پرسپولیس نیوز : خودش هم می داند که ۹۳ برای او سال خوبی نبود.

بعد از قهرمانی که با فولاد تجربه کرد، بعد از همه روزهای خوبی که با این تیم اهوازی داشت به پرسپولیس آمد تا این بار برای سرخپوشان پایتخت تبدیل به شماره یک شود. اتفاقات را برای او آنطور که دلخواه بود رقم نزد تا مکانی به همین دلیل هم در پرسپولیس دچار افت شود و هم مهمترین رویدادی که می توانست در آن حاضر باشد، یعنی جام ملتهای آسیا را از دست بدهد و البته دیشب هم در بازی مقابل النصر نمایش ضعیفی داشت تا پرسپولیس سه بر صفر شکست بخورد. همه این اتفاقات در کنار دیگر حواشی ریز و درشت باعث شد تا ۹۳ به قول خودش، یکی از سالهایی باشد که مدام آرزوی تمام شدنش را داشته…

  

*۹۳، سال ایده آلی برای سوشا مکانی بود؟ 

نه متاسفانه سال ۹۳ برای من زیاد خوب نبود…. کلا از نظر ورزشی برای من خوب نبود اما امیدوارم در سال ۹۴ این اتفاقاتی که برای من در زندگی ورزشی ام افتاد دیگر تکرار نشود و شرایط خوب باشد.

*فکر می کردی که در این سال، این همه فراز و نشیب را تجربه کنی؟ 

نه اما اصلا بحث فراز و نشیب نیست. کلا ۹۳ سال خوبی برای من نبود و هر روزش که می گذشت مدام دعا می کردم که کاش زودتر تمام شود چون هر روز بدتر و بدتر میشد!

*یادت هست که لحظه تحویل سال ۹۳ ، چه دعاهایی کردی؟ به چیزهایی که دعا کرده بودی رسیدی؟ 

یادم هست اما متاسفانه به آنها نرسیدم….

*بهترین و ماندگارترین تصویر سال ۹۳ در ذهن سوشا مربوط به کدام اتفاق است؟

واقعا جز قهرمانی با فولاد تصویر خوب دیگری به لحاظ فوتبالی در ذهنم نیست. این بهترین بود و اتفاق خوب دیگری هم اصلا در زندگی ورزشی ام نیفتاد که قابل ذکر باشد و این حداقل برای خودم جای تاسف دارد.

 

*تصویر تلخ هم از سال ۹۳ داری؟

(می خندد) تلخ که تا دلتان بخواهد دارم… اگر بخواهم تلخ ها را بگویم واقعا یک کتاب میشود چون انصافا سال خوبی برایم نبود. شاید بهتر است بگویم خوب شروع شد اما خوب تموم نشد…

*چه چیزی در سال ۹۳ برایت اتفاق افتاد که تا به حال تجربه اش نکرده بودی، حالا چه شخصی و چه فوتبالی؟

همه چیز(می خندد)… سال ۹۳ برای من پر بود از چیزهای عجیب و غریب. البته در زندگی شخصی ام اتفاق عجیب نیفتاد اما چون در محیط فوتبال هستم اگر قرار باشد اتفاقی هم بیفتد قطعا بیشتر در همان محیط فوتبال و ورزش است.

*مهمترین درسی که از این سال گرفتی چه بود؟

یاد گرفتم صبر داشته باشم… تحمل کنم و البته به هر کسی هم اعتماد نکنم. اینها نکات مهمی بودند که شاید تا این سال، اینقدر از نزدیک آنها را حس نکرده بودم.

*برای سال ۹۴ چه اهداف و آرزوهایی در سر داری؟

اهداف و آرزوها را که نمی شود گفت اما مطمئنا اهدافم مادی نیستند چون آرزوهای مادی را میشود با تلاش به دست آورد. اهداف و آرزوهای من چیزهایی هستند که باید در زندگی ورزشی ام به آنها برسم و برای این مهم، باید تلاشم را دو برابر کنم.

* اینکه تیم ملی را در جام ملتهای آسیا همراهی نکردی برایت  تبدیل به حسرت نشد؟

همانطور که گفتم مقصر این اتفاقات کسی نیست جز خودم. من کسی را این وسط مقصر نمی دانم. انواع و اقسام اتفاقات برای من در این سال افتاد و نبودن در کنار تیم ملی در جام ملتهای آسیا، بزرگترین آنها بود که البته معتقدم حق مسلمم بود اما با سهل انگاری خودم آن را از دست دادم.

 

*به جز این، تا به حال در زندگی ات حسرت دیگری هم داشته ای؟

 

حسرت های زندگی من همیشه ورزشی بوده است. هیچوقت حسرت شخصی نداشته ام که مثلا فکر کنم دلم میخواسته چیزی را داشته باشم و بخواهم به آن برسم… حسرت اینچنینی واقعا هیچوقت نبوده. حسرت های ورزشی ام هم روی سهل انگاری های خودم بوده و در این سهل انگاری ها هم هیچکس را جز خودم مقصر نمی دانم.

 

* از نظر تو بازیکن شماره یک پرسپولیس بودن کار سختی است؟

سخت تر از همه چیز و هر کاری در دنیاست. به نظر من پرسپولیس با تمام تیمهای دنیا فرق دارد. تو در این تیم شرایطی را تجربه می کنی که شاید در هیچ جای دنیا تجربه نکنی.

* اگر این فرصت برایت به وجود بیاید که یکی از اشتباهاتی که امسال انجام دادی را جبران کنی، آن اتفاق چه خواهد بود؟

اشتباهات همیشه به خودی خود جبران میشوند اما این موضوع بستگی به توانایی هر آدمی دارد. اگر فرصتی باشد که بتوانم یک اشتباه را جبران کنم، آن این است که دل هواداران پرسپولیس را به دست بیاورم.

* و در نهایت می رسیم به سوال پایانی… دروغ سیزده؟

بنویس استقلال قهرمان آسیا شد… نه، اصلا بنویس استقلال قهرمان جهان شد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)