استقلال برای پرداخت بدهی هایش باید تا 11 فروردین اقدام کند، در غیر این‌صورت از آسیا حذف خواهد شد.

پرسپولیس و استقلال برای دریافت صدور مجوز حرفه ای هر ساله باید پروسه طولانی را از سر بگذرانند و در این فصل، دو تیم تا 11 فروردین فرصت خواهند داشت مدارک مربوط به صدور مجوز را بارگذاری کرده و پس ار آن کمیته مجوز حرفه ای فدراسیون اقدام به راستی آزمایی مدارک خواهد کرد و سپس مدارک برای AFC فرستاده خواهد شد.

یکی از اقدامات مربوط به کسب مجوز، بستن پرونده های بدهی باز در فیفا می‌باشد که پرسپولیس پیش از این بدهی بوژیدار رادوشویچ و مالیات برانکو ایوانکوویچ را پراخت کرد تا این گونه پرونده های حقوقی خود در فیفا را ببند.

باشگاه پرسپولیس در حال حاضر دنبال تسویه حساب و پرداخت بدهی به دو بازیکن قبلی این تیم است و باید خیلی فوری پرونده بدهی به این دو بازیکن را ببندد.

رضا اسدی هافبک ملی پوش فعلی سپاهان و مهدی مهدیخانی هافبک – مهاجم سابق پرسپولیس دو بازیکنی هستند که طبق احکام صادر شده از باشگاه ارقامی را طلب دارند. طلب رضا اسدی چیزی حدود دو میلیارد و یکصد میلیون تومان است و مهدیخانی چیزی حدود 200 میلیون تومان از باشگاه طلب دارد.

اما استقلال هنوز نتوانسته پرونده بدهی خارجی مربوط به عزیزبک آمانوف و باشگاه سانتاکلارا برای انتقال محمد محبی را ببندد. این در حالی است که مصطفی زارعی رئیس کمیته صدور مجوز با ارسال نامه ای به باشگاه استقلال اعلام کرده که تنها 7 روز فرصت دارند تا بدهی خود به آمانوف و باشگاه سانتاکلارا را تسویه کنند. در غیر این‌صورت باز هم استقلال برای کسب مجوز حرفه ای دچار مشکل خواهد شد و ممکن است برای سومین بار از آسیا حذف شوند.

پرسپولیس با نداشتن پرونده حقوقی در فیفا از این نظر از استقلال وضعیت بهتری دارد و فقط مشکل مالکیت این تیم مطرح است که در هفته گذشته اعلام شد پرسپولیس قرار است 11 فروردین از طریق کارگزاری بانک ملی واگذار شود. سهام استقلال نیز از طریق کارگزاری بانک صنعت و معدن به فروش گذاشته خواهد شد.

حال باید دید بالاخره دو تیم موفق به کسب مجوز حرفه ای و حضور در فصل آینده لیگ قهرمانان (در صورت کسب سهمیه) خواهند شد یا فرصت حضور در این تورنمنت را از دست خواهند داد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)