اگر می‌خواهید فراز و نشیب فوتبال را در زندگی یک فوتبالیست جست‌وجو کنید، سراغ مهرداد اولادی بروید.

به نقل از خبرورزشی، گاهی بهت‌زده حرف می‌زند. زبانش می‌گیرد و سرش را پایین می‌اندازد که چطور به بوندس‌لیگا نرفت و در ایران ماند تا حالا به این نقطه از زندگی برسد.

فراز و نشيب زندگي
سه سال قبل وقتي داشتم از ملوان به پرسپوليس مي‌آمدم، زندگي‌ام با الاني كه داشتم خيلي فرق مي‌كرد. نمي‌دانم ولي فكر مي‌كنم بالا و پايين فوتبال را در اين سه سال لمس كردم. روزي آن بالا بودم و همه دنبالم بودند و حالا… اصلاً ناراحت نيستم. اين‌قدر انگيزه دارم كه هنوز فكر مي‌كنم تمام نشده‌ام. هيچ‌وقت دير نيست و مهرداد اولادي هم آدمي نيست كه به اين سادگي تمام شود.

توصيه علي كريمي
در ملوان ۱۶ گل زده بودم و با اين تيم نايب‌قهرمان جام‌حذفي شديم. آن سال از تيم‌هاي زيادي پيشنهاد داشتم. از پرسپوليس، استقلال و بيشتر تيم‌هاي ليگ برتر. الشباب امارات دوباره من را مي‌خواست. از قطر هم پيشنهاد بود. يادم هست قبل از جام ملت‌هاي ۲۰۱۱ كه به اردوي تيم ملي رفته بوديم، علي كريمي خيلي با من صحبت كرد كه بيا پرسپوليس. خيلي مصر بود كه من براي اين تيم بازي كنم.

ماگات من را خواست
آن موقع از آلمان پيشنهاد داشتم. آقاي فاضلي هم شاهد است ولي كريمي به من گفت به پرسپوليس بيا. من هم كه به پرسپوليس علاقه داشتم. قطعاً علي كريمي تقصيري نداشت اين خودم بودم كه تصميم گرفتم در پرسپوليس بازي كنم چون كسي كه تصميم آخر را گرفت خودم بودم. الان كه مدتي گذشته مي‌گويم پشيمان نيستم ولي قطعاً با رفتن به آلمان مي‌توانستم سرنوشت فوتبال خودم را عوض كنم. فيليكس ماگات من را براي دومين بار براي شالكه مي‌خواست ولي نرفتم.

شالكه خواست اما نبستم
سال ۲۰۰۹ قبل از اينكه به ملوان بيايم، از آلمان و اسپانيا پيشنهاد داشتم. تيم خه‌رس من را مي‌خواست. آن‌موقع مربي‌‌اش سيگاندا، مربي سابق جواد نكونام در اوساسونا بود. آقا جواد به من گفت مهرداد اشتباه نكن و در اسپانيا بمان. كارت را شروع كن و مي‌تواني پيشرفت كني ولي مشكل اين بود كه خه‌رس من را ۴ ساله مي‌خواست و پيش‌بيني مي‌كردم كه سقوط كند به خاطر همين نبستم. آقاي فاضلي مدير برنامه‌هايم گفت مهرداد تو بايد به تيم بزرگتري بروي. از آنجا به آلمان رفتم و در تمرينات شالكه حاضر شدم. بعد از دو روز ماگات به من گفت مي‌خواهيم قرارداد ببندي. ولي با خودم فكر كردم. آن موقع بايد سربازي هم مي‌رفتم با اين حال مي‌شد بمانم. از آلمان به چند دوستم زنگ زدم و به من مشاوره غلط دادند. فاضلي به من گفت مهرداد بمان گفتم نه مي‌خواهم بروم. با خودم تصميم گرفتم. به زور پاسپورتم را گرفتم و به ايران برگشتم. البته در ملوان هم به اوج رسيدم و بعد شالكه دوباره من را خواست ولي برنگشتم. اشتباه كردم. بعد از آن ديگر هيچ‌وقت فاضلي حتي جواب تلفنم را نداد.

با شيث رضايي رفاقتي ندارم
من با شيث رضايي رفاقت خاصي ندارم. الان به خاطر اين برايم حاشيه درست مي‌كنند. شيث همشهري من است. بچه محل است ولي ما با هم رفت‌ و آمد خاصي نداريم. برايش احترام زيادي قائلم ولي من هميشه سرم در كار خودم است و با كسي كاري ندارم. عكس‌هاي ديگري هم از من منتشر شده كنار افراد ديگر. من واقعاً هميشه سرم در كار خودم است و كاري به ديگران ندارم.

