انتقاد بازیکنان و سرمربی استقلال به وزیر ارتباطات منجر به انتشار نامه مهم از سوی او در پاسخ به آنها شد.

جواد جهرمی وزیر ارتباطات که به دلیل حضور پررنگش در فضای هواداری فوتبال، بسیار مورد توجه علاقه‌مندان به این رشته ورزشی در ایران است، امروز با انتشار نامه‌ای از درخواستش در سامانه دسترسی آزاد اطلاعات پرده برداشت. او در این نامه درخواست کرده، کلیه کمک‌ها به دو باشگاه پرسپولیس و استقلال از سال ۱۳۸۵ و فهرست کلیه مخارج و… در اختیار او قرار گرفته تا آن را انتشار دهند.

بخشی از این موضوع، مربوط به افشای کمک ۲۰ میلیاردی شرکت همراه اول به استقلال است که تاکنون هیچ صبحتی از آن نشده است. کمکی که اسپانسر این باشگاه آن را هماهنگ کرده و قرار است در بازی‌های باقی مانده این فصل لیگ در قالب بازیهای باقی مانده این فصل لیگ روی پیراهن استقلال بیاید و آرم های وب به پشت پیراهن منتقل شود.

کمک ۳۰ میلیاردی پرسپولیس در فهرست پیش‌خریدهای شرکت ارتباطات سیار بوده و قرار است در آینده از مسیرهایی مثل تبلیغات به این شرکت استمهال شود.

جهرمی امروز در کانال خود نوشت:

آیا باشگاههای فوتبال ایران واقعیت‌ها را می‌گویند؟

امروز با ثبت یک درخواست در سامانه دسترسی آزاد به اطلاعات، به عنوان یک شهروند، تقاضا دادم که کلیه قراردادهای درآمدزا و هزینه‌های باشگاههای استقلال و پرسپولیس از سال ۱۳۸۵ -که قطعا محرمانگی ندارند- منتشر شود.

به صورت خاص تقاضا دادم باشگاه پرسپولیس نحوه درخواست و همچنین روال دریافت ۳۰ میلیارد تومان از طرف همراه اول را شفاف سازی کند و استقلال نیز کانال درخواست و نحوه دریافت ۲۰میلیارد تومانی که در حال دریافت از همراه اول است را به طور شفاف اعلام نماید.

با توجه به اصرار برخی فوتبال دوستان و ضرورت شفاف سازی این موضوع برای مردم، این فرآیند را تا انتها پیگیری و نتایج آن را با مردم به اشتراک خواهم گذاشت.

متن نامه وزیر ارتباطات به شرح زیر است:

با سلام

فوتبال بخش مهمی از زندگی بسیاری از مردم است. طرفداران باشگاههای فوتبال با موفقیت تیمهای مورد علاقه آنها، شاد و با عدم موفقیت ناراحت می شوند.

مدیران، مربیان و بعضا باریکنان این باشگاهها در بسیاری از اوقات دلایل ناکامی خود را به عدم حمایتهای عادلانه و یا کمبود منابع مالی ارتباط می دهند که در برخی اوقات می تواند صحیح و یا در برخی اوقات هم یک فرافکنی است.

از آنجا که باشگاه استقلال و پرسپولیس، شرکتهای دولتی محسوب شده و مشمول قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات مصوب سال ۱۳۸۸ مجلس شورای اسلامی و همچنین آیین نامه اجرایی مصوب سال ۱۳۹۴ هییت وزیران و دستورالعملهای مصوب کمیسیون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات می باشند، و همچنین براساس قانون برگزاری مناقصات مصوب سال ۱۳۸۳ مجلس شورای اسلامی موظفند کلیه قراردادهای خود را که یا از منابع عمومی و یا داخلی تامین اعتبار می شوند در پایگاه اطلاع رسانی قراردادهای دولتی اعلام عمومی نمایند و تاکید می کنم که بر اساس آیین نامه اجرایی پایگاه اطلاعات قراردادهای کشور مصوب ۱۳۹۲ هییت وزیران از مستثنیات تبصره ذیل ماده ۳ این آیین نامه نیستند:

بنابراین تقاضا دارم اطلاعات ذیل بر اساس مهلت قانونی در اختیار اینجانب قرار گیرد و همزمان برای اطلاع عموم مردم منتشر شود.

۱. اعتبارات پرداختی دولت از محل بودجه عمومی کشور به این دو باشگاه از سال ۱۳۸۵ تا کنون

۲. پاداشهای پرداخت شده توسط مراجع بین المللی یا داخلی به این دو باشگاه از سال ۱۳۸۵ تا کنون

۳. کلیه قراردادهای درآمدزای هر دو باشگاه از سال ۱۳۸۵ تا کنون

۴. کلیه قراردادهای هزینه ای هر دو باشگاه از سال ۱۳۸۵ تا کنون(از جمله قرارداد مدیران، مربیان و بازیکنان)

۵. کلیه سرمایه گذاریهای هر دو باشگاه از سال ۱۳۸۵ تا کنون

۶. کلیه املاک واگذار شده به این دو باشگاه از سال ۱۳۸۵ تا کنون

همچنین به طور مشخص تقاضا دارم:

۱. جزییات نحوه تامین و پرداخت مبلغ ۳۰ میلیارد تومان از سوی همراه اول به باشگاه پرسپولیس در سال جاری

۲. جزییات و نحوه تامین و پرداخت مبلغ ۲۰ میلیارد تومانی که هم اکنون از سوی همراه اول در حال پرداخت به باشگاه استقلال است.

را به صورت دقیق مشخص و اعلام نمایید.

با تشکر

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)