پرسپولیس نیوز : بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال ایران و سفیر المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای گفت: مسوولان نسبت به کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزی باید بیشتر توجه کنند.

مهدی مهدوی کیا دوشنبه شب در آیین بهره برداری ازفاز دوم تکمیل مجموعه ورزشی بعثت آموزش و پرورش فارس در شیراز افزود: با توجه به تجارب کشورهای دنیا، همه مسوولان وظیفه دارند در کشف نخبه های ورزشی از سنین 11 سالگی اقدام کنند تا موفقیت های ورزشی در کشور دو چندان شود.

بازیکن اسبق تیم ملی فوتبال کشور با بیان اینکه طرح کشف استعدادهای درخشان ورزشی از سال 93 در کشور آغاز شده است، اظهار کرد: هم اکنون شاهد هستیم با انجام این طرح از بین 250 نخبه ورزشی 15 نفر به عنوان نخبگان کشور در سنین 11 سالگی شناسایی شده اند و روز شنبه هفته آینده برای انجام مسابقات بین المللی به کشور اتریش اعزام می شوند.

سفیرالمپیادهای ورزشی درون مدرسه ای کشور گفت: در تلاش هستیم المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با جدیت بیشتر از طرف سایر مربیان ورزشی در کشور دنبال شود.

مهدوی کیا در بخش دیگری از سخنان خود گفت: امروزه استان فارس به عنوان یک استان الگو در زمینه کشف استعدادهای ورزشی دانش آموزی فعالیت دارد و امیدواریم این موضوع در همه استان های کشور الگو شود.

رییس فدراسیون ورزش مدارس کشور نیز در این آیین گفت: کشف استعدادهای ورزشی باید از سنین کودکی در پایه ابتدایی از طریق مدارس کشور دنبال شود.

فرشید ارمیان اظهار کرد: امیدواریم طرح کشف استعدا های برتر ورزشی در همه زمینه های ورزشی از سوی اولیا و مربیان ورزشی مدارس جدی گرفته شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس نیز در این آیین گفت: کشف استعدادهای کمیاب دانش آموزان در عرصه ورزش خدمتی والا به جامعه آموزش و پرورش است.

حمیدرضا آذری با اشاره به بهره برداری از فاز دوم مجموعه ورزشی بعثت در این آیین افزود: این مجموعه ورزشی با هزینه ای افزون بر پنج میلیارد ریال به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: ساخت استخر، خوابگاه و دیگر امکانات ورزشی این مجموعه ورزشی نیازمند تامین اعتبار به میزان 100 تا 150 میلیارد ریال است که در برنامه های اداره کل آموزش و پرورش شیراز قرار دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در حال حاضر سرانه ورزشی دانش آموزان استان در وضعیت چندان مناسبی قرار ندارد، اظهار کرد: امیدواریم با افتتاح دیگر مجموعه های ورزشی، سرانه ورزشی دانش آموزی فارس را از رتبه 24 کشور به جایگاه مناسبی ارتقا دهیم.

طرح المپیادهای ورزشی از سال تحصیلی جاری با هدف شناسایی استعدادهای برتر ورزشی دانش آموزان و تقویت روحیه نشاط و شادابی آنها در مدارس آغاز شده است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)