ماجراي كريم بن‌زما
خيلي‌ها از زندگي من خبر ندارند ولي مهرداد اولادي اگر يك مدت به هم ريخته بود، مشكل خانوادگي داشت. واقعاً در زندگي به جايي رسيدم كه گفتم بيرون مي‌نشينم چون با اين مشغله‌ها نمي‌توانم بازي كنم. شما فراموش نكنيد من بزرگتر خانواده هستم و اگر مشكلي پيش بيايد روي دوش من است. گاهي در زندگي فشارهاي زيادي به شما مي‌‌آيد. در برهه‌اي واقعاً تحت فشار بودم و اين شد كه چند ماه بازي نكردم وگرنه پيشنهاد بود. يك مثال بزنم. كريم بن‌زما از همه فوتباليست‌هاي ايراني بهتر است و ۱۰۰ برابر ماها پول دارد ولي چون در زندگي‌‌اش مشكل داشت، ديديد در زمين چطور بود؟ وقتي براي شما در زندگي‌‌تان مشكلي پيش بيايد، واقعاً از نظر فكري خسته هستيد و بازي‌‌تان تحت تأثير قرار مي‌گيرد.

من شماره ۱۰ تيم ملي بودم
فكرهايي هست كه اذيتم مي‌كند. با خودم مي‌نشينم و فكر مي‌كنم كه آخر چرا زندگي فوتبالي‌ام اين شكلي شد. مني كه تا سه سال قبل از اروپا پيشنهاد داشتم، چطور به چنين روزهايي رسيدم. من در فوتبالم به چيزهايي كه مي‌خواستم نرسيدم و قطعاً مقصر اصلي خودم بودم. الان هم مي‌خواهم مبارزه كنم. من تا چند سال پيش شماره ۱۰ تيم ملي را مي‌پوشيدم… ولي حالا.

اعصابم خرد بود، برمي‌گردم
اعصابم خرد بود و گفتم مي‌خواهم از فوتبال بروم ولي منظورم اين نبود كه براي هميشه. الان مشكلات زندگي‌ام حل شده. تمام تمركزم روي فوتبال است. به جرأت مي‌گويم روزي دو جلسه تمرين مي‌كنم و از نظر بدني شرايط خوبي دارم. من فقط چند ماه از فوتبال دور بوده‌ام ولي فوتبال يادم نرفته است. مي‌خواهم برگردم و با ناكامي مبارزه كنم. الان با دو مربي كار مي‌كنم. من از نظر فوتبالي ارضا نشده‌ام.

شب صعود به جام جهاني
همراه با تيم ملي در شبي كه كره را برديم، در اين كشور بودم. عجب شب خوبي. جشن صعود گرفتيم. مهرداد اولادي كه كنار تيم ملي بود، جام جهاني‌ را از دست داد… فقط بگويم تصميمات غلط و اشتباه باعث شد وضعيتم اين‌طوري شود. فقط تصميم اشتباه و نداشتن مشاور خوب. فوتباليست‌ها هميشه بايد يك مشاور خوب كنارشان داشته باشند.

ماجراي يك ميليون دلار نقد
از اولين روزي كه از پرسپوليس به الشباب رفتم يك چيز يادم مانده. حالا بماند كه من آن موقع بازيكن آزاد بودم ولي تا ديدم اماراتي‌ها پيشنهاد دادند دو ساله با پرسپوليس بستم تا به اين تيم هم پول برسد. روز اولي كه با اماراتي‌ها پاي ميز مذاكره نشستم، يك ميليون دلار پول نقد جلوي من گذاشتند!

خودكشي اين شكلي؟
خودكشي… (در اين لحظه دستش را باز مي‌كند و جاي بخيه‌‌اش را نشان مي‌دهد. دقيقاً روي ساعدش) شما نگاه كنيد. من بخواهم خودكشي كنم روي دستم را مي‌زنم؟ طرف رگ دستش را مي‌زند و خودكشي مي‌كند، من چرا بايد روي دستم را بزنم؟ اين بحث خودكشي من وقتي مطرح شد، دلم شكست. كسي خبر نداشت مهرداد اولادي چه وضعي دارد. روزي كه با ملوان قرارداد بستم قرار شد پولم را در تاريخي معين بدهند. من ويلا خريدم و متأسفانه پول نرسيد تا مدام تلفنم زنگ بخورد. طرف هم نمي‌گفت اين اولادي است و بي‌خيال پول. يك روز كه داشتم با طلبكاران تلفني حرف مي‌زدم، اين‌قدر اعصابم خرد شد كه مي‌خواستم گوشي‌ام را پرتاپ كنم ولي دقيقاً پشت ‌سرم يك شيشه بود كه دستم محكم به شيشه خورد و متأسفانه دستم را كشيدم كه پاره شد. نمي‌خواستم آدم بدقولي باشم و اين اتفاق برايم افتاد. بعد گفتند من خودكشي كرده‌ام. خدايي‌‌اش شما دست من را ببينيد. (دوباره روي ساعدش را نشان مي‌دهد) ديگر تو فيلم‌ها ديده‌ام چطوري خودكشي مي‌كنند. مي‌فهمم كه نبايد روي ساعد را بزنم بلكه بايد رگ دستم را بزنم!

