مرجع خبری پرسپولیس : این دیگر آخر بدشانسی بود که در روز محرومیت محمد نوری، غلامرضا رضایی هم مصدوم شود.

 

این دو نفر بخش اعظم برنامه‌های هجومی تیم را به خود اختصاص می‌دهند و فقدان آنها لطمه جبران‌ناپذیری به حساب می‌آید. در این میان این هنر مردان پرسپولیس و بودکه می توانستند روند هجومی تیم را حفظ کنند که تا حدی به آن دست پیدا کردند.

 

پرسپولیس در چنین شرایطی حمله کرد و به ویژه در دقایق پایانی نیمه اول بازی (زمان نگارش این مطلب) پی در پی چند صحنه خطرناک را به وجود آورد که با کمی دقت بیشتر انصاف این بود که پرسپولیس با دو یا سه گل به رختکن برود.

هادی نوروزی و امیرحسین فشنگچی دو نفری بودند که از مربع پرسپولیس باقی ماندند و فشار زیادی آوردند تا شرایط هجومی را حفظ کنند. در این میان هادی نوروزی که در نوک حمله بازی می‌کرد، خوب عمل کرد و موفق به خلق موقعیت‌هایی هم شد که البته موقعیت‌های زیادی هدر رفت و این روند با شروع نیمه دوم هم ادامه دارد. پرسپولیس هفته قبل هم در همدان، درحالی پاس را مغلوب کرد که هفت بازیکن خود را نداشت و از بخت بد در میان مصدومیت نوری و غلامرضا، آسیب‌دیدگی وحید هاشمیان هم ادامه پیدا کرده است.

 

پرسپولیس در چنین شرایطی نشان داد، حداقل از نظر روحی، روانی به یک تیم بدل شده است اگر غیر از این بود، پرسپولیس باید در این دو هفته بدترین بازی‌ها را انجام می‌داد اما این طور نبود. در بازی دیروز هم غیر از به گل رساندن موقعیت‌ها، پرسپولیس کاملاً کنترل بازی را در اختیار داشت و در واقع دروازه حریف را به توپ بست. با تمام این اوصاف بهترین تیم‌های دنیا هم به ستاره‌های خود متکی هستند. ستاره‌ها برای نشان دادن خود نیاز دارند در مجموعه‌ای باشند که کار تیمی را به خوبی انجام دهد و در این صورت آنها به نفرات غیرقابل جایگزین برای تیم‌های خود بدل می‌شوند، به عنوان مثال اگر امروز ژاوی و مسی از بارسلونا گرفته شوند، دیگر معلوم نیست برای آن تیم چه اتفاقی روی دهد.

 

پرسپولیس امروز درحالی آماده بازی‌های حساس خود، به ویژه در جام قهرمانان می‌شود که  معدود ستارگان خود یعنی بازیکنانی چون هاشمیان و غلامرضا هم شرایط نامعلومی دارند. در این شرایط دو نکته باید مورد توجه قرار گیرد. اول اینکه همه تدابیر لازم باید برای حفظ سایر بازیکنان به کار گرفته شود که مهم‌ترین آنها جلوگیری از محرومیت‌ها است. بازیکنانی که در جریان بازی قرار می‌گیرند باید از این جهت کاملاً مراقب باشند، چون عدم دقت روی این مسئله می‌تواند جبران‌ناپذیر باشد.

 

از سوی دیگر باید راه‌هایی برای به حداقل رساندن حضور ناشی از غیبت بازیکنانی چون غلامرضا رضایی پیدا کرد. راهکارهای تاکتیکی برای اینکه امکان گلزنی را برای تیم بوجود آورد.

 

استفاده از ضربات شروع مجدد که پرسپولیس این اواخر روی آنها خوب عمل کرده است. یک راهکار جایگزین مطلوب است.

 

به هر حال علی دایی شرایط سختی را تجربه می‌کند که پیش از این با توجه به فشردگی بازی‌ها قابل پیش‌بینی بود. به هر حال سرخپوشان هم باید با احساس مسئولیت کافی سعی کنند به قیمت سخت گرفتن به خود، احتمال آسیب‌دیدگی‌های خود را کاهش دهند که بیش از سه ماه پرفشار را پیش‌رو داریم.

منبع : پرسپولیس

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)