پرسپولیس نیوز : ملی پوش سابق فوتبال ایران معتقد است استمرار و تمرکز روی سیستم بازی تیم ملی باعث دست یافتن به این پیروزی بزرگ شد.

مهرداد میناوند، راجع به بازی اخیر تیم ملی ایران گفت: بسیار خوشحالم که یک بازی منطقی از تیم ملی کشورم دیدم و به بردی دست پیدا کردیم که هیچ حرف و حدیثی از جمله داوری و خوش شانسی و … درونش دخیل نبود و کاملا روی حساب و کتاب و استمرار روی سیستم مورد قبول سرمربی تیم به دست آمد و از این جهت این پیروزی برای من خوشحال کننده بود که ما روی یک سیستم منطقی و به دور از احساس ماندیم و کار کردیم و الان می آییم تیم پانزدهم دنیا را که یکی از پدیده های جام جهانی بود را شکست می دهیم.

وی ادامه داد: بازیکنان ما هم فوق العاده ظاهر شدند، انگار که همگی با یکدیگر هماهنگ کرده اند که در صورت عدم همکاری با کی روش، یک خاطره خوب از آخرین بازی های تیم ملی برای وی بسازند و می بینیم که کاملا بی نقص و حرفه ای هرکدام شان در پست های خود بازی می کنند. گویا همه می خواهند اگر قرار است کی روش از ایران برود، رو سفید و با کارنامه ای قابل ملاحظه ایران را ترک کند. بهرحال من افتخار می کنم به این تیم ملی، این بازیکنان و این مربی. حرفه ای بودن ما در این بازی از نظر من یک شاهکار بود.

میناوند در ادامه راجع به عدم همکاری با کی روش گفت: ای کاش اگر قرار است تصمیمی در این رابطه گرفته شود یا شده است، سلیقه شخصی و علاقه ها و لج لج بازی در آن دخیل نبوده باشد. من یک ایرانی هستم و معلوم است که آرزو دارم روزی یک سرمربی کاربلد ایرانی روی نیمکت تیم ملی کشورم بنشیند و به افتخارات زیادی دست یابد اما در حال حاضر ما چند مربی داریم که بتواند با رعایت اصول حرفه ای گری روی نیمکت تیم ملی بنشیند؟ نمی گویم نداریم اما باید قبول کنیم کم داریم. در جریان بازیکنانی که از تیم ملی خداحافظی کردند، چند مربی ایرانی داریم که مقابل آن نام های بزرگ بایستد، در حقیقت برای اصول خود بجنگد و آن نام های بزرگ را دیگر به تیم ملی دعوت نکند؟ بله ، آقای کی روش هم اشتباه داشت اما با حرفه ای بودن خود به فوتبال ما کمک های زیادی کرد.

وی در پایان گفت: مردم ایران، مردم فوتبال فهمی هستند، این مردم بازی ها را به خوبی تحلیل می کنند و دلیل علاقه زیادشان به کی روش هم این است که می دانند او بهترین سیستم را برای فوتبال فعلی ایران انتخاب کرده است. من فکر می کنم به مربی بزرگی مثل کی روش باید احترام گذاشت، چون او بهتر از همه می داند که برای نتیجه گیری بهتر در تیمش باید چکار بکند، مطمئن باشید اگر وی در جایگاه خود بماند، فوتبال ملی ایران آینده بهتری خواهد داشت، اما اگر قرار بر نماندن کی روش است، ای کاش از فرمول تیم ملی والیبال استفاده شود و یکی مربی کاربلد و انرژیک و جهانی به تیم ملی اضافه شود تا عقب ماندگی و پس رفتن، نصیب فوتبال ایران نشود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)