درگيري با ايمان مبعلي در تمرين الشباب
ماجراي درگيري من با ايمان مبعلي در امارت روي يك سوءتفاهم بود، به خاطر يك حرف الكي. من و ايمان چند سال آنجا همبازي بوديم. كوچكترين حاشيه‌اي نداشتيم. آن روز واقعاً حرف تو حرف شد و سر يك چيز بيخود، ناگهان بحث‌مان بالا گرفت و متأسفانه درگيري ما پيش آمد. البته رسانه‌ها هم موضوع را بزرگ كردند و من فقط نمي‌دانم رسانه‌هاي ايران چطور همان روز اتفاق را فهميدند. ايمان واقعاً بچه خوبي است و كلي با هم رفيق هستيم. هر دوتا جوان بوديم و آن اتفاق افتاد. براي من و ايمان اين اتفاق مثل يك سيلي در جواني بود كه از خواب بيدارمان كرد.

وقتي پشيمان شدم
لحظه‌اي بعد از امضاي قراردادم به استقلالي‌ها گفتم مي‌شود اين قرارداد را فسخ كنيد. پشيمان شدم و دوست نداشتم به اين تيم بروم. من به خاطر پول به استقلال نرفتم. خدا شاهد است ماشين بي‌ام دبليوام را فروختم و دادم به نفت تا رضايتنامه‌ام را بدهند و به استقلال بروم. من دنبال پول نبودم فقط مي‌خواستم به جام جهاني‌ بروم. دوروبري‌هاي علي آقا دايي شاهد هستند كه تماس گرفتم و گفتم حاضرم چند ماه براي پرسپوليس مجاني بازي كنم ولي به من گفتند كه علي آقا در خط حمله بازيكن دارد و نمي‌تواني بيايي. متأسفانه گفتند اولادي به خاطر پول به استقلال رفته است. نمي‌دانم چرا بعضي‌ها بدون اينكه اطلاعات داشته باشند، اين حرف‌ها را مي‌زدند. من ماشينم را فروختم تا رضايتنامه را بگيرم. چرا؟ چون فقط مي‌خواستم ديده شوم و به جام جهاني‌ بروم ولي خيلي چيزها را باختم. الان ناراحتم. بزرگترين اشتباه عمرم حضور در استقلال بود. واقعاً پشيمانم، نه اينكه استقلال تيم كوچكي باشد. از هواداران پرسپوليس مي‌خواهم از من ناراحت نباشند. فكر نكنند دارم سياه‌بازي مي‌كنم كه دوباره به اين تيم برگردم. من هيچ‌وقت در زندگي‌ام استقلالي نبودم. استقلالي‌ها هم ناراحت نشوند ولي فقط شرايط باعث شد به اين تيم بروم.

جواب يك شايعه
سالي كه در پرسپوليس بودم شايعه افتاد كه در تيم بچه‌ها ترامادول مصرف مي‌كنند. اين هم از شانس بد ماست. سالي كه پرسپوليس كلي ستاره از جمله مهدوي‌كيا، كريمي و هاشميان داشت، اين شايعه‌ها درست شد. اصلاً از اين خبرها نبود. وقتي يك تيم بد نتيجه بگيرد و در حاشيه باشد، از اين خبرها برايش درست مي‌كنند. من در زمان حضور در پرسپوليس اصلاً اين چيزها را نديدم.

۱۰ داستان و يكي حقيقت
۱۰ داستان براي من در پرسپوليس درست كردند شايد به جرأت بگويم از اين ۱۰ داستان، يكي درست بود. متأسفانه در پرسپوليس حاشيه و شايعه زياد بود. حالا نمي‌دانم از شانس بد من بود.

دوست واقعي
در عمرم يك نفر بود كه دوستانه و مثل برادر به من مشاوره داد ولي به حرفش گوش ندادم. او نه دنبال پورسانت بود و نه چيزي. برادرانه به من بهترين مشاوره‌ها را داد ولي به حرفش گوش ندادم.

