مرجع خبری پرسپولیس : ناصر ابراهيمي پيشكسوت فوتبال كنار گذاشتن علي دايي از پرسپوليس را تكرار اشتباه كنار گذاشتن علي پروين در سال هاي دور پرسپوليس دانست و مخالفت خود را با حضور استيلي در پرسپوليس اعلام داشت.

ناصر ابراهيمي  گفت: امروز مشكل بزرگ فوتبال ما فراموش كردن كارنامه افراد است اين فراموشي در رده باشگاهي و تيم ملي به وفور ديده مي شود فوتبال ما شرايطي به وجود آورده كه هر بازيكن صاحب نام بلافاصله بعد از اتمام دوران بازي اش تمايل دارد مربي يك تيم ليگ برتري شود.

وي ادامه داد: در گذشته مربيان ما كارنامه و سابقه درخشاني داشتند البته من قبول دارم كه بسياري از مربيان جوان در كارشان موفق هم مي‌شوند اما آن ها به زمان و پشتكار نياز دارند به طور مثال من در وجود علي دايي قابليت مربي گري را ديدم و پيش بيني مي‌كردم كه مربي خوبي خواهد شد.

* دايي با كسب دو قهرماني براي پرسپوليس نبايد بركنار مي‌شد

ابراهيمي افزود: دايي وقتي نخستين مربي گري اش را در سايپا آغاز كرد اين تيم را قهرمان ليگ برتر كرد اين شروع و مقدمه خوبي براي موفقيت هاي پي در پي دايي بود.

وي درباره بركناري دايي از پرسپوليس گفت: اگر به خاطر بياوريد رفتاري كه با دايي داشتند در گذشته با علي پروين و من هم اعمال شد، در گذشته هاي دور پشت پروين را با وجود موفقيت در ليگ خالي كردند و با اين ناهماهنگي ها باعث عدم موفقيت پرسپوليس در آن روزها شدند و دايي هم دو سال پشت سر هم كاپ آورد و او را كنار گذاشتند.

* وقتي دايي نباشد كاشاني هم بايد برود

ابراهيمي معتقد است اگر دايي از پرسپوليس بنا به هر دليلي كنار گذاشته شد كاشاني هم بايد پرسپوليس را رها مي‌كرد.

وي حمايت هاي دايي و كاشاني از هم در ابتدا و حرف و حديث ها و پشت خالي كردن هاي آن دو در انتهاي همكاري شان با هم را در شان ورزش نمي داند.

ابراهيمي تصريح كرد: چگونه است كه فردي را به سرپرستي پرسپوليس گذاشته اند كه در شوراي شهر سمت رسمي دارد و پرسپوليس شغل دوم او محسوب مي‌شود در حاليكه اين كار غير قانوني است همين مرد سرمربي تيم را بركنار مي‌كند و خودش همچنان در جايگاه خود باقي مي ماند.

* استيلي قابل قياس با دايي نيست

ابراهيمي استيلي را در هيچ سطحي از مربيگري موفق نمي داند و معتقد است قطبي عامل موفقيت پرسپوليس در زمان حضور استيلي و قطبي در پرسپوليس است.

وي علت حضور استيل آذين را هم حضور استيلي مي داند كه با وجود آن همه ستاره در اين تيم موفق به نتايج خوبي در ليگ برتر نشد.

وي گفت: استيلي در شاهين هم ناموفق بود استيلي شاهين را تا مرز سقوط پائين كشيد و تنها اكبر ميثاقيان از سقوط اين تيم جلوگيري كرد.

ابراهيمي علت حضور استيلي در پرسپوليس را دوستي 30 ساله او با كاشاني اعلام و بيان كرد: استيلي در جاي سختي پاي گذاشته است.

* با حضور مايلي كهن موافق بودم

استيلي در ابتدا حشمت مهاجراني را بدون هماهنگي با كاشاني و كادر فني به عنوان مدير فني خود انتخاب كرد ولي در پي آن محمد مايلي كهن به عنوان مدير فني انتخاب شد در كنار اين دو مربي خارجي آلماني به عنوان كمك و مدير فني اعلام شد.

ابراهيمي فضاي كنوني پرسپوليس را شير تو شير اعلام كرد و گفت: با مايلي كهن موافقم محمد حرفهايش را مي زند و او نمي ماند اما نمي‌دانم استيلي قرار است از چه كسي حرف شنوي داشته باشد.

* راه آهن با دايي دوباره گربه سياه مي‌شود

ابراهيمي در پاسخ به ارزيابي حضور دايي در راه آهن اظهار داشت: يك مربي حتي در تيم هاي ته جدولي بايد كار كند اگر قرار باشد علي دايي ها فقط به تيم بزرگ فكر كنند اشتباه است و اين اگر راه آهن را به جايگاه تك رقمي جدول ليگ برتر برساند از لحاظ من موفق بوده است، راه آهن در گذشته گربه سياه تيم ها بود اميدوارم دايي اين تيم را دوباره به جايگاه قبلي برساند.

* كريمي و مهدوي كيا را من كشف كردم

ابراهيمي درباره ي جوان گيري علي دايي اظهار داشت: اگر امروز يك مربي جوانگرايي كند تازه راه ما را در پيش گرفته است و اين راه بسيار طولاني است آن روزها هنگامي كه مهدوي كيا را در تركيب ثابت تيم گذاشتيم تماشاچيان او را نمي‌شناختند حتي خود دايي در آن زمان چندان معروف نبود كريم باقري هم خيلي شناخته شده نبود، علي كريمي را هم من از طريق فرد ديگري كشف و بازي دادم.

وي خاطرنشان كرد: اگر مربي دل و جرات داشته باشد پيشرفت خواهد كرد بايد به مربيان جوان فرصت پيشرفت داد./ط

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)