پرسپولیس نیوز : بی‌تعارف نمایشی که مهدی طارمی در اهواز و مقابل فولاد خوزستان از خود به جای گذاشت، بی‌نظیر بود.

ستاره ملی‌پوش پرسپولیس ۲ گل زد و یک پنالتی هم گرفت تا بهترین بازیکن زمین لقب بگیرد. این مهاجم بوشهری با نمایش توفانی خود ثابت کرد لیاقت دعوت به تیم‌ ملی را داشته و بی‌دلیل کارلوس کی روش روی او دست نگذاشته است. سه‌شنبه و بلافاصله پس از بازی، گپ و گفت کوتاهی با مهدی طارمی  منتشر شد و حالا می‌توانید مصاحبه مفصل‌تر مرد اول پرسپولیس را در زیر بخوانید:

الان و يك روز پس از گلزني در اهواز چه احساسي داري؟
بيشتر از آن كه براي خودم خوشحال باشم، براي هواداران پرسپوليس خوشحالم كه اين مدت خيلي اذيت شدند. شايد متلك شنيدند و سكوت كردند. مجبور شدند كري‌خواني‌ها را تحمل كنند و دم نزنند و امروز واقعاً از ته دل خوشحالم كه طرفداران تيم محبوبم مي‌توانند سرشان را بالا بگيرند.

بعد از بازي گفتي كه يك گلم را به هواداران پرسپوليس تقديم مي‌كنم و گل ديگر را به محسن بنگر… بيشترتوضيح مي‌دهي؟
اين حرف را قبل از مسابقه با فولاد خوزستان  زدم. ما همه دوست داشتيم كارت قرمز آقامحسن بخشيده شده و او بتواند به جمع ما برگردد اما اين اتفاق متأسفانه نيفتاد. پيش از شروع بازي به شما گفتم اگر گل بزنم، به بنگر تقديم مي‌كنم و خوشحالم كه توانستم به قولم عمل كنم.

فكرش را مي‌كردي بتواني ۲ گل در بازي با فولاد خوزستان بزني؟
نمي‌دانم ولي يك چيزي ته دلم مي‌گفت ما اين بار دست پر اهواز را ترك مي‌كنيم. همه ما انگيزه بالايي داشتيم و خوب تمرين كرده بوديم. كادرفني هم به خوبي حريف را آناليز كرده و از نقاطي گل زديم كه دقيقاً مربيان به ما گفته بودند. البته از دو جهت خوشحالم و همان‌طور كه پيش‌تر گفتم، اول بابت خوشحالي هواداران پرسپوليس و دوم قولي كه بابت آقامحسن بنگر داده بودم.

اين برد چقدر مي‌تواند از لحاظ روحي و رواني به پرسپوليس كمك كند؟
با اين برد تا حدودي از شرايط بحراني خارج شديم و در جاده پيروزي گام برداشتيم. ما به اين پيروزي به شدت نياز داشتيم كه با تلاش كادرفني و همه بازيكنان پرسپوليس حاصل شد تا به آينده اميدوارتر شويم.

رسيدن به صدر جدول گلزنان هم اتفاقي بود كه پس از بازي با فولاد برايت افتاد.
احساس خوبي دارم اما مهم‌تر از آن اين است كه اسم پرسپوليس در اين جدول آمده است. باوركنيد از ته دل اين حرف را مي‌زنم كه اگر اميد عاليشاه هم ۴ گله مي‌شد، همين‌قدر خوشحال بودم. ما يك تيم هستيم كه براي موفقيت پرسپوليس سرمان را هم جلوي توپ مي‌گذاريم و فرقي نمي‌كند چه كسي گل بزند.

راستي چرا ضربه پنالتي را تو نزدي؟
چه تضميني وجود داشت كه ضربه من گل شود؟ آن لحظه رامين رضاييان اعلام آمادگي كرد و كادرفني هم دستور داد بزند كه متأسفانه با بدشانسي گل نشد. اين‌ها اتفاقات فوتبالي است و شما بهتر از من مي‌دانيد بزرگترين بازيكنان دنيا هم پنالتي خراب مي‌كنند. مگر ليونل مسي و كريستيانو رونالدو پنالتي خراب نمي‌كنند؟ بهتر است با مطرح كردن اين حرف‌ها رامين را كه يك بازيكن ملي‌پوش و مؤثر در تيم ماست، بيش از اين تحت فشار نگذاريم.

