استقلالی‌ها مدت زیادی است که نتوانستند دربی را ببرند.

یکی از مواردی که همیشه هواداران استقلال در کری با پرسپولیسی‌ها مطرح می کردند، این بود که تیمشان به خاطر بردهای انضباطی و غیراستاندارد در مجموع دیدارهای دربی تعداد برد بیشتری کسب کرده است. این آمار سال‌ها در اختیار استقلال بود ولی دو شکست متوالی مقابل پرسپولیس در بازی برگشت لیگ امسال و همچنین فینال جام حذفی باعث شد تا این آمار برای آبی‌ها از بین برود و حالا پرسپولیسی‌ها دست بالاتر را دارند و تعداد بردهای بیشتری از رقیب سنتی کسب کردند.

استقلال برای آخرین بار در دربی برگشت لیگ هفدهم و در حالی که وینفرد شفر آلمانی سرمربی این تیم بود توانست در وقت‌های قانونی بر رقیب سنتی خود چیره شود. بردی که در دهم اسفند ماه ۱۳۹۶ رقم خورد و آبی‌ها با تک گل وریا غفوری، حریفشان را شکست دادند.

اگرچه استقلال بعد از آن برد دو پیروزی دیگر در برابر پرسپولیس به دست آوره اما هر دوی آنها خارج از وقت‌های قانونی و در ضربات پنالتی به دست آمد و به همین سبب، در آمار، برد محسوب نمی‌شود.

آبی‌ها که بعد از دربی ۸۷ در ۱۴ بازی دیگر در رقابت‌های مختلف به مصاف پرسپولیس رفته‌اند، ۸ مساوی و ۶ شکست را مقابل رقیب سنتی تجربه کردند. دو تیم در تعداد برد تا قبل از فینال جام حذفی در عدد ۲۶ برابر بودند ولی برتری قرمزها در آخرین بازی فصل فوتبالی در ایران باعث شد تا پرسپولیس به بیست و هفتمین برد خود در تاریخ دربی برسد و از این حیث از استقلال پیشی بگیرد.

استقلالی‌ها در این سال‌ها آماری فاجعه بار در دربی‌ها داشتند و ناکامی مطلق آن‌ها در کسب برد مقابل استقلال در جریان بازی به نزدیک ۲۰۰۰ روز می رسد. اتفاقی که با توجه زمان باقی مانده تا شروع فصل آینده و زمان برگزاری اولین دربی فصل از ۲۰۰۰ روز هم می گذرد که در نوع خودش بی سابقه است. به نظر می رسد استقلالی‌ها با پیروزی در دربی قهر کردند و فعلا این موضوع تا اولین دربی فصل بعد ادامه خواهد داشت و هواداران این تیم برای طلسم شکنی باید فعلا منتظر بمانند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)