سرمربی پرتغالی چلسی پس از ثبت اولین شکست شاگردانش در رقابت‌های لیگ قهرمانان این فصل، به عدم پختگی و نبود تجربه در مردانش برای مدیریت شرایط سخت اذعان داشت و تاکید کرد که مسئولیت این باخت را کاملا می‌پذیرد.

به گزارش تسنیم، چلسی شب گذشته (چهارشنبه) در اولین بازی خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان در خانه خود، ورزشگاه استمفوردبریج شهر لندن، با نتیجه 2 بر یک برابر بازل سوئیس تن به شکست داد.

ژوزه مورینیو در کنفرانس خبری پس از این بازی به خبرنگاران گفت: 3 امتیازی را از دست دادیم که حالا باید آنها را در خانه بازل، شالکه یا استوابخارست یا همه آنها پس بگیریم. ما باختیم اما هدف صعود به مرحله یک هشتم نهایی به عنوان یکی از دو تیم صدر جدول هنوز از دسترس‌مان خارج نشده است و آنقدر‌ها دور نیست؛ پس برایش خواهیم جنگید. من واقعا باور دارم که ما به این هدف خواهیم رسید.

مورینیو با اشاره به اتفاقاتی که در جریان بازی رخ داد، افزود: در نیمه اول ما زمان بیشتری صاحب توپ بودیم. در یک مقطع کوتاه پشت سر هم کرنر می‌زدیم اما موقعیت چندان خطرناکی خلق نشد. بازل تیم یکدستی است و با تمام نفراتش دفاع می‌کند. این تیم تمام فضاها را بسته بود در حالی که می‌دانیم در حالت عادی شیوه بازی‌اش هجومی است. البته ما هم در نیمه اول هیچ حرکتی برای گلزنی انجام ندادیم. حتی زمانی که گل زدیم و با پیروزی یک بر صفر راهی رختکن شدیم، هم فکر می‌کردم که نتیجه باید صفر _ صفر می‌ماند.

آقای خاص تصریح کرد: در نیمه دوم، بهترین مقطعی که بازی کردیم زمانی بود که فضای بیشتری برای بازی کردن به دست آوردیم. توپ را به تیرک زدیم و دو موقعیت بسیار خطرناک روی دروازه بازل داشتیم اما این تیم حریف بود که گل زد. گل دوم بازل اما واقعا غیرقابل قبول بود چون ما در سازماندهی و آرایش نفرات تیم به هنگام زدن ضربات شروع مجدد واقعا کار کرده بودیم و ضربه سر بازیکن حریف درست در منطقه‌ای زده شد که بازیکنان ما همیشه آن را پوشش می‌دهند چون دفاع ما ترکیبی از دفاع منطقه‌ای و نفر به نفر است. ما علاوه بر 2 نفری که در آن منطقه دفاع می‌کردند، بازیکنی که استرلر، زننده گل را کنترل می‌کرد، داشتیم اما هر 3 آنها مرتکب اشتباه شدند و ما تاوانش را دادیم.

آقای خاص اکنون که مردانش باخته‌اند، تمام مسئولیت شکست را بر عهده می‌گیرد و به همین دلیل تمایلی ندارد درباره این موضوع که کدام بازیکن از دیگری بهتر یا بدتر بازی کرده است، سخنی بگوید، با این حال او جواب سوال خبرنگارانی که از وی درباره عملکرد دو بازیکن تازه وارد تیم یعنی ویلیان و ساموئل اتوئو را جویا شدند، داد.

مورینیو خاطرنشان کرد: به صورت خلاصه بگویم که ویلیان بازی قابل قبولی داشت. فکر می‌کنم که ساموئل تند و تیزی همیشگی خود را نداشت اما این وضعیت برای او طبیعی است چون چند سال در جایی بازی کرده است که انگیزه زیادی در او ایجاد نمی‌کرده و باعث شده از صحنه‌‌ رقابت‌های بزرگ فاصله بگیرد. آن چند سال عطش و انگیزه را از او گرفته بود اما حالا که برگشته انگیزه‌اش هم دوباره احیا شده است و می‌خواهد موفق باشد، بازی کند و از بازی‌اش در این سطح لذت ببرد.

مورینیو افزود: اتوئو در کار گروهی تیم نقش پررنگی دارد. برای اینکه او دوباره مانند قبل تند و تیز شود و گلزنی کند باید کمی صبر کنیم اما او به هر حال بازیکن بزرگی است و مطمئنا برای ما گل خواهد زد. از 3 مهاجمی که دارم برای بازی‌های ادامه فصل راضی هستم. هر 3 آنها بازیکنان حرفه‌ای و خوبی هستند و نشان داده‌اند که با تمام وجودشان برای تیم کار می‌کنند.

شکست چلسی برابر بازل 4 روز پس از ثبت اولین باخت این تیم در لیگ برتر این فصل در خانه اورتون رخ داد. مورینیو در این باره هم گفت: تیم من هنوز به آن درجه از بلوغ و شخصیت نرسیده است که تاب تحمل لحظات مشکل را داشته باشد. اورتون در آخرین دقیقه نیمه اول گل زد و بعد از آن تیم ما به دردسر افتاد و این در حالی بود که تا پیش از آن ما توپ و میدان را در اختیار داشتیم. امروز هم زمانی که زمانی که گل تساوی بازل زده شد، تیم لرزید. تنها کاری که برای رفع این مشکل می‌‌توان انجام داد تمرین است.

سرمربی پیشین رئال مادرید در خاتمه اظهار داشت: با ناراحتی به خانه می‌رویم و می‌دانیم که هواداران هم نارحت هستند اما فردا صبح، روز دیگری است و ما تمرینات‌مان را از سر می‌گیریم. 2 روز برای آماده کردن خودمان برای بازی بعدی فرصت داریم. این‌ها تنها چیزهایی است که من از فوتبال می‌دانم: «سختکوشی، باور داشتن به اینکه چه کارهایی از دست خود و هم‌تیمی‌های‌تان برمی‌آید، انتقادپذیری در داخل گروه برای حل مشکلات و حفظ اتحاد.» این‌ها چیزهایی است که ما برای بازی بعدی برابر فولام باید داشته باشیم. در بازی بعدی‌مان در لیگ قهرمانان سعی می‌کنیم سه امتیازی که در این بازی از دست داده ‌ایم را جبران کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)