عضو پیشین هیئت مدیره استقلال گفت: بعید می‌دانم آشی که امیر رضا خادم برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پخته است، چیزی درونش باشد.

حسن زمانی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره استقلال اظهار داشت: پس از اینکه اسامی هیئت مدیره استقلال را دیدم، دو رکعت نماز شکر به جای آوردم که این بار سنگین از روی دوش ما برداشته شد. اگر از معاونان باشگاه و سرمربی استقلال بپرسید، علت این صحبتم را متوجه می‌شوید. فصل گذشته در هر جایی، باید ورود می‌کردیم و کار را پیش می‌بردیم.

وی ادامه داد: به اعضای جدید هیئت مدیره استقلال تبریک می‌گویم و آرزوی توفیق برای آنها دارم اما بعید می‌دانم، آشی که امیر رضا خادم برای دو باشگاه استقلال و پرسپولیس پخته است، چیزی درونش باشد. این اتفاقات مثل جریان کسی است که قصد داشت با یک کیلو ماست و با آب دریا، دوغ درست کند.

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال خاطرنشان کرد: امیدوارم نوید‌هایی که به باشگاه‌ استقلال مبنی بر پرداخت 40 میلیارد تومان پول داده می‌شود، تحقق پیدا کند و پس از مدت‌ها شاهد باشیم که باشگاه مورد علاقه ما از بی‌پولی رنج نبرد. آن زمان که ما عضو هیئت مدیره استقلال شدیم، متخصصان فوتبال از حضورمان انتقاد می‌کردند و این بار امیدوارم با کارشناس کشتی،‌ فوتبال ما در آسیا بتواند موفقیت‌های لازم را کسب کند.

زمانی گفت: در هر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تعدادی از افراد را کنار هم قرار داده‌اند تا از پول آنها استفاده کنند. هر دو تیم 30 میلیون هوادار دارند که اگر اعضای جدید هیئت مدیره نتوانند توقعات را برآورده کنند، باید پاسخگو باشند. این در حالی است که ما با برنامه‌ریزی درست می‌توانستیم با واگذاری این دو تیم به بخش‌ خصوصی داستان این دو باشگاه را این همه ادامه‌دار و هواداران را نگران نکنیم.

مقداد نجف‌نژاد تنها فرد از اعضای هیئت مدیره قبلی استقلال است که نامش همچنان بین هیئت مدیره جدید دیده می‌شود. برخی‌ها معتقدند او با نفوذی که به عنوان رئیس فراکسیون ورزش داشته، همچنان عضو هیئت مدیره استقلال باقی مانده است. زمانی در این خصوص به تسنیم گفت: نظر خاصی در مورد ماندن نجف‌نژاد در استقلال ندارم و درباره خودم صحبت می‌کنم. 8 سال برای ورود به استقلال موانعی سر راه ما گذاشتند تا اینکه دولت تغییر کرد و آقای عباسی با مسئولیت خودش و با وجود انتقادها این مسئولیت را به ما داد.

وی افزود: شروع کار ما از دولت جدید بود و تعجب می‌کنم که اکنون برای هیئت مدیره جدید ابلاغیه داده‌اند. با این وجود خود من راحت شده‌ام و امیدوارم افراد جدید بتوانند پاسخ هواداران را بدهند.

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال با بیان اینکه با برنامه‌ریزی فرد غیر متخصصی چون امیر رضا خادم نگران آینده استقلال است، عنوان کرد: بهتر بود وزارت ورزش از افراد آشنا و وارد به این کار استفاده می‌کرد تا خروجی‌ آن هر چیزی بود، به سود استقلال رقم بخورد. به عنوان مثال من در کشتی، بوکس و یا سایر رشته‌ها تخصصی ندارم که بخواهم به این رشته‌ها وارد شوم، بنابراین این کار از عقلانیت به دور خواهد بود.

زمانی در خصوص اینکه انتخاب او به عنوان عضو هیئت مدیره استقلال هم انتقاداتی را به وزیر پیشین وزارت ورزش و جوانان مبنی بر فوتبالی نبودن وارد کرد، گفت: در جواب آقایان باید بگویم که از 15 سالگی عضو تیم نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان استقلال و 4 سال نیز عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بودم. حدود 10 سال در رده‌های مختلف کار کرده‌ام و تعصب زیادی به استقلال دارم. من بازیکن دهه 50 استقلال بودم.

وی بار دیگر با اشاره به نقش خادم در وزارت ورزش تصریح کرد: حضور خادم در فوتبال را «سَم» می‌دانم. اگر وزیر ورزش می‌خواهد وزارت را به سمت درستی هدایت کند باید از این نوع کارها دست بکشد.  شاهد این بودیم که هیئت مدیره معرفی و مدیرعامل باشگاه استقلال نیز که از قبل مشخص شده بود به عضویت هیئت مدیره درآمد. پیش از هر چیز آرزوی توفیق برای دوستان جدید در هیئت مدیره استقلال دارم اما مسئله‌ای که آقایان باید در نظر بگیرند این است که استقلال نام بزرگی دارد و این نام باید حفظ شود.

زمانی با اشاره به اسپانسر فصل آینده استقلال عنوان کرد: خادم برای اسپانسر استقلال خیلی تبلیغ کرد و امیدوارم "ته" این قضیه چیزی باشد که به این تبلیغات بیارزد. استقلال باید برای فصل آینده بسته شود و نیاز است به این مجموعه پول تزریق شود. امیدوارم تیم جدید تمام فکر و ذکرشان برطرف کردن این مسئله باشد تا مدیر عامل و سرمربی دغدغه‌ای نداشته باشند.

عضو پیشین هیئت مدیره استقلال در خصوص اینکه گفته می‌شود خادم برخی از آشنایان خود به عضویت هیئت مدیره استقلال و پرسپولیس در آورده است گفت: امیدوارم افرادی که عضو هیئت مدیره این دو باشگاه شده‌اند موفق باشند اما کاش در انتخاب اعضای جدید هیئت مدیره استقلال به شایسته‌سالاری که رئیس جمهور محترم و دولت به آن تاکید داشتند نیز توجه می‌شد.

زمانی با بیان اینکه افتخار می‌کنم 10 سال بازیکن استقلال بودم و در همدان بازی می‌کردم ادامه داد: استقلال وابسته به یک شخص یا افرادی نیست و پس از انقلاب اسلامی خیلی‌ها آمدند و رفتند اما آنچه باقی مانده نام نیک بعضی از افراد بوده است. جا دارد از مدیرعامل فصل گذشته استقلال یعنی فتح‌الله‌زاده و همچنین هیئت مدیره فصل قبل تشکر کنم که واقعا همدل بودند.

وی درباره مدیرعاملی بهرام افشارزاده به تسنیم گفت: احترام ویژه‌ای برای افشارزاده قائلم اما نگرانم وی اعتباری که سال‌ها در ورزش به دست آورده را به خاطر مسائل و فشاری که بعضی از دوستان به او می‌آورند از دست بدهد. حیف است که فرد بزرگی مثل افشارزاده موفق نشود. با توجه به مشکلات و مسائل استقلال نگران افشارزاده هستم.

زمانی در پایان عنوان کرد: برای تیم ملی ایران در جام جهانی 2014 برزیل آرزوی توفیق دارم اما در این مقطع با نبردن بهترین بازیکنان خود به تیم ملی ظلم کردیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)