چه با جام و چه بی جام. مهدی یکبار دیگر علاقه اش به پرسپولیس را ثابت کرده و به عشق هواداران ، خواسته و تغییر ناگهانی برنامه مدیران تیم را پذیرفته است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)