نشست نایب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال به همراه سرپرست سازمان لیگ با سرمربی پرتغالی تیم ملی فوتبال در ساختمان پک برگزار شد.

پیش از ظهر امروز (شنبه) مهدی محمدنبی و منصور قنبرزاده، نایب رئیس اول و دوم فدراسیون فوتبال به همراه محمدرضا کشوری، سرپرست سازمان لیگ و سهیل مهدی مسئول کمیته مسابقات لیگ فوتبال کشور نشستی را با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی فوتبال برگزار کردند و در خصوص برنامه‌های لیگ فوتبال کشور به گفت‌وگو پرداختند.

در این جلسه، کی‌روش اعلام کرد که خواستار تعامل باشگاه‌ها با تیم ملی بوده و بهتر است برنامه‌ای تدارک دیده شود که در مدت باقیمانده تا شروع جام جهانی فرصت بیشتری برای رصد کردن بازیکنان ملی‌پوش داخلی داشته باشد. مسئولان سازمان لیگ و سرمربی تیم ملی فرصت‌های موجود در برنامه ریزی لیگ را بررسی کردند و قرار شد که در یکی دو روز آینده درباره یکی از این برنامه‌ها تصمیم‌گیری شود.

با توجه به اینکه هفته هفتم لیگ برتر به دلیل بحث لیست قبلی و برنامه های تیم ملی در موعد مقرر برگزار نمی‌شود، عملا مسابقات نیم فصل اول لیگ تا قبل از شروع جام جهانی به اتمام نمی‌رسد، به همین منظور سازمان لیگ برای اینکه فشار زیادی به تیم‌ها برای برگزاری بازی‌ها به صورت فشرده وارد نکند، این موضوع را به آنها ابلاغ خواهد کرد. یکی از برنامه‌‌های پیشنهادی سازمان لیگ این بود که با فاصله برگزار کردن بازی‌های لیگ، امکان حضور بازیکنان ملی‌پوش تیم‌ها در تمرینات تیم ملی مهیا شود.

اسکوچیچ زمانی که سرمربی تیم ملی بود از سازمان لیگ خواسته بود با توجه به فرصت یک هفته‌ای فیفا که در اختیار تیم‌ها برای حضور در جام جهانی قرار می‌گیرد، 10 روز نیز اضافه شود تا حداقل ملی‌پوشان داخلی را 17 تا 20 روز در اختیار داشته باشد. در جلسه امروز، قرار شد با توجه به برداشتن فشار برگزاری بازی‌ها از روی تیم‌ها و برگزاری مسابقات به صورت فشرده، این تعداد روز ها به روشی بهتر و کاربردی در اختیار تیم ملی قرار گیرد تا ملی‌پوشان تا شروع جام جهانی در شرایط بهتری اختیار تیم ملی و باشگاه‌شان باشند و نهایتا بر اساس تقویم فیفا در یک هفته مانده تا آغاز مسابقات لژیونرها به کمپ اضافه شوند.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در مورد جلسه مشترک با کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی توضیحاتی داد.

سهیل مهدی درباره جلسه کارلوس کی‌روش با مسئولان سازمان لیگ، اظهار داشت: کی‌روش برنامه تیم ملی برای حضور در جام جهانی 2022 قطر که بر اساس نظر سرمربی قبلی تیم ملی بود را، دید. ایشان دغدغه‌هایی دارد، چون تیم‌های حاضر در جام جهانی یک هفته بیشتر برای آماده‌سازی فرصت ندارند. همیشه این فرصت 20 روزه بود و امسال یک هفته بوده و حالت ویژه‌ای برای تیم‌های حاضر در جام جهانی است. کی‌روش صحبتی مبنی بر تغییر برنامه لیگ نداشت اما نحوه آماده‌سازی، برگزاری تمرینات و انتخاب ارنج اصلی برای او چالش‌برانگیز بود.

