پرسپولیس نیوز : سرپرست تیم ملی فوتبال ایران گفت: تا اول ژانویه فرصت داریم لیست نهایی بازیکنان را اعلام کنیم و به همین خاطر فعلا دو جای خالی بر اساس پیش‌بینی‌های کارلوس کی‌روش در این لیست قرار گرفته است.

مهدی محمد‌نبی در حاشیه تمرین روز یکشنبه تیم ملی فوتبال ایران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همان طور که کارلوس کی‌روش گفته بود حریفان ایران در جام ملت‌های آسیا از آمادگی خوبی برخوردار هستند و ما هم تلاش کردیم تا تیم ملی فوتبال ایران را به سطح مناسبی از آمادگی برسانیم.

او اضافه کرد: شروع اصلی کار ما در دیدار با کره بود و در ادامه نیز چند اردوی تدارکاتی را برگزار کردیم.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در مورد فهرست اعلام شده برای جام ملت‌ها نیز گفت: ما تا اول ژانویه فرصت داریم تا لیست نهایی بازیکنان را اعلام کنیم و به همین خاطر فعلا دو جای خالی بر اساس پیش‌بینی های کارلوس کی‌روش در این لیست قرار گرفته است.

مهدی محمدنبی در پاسخ به این سوال که آیا دو نفری که به عنوان جای خالی در لیست تیم ملی مطرح شده‌اند پولادی و رفیعی هستند، گفت: انتخاب این دو نفر جزو اختیارات کی‌روش است اما هم من و هم شخص آقای کفاشیان تابع قانون هستیم و اقدامی فراتر از آن را انجام نمی‌دهیم. با این حال بحث تیم ملی دارای اولویت است و سازمان نظام وظیفه مذاکراتی با وزیر ورزش و فدراسیون انجام داده است.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در مورد لغو دیدار تدارکاتی با فلسطین نیز گفت: ما اجازه برگزاری دیدارهای تدارکاتی با هیچ تیمی را نداریم؛ مگر آن که به فیفا پیش از برگزاری اعلام کرده باشیم. دیدار با فلسطین نیز به صورت رسمی به فیفا اعلام شده بود و لغو این دیدار از سوی فلسطین یک کار غیرحرفه‌ای بود و در نهایت تصمیم‌گیری در مورد این اقدام فدراسیون فوتبال فلسطین بر عهده علی کفاشیان است.

وی خاطر نشان کرد: لغو دیدار تدارکاتی با فلسطین از نظر فنی به ما ضرر زد.

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در مورد صدور ویزای بازیکنان اعزامی به استرالیا نیز گفت: ما در ابتدا درخواست 50 ویزا برای بازیکنان کرده بودیم که در ادامه این تعداد به 30 نفر رسید و در نهایت برای 21 بازیکن ویزای استرالیا صادر شد. بر اساس لیستی که کارلوس کی‌روش به فدراسیون فوتبال داده عمل کردیم و این سرمربی بازیکنانی را انتخاب کرد که دارای اولویت بودند.

محمدنبی در مورد برنامه‌هایی که تیم ملی فوتبال ایران پیش از رفتن به جام ملت‌ها داشت نیز گفت: برگزاری یک دیدار تدارکاتی در پرتغال با انجام سه دیدار، برگزاری اردوی تدارکاتی در آفریقای جنوبی و انجام دو دیدار دوستانه به همراه یک دیدار دوستانه با تیم ملی کره و در نهایت هم دیدار با تیم ملی عراق در سیدنی به عنوان هفت دیدار تدارکاتی تیم ملی فوتبال ایران پیش از حضور در جام ملت‌های آسیا به شمار می‌رود.

او افزود: بر اساس ارزیابی کی‌روش تیم ملی شرایط خوبی دارد اما باید تلاش بیشتری کرد. در دنیا نیز معمولا در دیدارهای تدارکاتی نتایجی به دست می‌آید که گاه در دیدارهای رسمی شاهد این نتایج نیستیم.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران با بیان این که ما از سه ماه و نیم پیش برنامه‌ریزی‌هایی را برای جام ملت‌های آسیا انجام دادیم، گفت: برنامه‌ریزی‌های مناسبی در این زمینه انجام شد و خو‌شبختا‌نه سازمان لیگ نیز همکاری بسیار خوبی با ما انجام داد. لغو دیدار تدارکاتی با فلسطین به این جهت کمی به ما ضرر زد که در آن برخی از بازیکنان می‌توانستند خود را به سرمربی تیم ملی اثبات کنند.

محمد نبی در پاسخ به سوالی در مورد این که آیا نفرات دیگری لیاقت حضور در تیم ملی فوتبال ایران را داشته‌اند را نیز گفت: انتخاب نفرات اعزامی به جام ملت‌های آسیا کاملا در اختیار سرمربی تیم ملی است. کارلوس کی‌روش در انتخاب بازیکنان بیشترین وقت را گذاشته و با هیچ کسی تعارفی ندارد.

سرپرست تیم ملی فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که چرا محمد نوری در لیست تیم ملی جای نگرفت، نیز گفت: کی‌روش بازیکنان را از نظر فنی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و آنها را انتخاب می‌کند. با این حال شاید نوری در ادامه به نفرات تیم ملی اضافه شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)