پرسپولیس نیوز : دروازه‌بان پیشکسوت پرسپولیس گفت: مربیان دروازه‌بانی اروپای شرقی باعث از بین رفتن نسلی از دروازه‌بان‌های ایرانی شده‌اند و شرایط تازه رو به بهبود است و در این شرایط دروازه‌بانی مثل نیلسون که می‌داند چطور از نقاط قوت خود استفاده می‌کند، درخشیده است.

نادر باقری در گفتگو با سایت باشگاه پرسپولیس افزود: ما دروازه‌بان‌های خوبی در تیم‌های پایه پرسپولیس و در همین تیم‌های نوجوانان و نونهالان داریم که اگر رها نشوند و باشگاه دنبال کار آنها را بگیرد، در آینده می‌توانند برای همین پرسپولیس گلرهای خوبی باشند اما واقعا امیدوارم این نفرات و دیگر بازیکنان مستعدی که در تیم‌های پایه داریم حفظ شوند.

وی ادامه داد: فوتبال ایران در یک مقطع سراغ مربیان دروازه‌بانی از اروپای شرقی رفت. شیوه تمرین و کار آنها با دروازه‌بان‌های ایرانی که بیشتر به سبک اروپای غربی کار می‌کردند، همخوانی نداشت و همین مساله باعث محو شدن یکسری از دروازه‌بان‌های مستعد ما شد که برای یک دهه فوتبال ایران را دچار اختلال کرد. حالا شرایط کم کم رو به بهبود است و من امیدوارم در سال‌های آینده چنین اشتباهاتی تکرار نشود و به طور حتم نسل جدیدی از دروازه‌بان‌ها در راه هستند.

مربی دروازه‌بان‌های تیم نوجوانان پرسپولیس درباره شرایط این تیم خاطرنشان کرد: خدا نظر کرد و با تلاش آقایان؛ یوسفی، فنونی‌زاده و جعفری که من هم در کنارشان بودم، امسال تیم نوجوانان از نظر نتیجه بهترین تیم پایه باشگاه بود، البته عقیده من این است که نتیجه کار در رده پایه را نباید در عنوان و مقام تیم جستجو کرد. نتیجه در تیم پایه، یعنی کشف و پرورش استعداد که ما به دنبال آن هم بودیم ولی این کار وقتی ثمر دارد که این بازیکنان توسط باشگاه حفظ شوند و تیم‌های رده بالاتر آنها را جذب کنند و این قاعده با تغییر من مربی یا مدیر بر هم نخورد. ما اکنون نفراتی چون رشنو، عبدا…وند، علیپور و صادقی تبار را در تیم ملی داریم و غیر از آنها هم نفراتی هستند که آینده درخشانی خواهند داشت.

باقری ادامه داد: زمانی که ما بازی می‌کردیم، حسین عبدی، فریبرز مرادی و شاه محمدی از تیم‌های پایه باشگاه به تیم اصلی رسیدند. در سال های اخیر هم نفراتی چون خرسندی، حقیقی، فشنگچی به تیم اصلی راه پیدا کردند و البته الان شرایط طوری است که خیلی از استعدادها، تیم‌های دیگری را ترجیح می دهند چون در آنها امکان بهتری برای حضور در رده بزرگسالان همان باشگاه دارند یا اینکه مشکل سربازی نخواهند داشت.

وی درباره شرایط دروازه‌‎بان‌های حال حاضر فوتبال ایران، نیلسون و دانیال داوری افزود: نکته‌ای که در حرف‌ها جا مانده، این است که الان خیلی زمین‌ها چمن مصنوعی شده‌اند و گلر تربیت کردن روی چمن مصنوعی کار سختی است. الان دروازه‌بان‌های خوبی مثل رحمتی و رحمان احمدی داریم اما هنوز با کمبود زیادی روبرو هستیم. دروازه‌بان‌هایی مثل نیسلون ویژگی‌های خاصی دارند. او دروازه‌بانی است که خوب می‌داند با نقاط قوت خود چگونه نقاط ضعف را پوشش بدهد. مهمترین ویژگی‌های او جایگیری خروج و سرعت است. بعضی دروازه‌بان‌های ما مثل رحمتی به خط دروازه می‌چسبند. البته نیلسون دروازه‌بان خوشبختی است که یک خط دفاع خوب جلوی خود دارد، هر چند در مواقع اضطراری هم خوب عمل کرده است.

درباره دانیال داوری نگرانی من به تفاوت سبک فوتبال ما با آلمان بر می‌گردد. مدافعان و هافبک‌های ما به سبک آلمانی‌ها بازی نمی‌کنند و این مساله در شرایط پرفشار جام جهانی می‌تواند باعث ناهماهنگی و ایجاد مشکل شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)