وی افزود: کی‌روش پیشنهادی ارائه کرد و ما هم مواردی داشتیم که در میان گذاشتیم. یکی دو پلن اولیه دیده شد و قرار است سازمان لیگ مناسبت‌ها، ایام‌ها و … را که تداخلی با برنامه لیگ نداشته باشد، برای تیم ملی در نظر بگیرد. سعی می‌کنیم لیگ را به برنامه‌های تیم ملی نزدیک کنیم. ایشان (کی‌روش) منصفانه نگاه گرد و به بحث لیگ نگاه ویژه‌ای داشت. سازمان لیگ با حضور منصور قنبرزاده و رضا کشوری‌فرد نشان داد برای برنامه‌های تیم ملی و سرمربی آن احترام ویژه‌ای قابل است. خط قرمز ما تیم ملی است که بتواند پرتوان در جام جهانی شرکت کند. برای اینکه برنامه‌های مدنظر پیاده شود، نیاز به دو، سه روز مطالعه است. فردا و پس فردا برنامه دو هفته از مسابقات لیگ که پس از پایان اردوی تیم ملی برگزار می‌شود را، به باشگاه‌ها اعلام می‌کنیم تا برای برنامه‌ریزی و سفرهای‌شان تدارک لازم را دیده و در جریان باشند، مابقی هفته‌ها را می‌توانیم با در زمان دیگر و با برنامه‌ جدید ابلاغ کنیم.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در خصوص اینکه آیا کی‌روش خواستار اردوهایی برای تیم ملی در بین مسابقات لیگ برتر شده است، تصریح کرد: بحث اردو مطرح نیست، چون لژیونرها را در اختیار ندارند. بیشتر بحث همگرایی و هم راستا شدن بازیکنان داخلی بود که در برنامه پیش رو، هرازگاهی در اختیار تیم ملی قرار بگیرند. تمام تلاش‌مان را کردیم که تا قبل از شروع جام جهانی، نیم فصل اول را به اتمام برسانیم ولی هفته هفتم دستخوش لیست سرمربی قبلی تیم ملی شد و این هفته را از دست دادیم. به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار است نیم فصل اول تا شروع جام جهانی به پایان نرسد، دیگر باشگاه‌ها را تحت فشار قرار ندهیم.

مهدی در رابطه با اینکه آیا بحث دیگری در جلسه امروز مطرح شد یا نه، خاطرنشان کرد: فکر می‌کنم همین بحث خودش چالش برانگیز بود و دو ساعت درباره آن صحبت کردیم. کی‌روش صادقانه گفت حتی حاضر است برنامه محرمانه تیم ملی را به ما بدهد که سازمان لیگ برنامه‌ریزی کند. تعامل خوبی با سرمربی تیم ملی داشتیم، چون می‌دانیم سال سختی داریم و تیم ملی باید آماده بازی با سه تیم خوب در جام جهانی شود که برای ما ایرانی‌ها اهمیت زیادی دارد.

وی در واکنش به این سؤال که اگر کی‌روش خواستار تغییر برنامه لیگ برتر نشده، درخواست چه چیزی کرده است، گفت: کی‌روش صراحتا خواستار برگزاری اردو نشد، بلکه فرصت‌ها را مطرح کرد. ما قبل از جلسه دو پلن داشتیم و در کنار برنامه‌های کی‌روش قرار دادیم تا با حضور مربیان تیم‌هایی که ملی‌پوش دارند، به هدف مشترک برسیم. مثلث سازمان لیگ، تیم ملی و مربیان لیگ که دارای ملی‌پوش هستند باید کمک کنند و به نتیجه برسند، در غیر این صورت کار سخت می‌شود.

مسئول کمیته مسابقات سازمان لیگ فوتبال در پایان گفت: وقتی هفته هفتم را از دست دادیم دیگر فرقی ندارد لیگ تا شروع جام جهانی در هفته چهاردهم به پایان برسد یا دوازدهم. قصد داشتیم نیم فصل اول را به پایان برسانیم و وارد نقل‌وانتقالات زمستانی شویم و نیم فصل دوم را پس از جام جهانی برگزار کنیم اما با شرایطی که پیش آمد، نمی‌توانیم زودتر به پایان برسانیم، بنابراین فشار گذاشتن روی باشگاه‌ها برای برگزاری بازی‌ها به صورت فشرده بی‌خود بود و می‌خواهیم با رسیدن به پلن مشترک، لیگ را با فاصله برگزار کرده و برنامه‌های تیم ملی را نیز بگنجانیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)