انرژي گرفته‌ام كه برگردم
من ناخواسته وارد حواشي شدم ولي حالا از حاشيه دورم. سرم در كار خودم است. زندگي‌ام را مي‌كنم و به فوتبالم ادامه مي‌دهم. از هواداران انرژي گرفته‌ام. از مردمي كه هر جا من را مي‌بينند مي‌گويند چرا نيستي، برگرد. تمام مشكلاتم حل شده و به جرأت مي‌گويم خيلي خيلي انگيزه دارم. ۲۹ ساله هستم و ان‌شا‌ءا… در نيم‌فصل دوم برمي‌گردم و بازي مي‌كنم. فوتبالم تمام نشده و فقط نياز به حمايت دارم تا همان بازيكن سابق شوم.

مديون پرسپوليس هستم
گلي كه در دربي زدم و باعث شد پرسپوليس ۲ بر يك استقلال را ببرد، يكي از خاطره‌انگيزترين روزهاي زندگي‌ام است. اين گل، كادوي كوچكي بود از طرف من به هواداران. مي‌دانم از من ناراحت هستند كه به استقلال رفتم ولي فقط به خاطر جام جهاني‌ اين كار را كردم و الان هم پشيمانم. من در پرسپوليس ستاره شدم ولي سعي كردم در زمان حضور در امارات و همين‌طور بازگشت دوباره به اين تيم در حالي كه پيشنهاد خارجي داشتم، دينم را ادا كنم. هنوز مديون اين باشگاه هستم. نام پرسپوليس از نام ما بازيكنان خيلي خيلي بزرگتر است. اينجا بايد از باشگاه ملوان هم تشكر كنم كه نقش مهمي در پيشرفت من داشت. خوشحالم كه حتي در برهه‌اي با بخشيدن طلبم به اين باشگاه كمك كردم. هنوز رابطه‌ام با طرفداران ملوان عالي است.

توصيه به مهدي طارمي
مهدي طارمي بازيكن خوبي است. آينده‌دار است ولي به عنوان برادر به او توصيه مي‌كنم مشاوره خوب بگيرد تا مثل من پشيمان نشود. من در ۱۷ سالگي در پرسپوليس رو شدم. او الان سن و سالش بيشتر است. اميدوارم تصميم درست بگيرد. مشاوره خوب بهترين چيزي است كه مي‌تواند فوتباليست‌ها را موفق كند.

گاهي مي‌پرسيدم چرا بازي نمي‌كنم؟
خيلي‌ها مي‌گويند چرا در استقلال بازي نكردي؟ نمي‌خواهم درباره گذشته حرف بزنم ولي من در تمرين هميشه تمام تلاشم را مي‌كردم و گاهي مي‌پرسيدم چرا واقعاً بازي نمي‌كنم؟ بگذريم. تمام شد و رفت.

كی روش بزرگترين است
كی روش بزرگترين مربي تاريخ تيم ملي است. بزرگترين اشتباه ما اين است كه از او چشم‌پوشي كنيم. كی روش تا زنده است بايد سرمربي تيم ملي ما باشد.

كسي القا نمي‌كرد از كی روش تعريف كنيم
اينكه مي‌گويند به بازيكنان القا مي‌كنند از كی روش تعريف كنند اشتباه است. مگر من الان در تيم ملي هستم كه از او تعريف كنم؟ شايد بعضي‌ها از حرف‌هاي من بدشان بيايد ولي كی روش بهترين است. اين هم حرف اشتباهي است كه بگويند به ما القا مي‌شد از كی روش تعريف كنيم. كی روش فوق‌‌العاده است و بزرگ.

برانكو موفق مي‌شود
خوشحالم به برانكو وقت دادند. بايد به مربي فرصت داد. پرسپوليس ان‌شا‌ءا… در نيم‌فصل دوم بهتر از اين مي‌شود. از روز اول مي‌دانستم او موفق مي‌شود.

كی روش جوري داد مي‌زند…
كارلوس كی روش خيلي در كارش جدي است. او فيزيكي برخورد نمي‌كند اما جذبه‌اي دارد كه اگر از دستت شاكي باشد، از ترس به خودت مي‌لرزي. جالب اينجاست كه فوق‌‌العاده خوش‌قلب است و مهربان. مي‌داني خير و صلاحت را مي‌خواهد. هميشه لبخند مي‌زند. با تو رفيق است ولي اگر بد بازي كني… جوري سرت داد مي‌زند كه خشكت مي‌زند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)