فكر نمي‌كني اين هدر دادن ضربات پنالتي در پرسپوليس رفته‌رفته به يك بحران دارد تبديل مي‌شود؟
نه، ما به شدت تحت فشار بوديم و شايد دليل خراب شدن پنالتي در دو بازي گذشته همين استرس بوده باشد. به شخصه مطمئن هستم اين پيروزي خيلي مي‌تواند به پرسپوليس كمك كند و حتم بدانيد در بازي‌هاي آينده بچه‌ها به راحتي پنالتي‌هاي خود را تبديل به گل خواهند كرد.

ولي خيلي‌ها معتقدند مهدي طارمي كه جلوي ۱۰۰ هزار تماشاگر پرسپوليسي و در بازي با النصرعربستان ضربه پنالتي‌‌اش را گل كرد، مي‌تواند باز هم پنالتي براي تيمش بزند؟
اين نظر لطف شماست ولي به شخصه تابع تصميم سرمربي تيم هستم و هرچه آقاي برانكو صلاح بداند، همان خواهد شد.

در بازي با فولاد خوزستان همه كاركردي تا ستاره ميدان لقب بگيري. در اين رابطه حرفي نداري؟
(با تواضعي خاص) لطفاً به من نگوييد ستاره! ستاره ما تيم پرسپوليس است و اگر بازي من به چشم آمده، به لطف زحمات و دوندگي ساير بچه‌هاست. شما نمي‌دانيد ما در اين مدت چه روزهاي سختي را پشت سر گذاشتيم. هر تيمي جاي پرسپوليس بود، شايد دلسرد مي‌شد و كم مي‌آورد اما ما با صحبت‌هاي كادرفني و ساير مسئولان نوميد نشديم. اتفاقاً انگيزه بيشتري هم براي موفقيت پيدا كرديم. باور كنيد لياقت اين پرسپوليس بيش از اين‌هاست و در آينده همه فوتبال ايران متوجه اين موضوع خواهند شد.

برخورد هواداران پرسپوليس در اين مدت با شما چطور بوده است؟
عالي و فوق‌‌‌العاده! به جرأت مي‌گويم همواره پشتيباني هزاران هزار هوادار پرسپوليسي را احساس مي‌كرديم و همين حس را در بازي با فولاد خوزستان خودم داشتم. حالا فهميدم كه مي‌شود در استاديوم آزادي هم خيلي كارها كرد چون سايه حمايت تماشاگران پرسپوليسي بالاي سر ماست.

راستي درباره دعوت مجدد به تيم‌ملي حرفي نزدي؟
آقاي كروش يك مربي بزرگ است كه كارنامه قابل توجهي دارد. اين دعوت مجدد نشان از اعتماد اين مربي بزرگ است. هميشه كوشيده‌ام به پيراهن تيم كشورم برسم و بتوانم خدمتي كنم. الان هم خودم را خدمتگزار تيم‌ملي مي‌دانم و اميدوارم لايق اين پيراهن باشم.

گل‌هاي طارمي در ليگ دورقمي شد
مهدي طارمي با دو گلي كه مقابل فولاد خوزستان به‌ثمر رساند، آمار گل‌هاي خود در ليگ ‌برتر با پيراهن پرسپوليس را به عدد ۱۱ رساند. طارمي فصل قبل ۷ گل در ليگ‌ برتر زد و در اين فصل نيز تا قبل از هفته پنجم دو گل زده بود كه با دو گل مقابل فولاد به رقم ۱۱ گل رسيد. طارمي در مجموع ۴۱ بازي براي پرسپوليس ۱۱ گل در ليگ‌ برتر و يك گل در ليگ قهرمانان آسيا به‌ثمر رسانده است. او در شب نخست هفته پنجم با ۴ گل در كنار مهرداد محمدي از راه‌آهن در صدر جدول گلزنان ليگ قرار داشت.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)