پرسپولیس نیوز : دبیرکل فدراسیون فوتبال گفت: تا جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل باید ۳۰ میلیارد تومان هزینه کنیم.

مهدی محمدنبی که میهمان امروز برنامه ورزش و مردم بود در خصوص تغییر و تحولات در باشگاه پرسپولیس گفت: بحث باشگاه پرسپولیس بحث مهمی است. پرداختن به دو باشگاه استقلال و پرسپولیس سختی‌های خودش را دارد و به نظرم تغییر مدیریت‌ها مشکلاتی را ایجاد می‌کند.

وی افزود: استقلال و پرسپولیس جامعه بزرگی هستند. رویانیان برای پرسپولیس خیلی زحمت کشید و در یک سال و نیم اخیر بستر مناسبی برای پرسپولیس فراهم کرده بود. همانطور که رویانیان اشاره کرد فضا، فضای خدمت است و  امیدوارم در جلسه فردا (شنبه) هیات مدیره این باشگاه تصمیم صحیحی گرفته شود.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به حبیب کاشانی که روی خط تلفنی آمده بود، گفت: کاشانی در سنوات گذشته به فوتبال کمک کرد و روحیه ورزشی داشت.

سرپرست تیم ملی درباره مشکلات تیم ملی در کره جنوبی عنوان کرد: با ورود ما به اولسان با موارد متعددی روبرو شدیم از جمله مصاحبه غیراخلاقی «چوی» سرمربی کره و کاپیتان این تیم. در جلسه‌ای که با کی‌روش داشتیم به این نتیجه رسیدیم که باید حاشیه‌ها را کنترل کنیم که یک بخش جواب کی‌روش و نکونام به همتایان خود بود که البته پاسخ نکونام با ارزرش بود.

نبی خاطرنشان کرد: کاپیتان کره گفته بود کاری می‌کند نکونام در روز بازی خون گریه کند اما نکونام پاسخ داد برای تیم ملی نه تنها من بلکه همه اعضای تیم، هم خون‌مان می‌دهیم و هم جانمان را. پاسخ نکونام پاسخ یک خصلت ایرانی بود.

وی ادامه داد: جواب حاشیه‌ سازی کره‌ای‌ها را در زمین آنها دادیم. در تمرین عکس چوی را در ورودی رختکن ورزشگاه زده بودند. آنها روی بحث حاشیه‌ای هزینه کرده بودند. به این نتیجه رسیده بودند که اگر می‌خواهند بر ایران غلبه کنند باید ما را به حاشیه ببرند.

دبیر کل فدراسیون فوتبال با اشاره به ا قداماتی که در برابر حاشیه‌سازی کره‌ای‌ها انجام داده بودند، گفت: در اولسان کارخانه هیوندای بود و کنار زمین تمرین ما نیز زمین تمرین دیگری وجود داشت که تیم کارخانه آنجا تمرین می‌کرد که ما مجبور بودیم ساعت تمرین را تغییر دهیم. مثلا وقتی اعلام می‌کردیم صبح می‌خواهیم تمرین کنیم بعد از ظهر تمرین می‌کردیم. از این تجربه که داشتیم استفاده کردیم.

سرپرست تیم ملی کشورمان در خصوص اینکه گفته می‌شود کره‌ای‌ها روی داور این مسابقه کار کرده بودند، گفت: مجبور بودیم به لحاظ فشاری که داشتیم فضا را طور دیگری هدایت کنیم. سنگینی داور روی تیم ملی بود که با هدایت کی‌روش کنار نیمکت و همت بچه‌ها دقایقی از بازی را کنترل کردیم.

وی افزود: 3،4 دقیقه از زمان را مجبور بودیم هدایت کنیم. داور از ابتدای بازی تا دقیقه 23، 24 دستش به سمت زمین ما بود اما با فشارهایی که از سمت ما از روی نیمکت به وجود آمد شرایط بازی تغییر کرد و خوشبختانه با مدیریتی که در زمین انجام شد فشار از دقیقه 23، 24 کمتر شد.

نبی در مورد اینکه گفته می‌شود به دلیل اخلاقی که دارد در کارلوس کی‌روش نفوذ دارد عنوان کرد: خوشبختانه رابطه خوبی بین من کی‌روش و بازیکنان وجود دارد. این فضا در تیم ملی وجود دارد که همه به هم احترام می‌گذارند و بازیکنان حرف مسئول خود را گوش می‌دهند.

سرپرست تیم ملی کشورمان افزود: کی‌روش از اروپای لاتین و همانند ما ایرانی‌ها عاطفی است و اگر این ارتباط خوب را بتوانیم ادامه دهیم خیلی خوب خواهد شد.

وی در مورد اینکه تا جام جهانی فدراسیون فوتبال چقدر باید هزینه کند، گفت: تا شروع جام جهانی حدود 120 روز درگیر خواهیم بود. پیش‌بینی ما این است که بین 10 تا 15 میلیون دلار هزینه در بر خواهد داشت. این هزینه مربوط به اردوها و مسائل دیگر است که حدود 30 میلیارد تومان می‌شود.

نبی در پاسخ به این سوال که آیا به خاطر بازی مشکوک بازی قطر – ازبکستان و رفتار بد کره‌ای ها به فیفا شکایتی انجام نداده‌اید، تاکید کرد: فیفا تاکید دارد بازی‌های مشکوک را رصد می‌کند. آن طور که من اطلاع پیدا کردم بازی قطر و ازبکستان هم در حال رصد شدن است.

وی گفت: در خصوص رفتار کره‌ای‌ها باید بگویم 2 روز قبل نامه‌ای را به همراه 5 فیلم مستند به فیفا ارسال کردیم. کمی تامل کردیم تا ببینیم کره‌ای‌ها چه عکس‌العملی نشان می‌دهند که بعد از شکایت علیه کی‌روش ما این مدارک را به فیفا ارسال کردیم. فکر می‌کنم صعود به جام جهانی برای کر‌ه‌ای‌ها سنگین بود و انتظار چنین برخوردی را داشتیم.

دبیرکل فدراسیون فوتبال با اشاره به اینکه 3 سال از دوره دوم ریاست کفاشیان در فدراسیون فوتبال مانده تصریح کرد: در خصوص جذب اسپانسر برای تیم ملی جلساتی را برگزار کرده و می‌کنیم تا به ملی‌پوشان کمک شود. هدف ما این است که در جام جهانی بتوانیم از گروه‌مان صعود کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)