بورا میلیوتینویچ در همایش علم و فوتبال گفت: در آسیا مردم احساساتی هستند و وقتی یک تیم می‌بازد خودشان مربی می‌شوند.

به گزارش فارس، دومین همایش بین‌المللی علم و فوتبال امروز در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار شد.

بورا میلیوتینویچ در سخنرانی امروز خود در این همایش گفت:‌ اگر من را فدراسیون هر روز دعوت کند به اینجا می‌آیم و صحبت‌هایم را انجام می‌دهم چرا که عاشق فوتبال هستم.

وی در پاسخ به سوال محمد پنجعلی در مورد اینکه فوتبال به بازیکن تکنیکی نیاز دارد و اگر رضا قوچان‌نژاد در ایران نبود اکنون ما به جام جهانی نمی‌رفتیم، عنوان کرد: یک تیم ملی برای رسیدن به کار خوب تاکتیکی شرایط سختی را باید تحمل کند. یک بازیکن در بین سنین 7 تا 12 سالگی کار تاکتیکی را یاد می‌گیرد و آن موقع می‌توانیم به او بگوییم چطور حرکت کند. وقتی بچه هستیم ابتدا حرف آب را یاد می‌گیریم و وقتی حرفه‌ای می‌شویم به دانشگاه می‌رویم. امروز مشکل این است که مردم فراموش می‌کنند چه چیزی را باید به جوانان یاد بدهند.

میلیوتینویچ افزود: ما و تیم‌مان خیلی عالی تمرین می‌کنیم اما باید ببینیم آیا بازیکنان کارهای پایه‌ای را بلد هستند اگر آنان این توان را داشته باشند کار خیلی آسان می‌شود اکنون در رده زیر 17 سال می‌بینیم مکزیک ایتالیا را 2 بر صفر و آرژانتین را نیز شکست می‌دهد مربی آنها در سال 97 در تیم ملی مکزیک بازیکن من بود و از این مسئله خیلی خوشحال شدم. برای من مهم است که سوالات حاضران را جواب بدهم اما من نیز یک سوال دارم و می‌خواهم به یک نکته اشاره کنم که از همه چیز مهم‌تر است به نظر شما چه چیزی از همه مهم‌تر است؟ در طول 90 دقیقه چه عملی از همه مهم‌تر است؟ من به شما می‌گویم چه چیزی از همه مهم‌تر است مهمترین عمل کار بعدی است که می‌خواهید انجام دهید اتفاقی که الان می‌افتد مهم نیست و آن چیزی که به آن فکر می‌کنید اهمیت دارد.

میلیوتینویچ که صحبت‌هایش نیمه‌کاره مانده بود در پاسخ به بیژن ذوالفقارنسب در مورد اینکه او بیشتر مباحثی را مطرح کرد که در کلاس‌های مربیگری بیان می‌شود و آیا می‌تواند تجاربش را از حضور در تیم‌های ملی مختلف در جام جهانی بیان کند، اظهار داشت: من از کارم لذت می‌برم با مکزیک سال‌های بسیار خوبی داشتیم با بازیکنان خوبی که داشتیم فقط فکر بازی بودیم. همیشه به عنوان یک تیم کار کردیم در فوتبال نکته مهم مردم و هواداران هستند در آسیا می‌دیدم که چقدر مردم احساساتی هستند و همه به شکلی فوتبال را نگاه می‌کنند که انگار خودشان مربی هستند. اگر پیروز شویم مردم خوشحال می‌شوند اما اگر ببازیم آنها مربی شده و به تحلیل مسابقه می‌پردازند به طور مثال در انگلیس همه پشت شما هستند و برای لذت از فوتبال و برای تیم و بازیکن مورد علاقه خود همه کار می‌کنند.

وی افزود: در تیم ملی عراق کار کردم و از این موضوع خیلی خوشحالم آنجا فقط به این فکر می‌کردیم که چطور بازی کنیم با یک انرژی خوب با آفریقا و نیوزیلند به تساوی صفر بر صفر رسیدیم. در یکی از تیم‌ها که مربی بودم به اسپانیا یک بر صفر باختیم من از این باخت ناراحت شدم اما خوشحال بودم که در زمین صددرصد توان‌مان را گذاشتیم و با روحیه تیمی کار خوبی انجام دادیم بردن به تنهایی مهم نیست مهم این است که تیم خوب کار کند. در آمریکا مردم بسیار با استرس صحبت می‌کنند یکی از نکات مهم در این کشور فشار مردم روی من بود و ما فکر نمی‌کردیم که باید چه کاری انجام دهیم اکنون از حضور در ایران خوشحال هستم و تاریخچه شما را می‌دانم. کارلوس کی‌روش و سیموئز در تاریخ فوتبال ایران صفحه جدیدی نوشتند باید هرچه کی‌روش نیاز دارد در اختیار او قرار دهیم تا بتوانند فوتبال ایران را موفق‌ کنند و شما خوشحال شوید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)