پرسپولیس در دیدار حساس پیش‌رو مقابل پیکان، مهدی ترابی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد.

پرسپولیس بعد از کنار رفتن از جام حذفی، وارد تونل پایانی فصل می‌شود. این تیم باید در ۶ هفته باقی‌مانده، حداکثر امتیازات را بگیرد و چشم به بازی‌های استقلال بدوزد تا فاصله ۶ امتیازی را جبران کند. اولین بازی پرسپولیس در این کورس، تقابل با پیکان است. مسابقه‌ای که به عقیده یحیی گل‌محمدی، سخت‌ترین بازی پرسپولیس تا پایان فصل است: «۶ بازی خیلی حساس را در پیش داریم و مهم‌ترین بازی ما هم در این بازی‌های باقی مانده، بازی اول با پیکان است که باید با قدرت بازی کنیم و سه امتیاز را کسب کنیم و هم‌چنان مدعی قهرمانی باشیم». پیکان در آخرین بازی پیش از تعطیلات، استقلال را در ورزشگاه آزادی متوقف کرد و امیدگل نشان می‌دهد که در آن بازی، حتی لایق کسب ۳ امتیاز هم بود. همچنین شاگردان مجتبی حسینی، در این فصل سپاهان و تراکتور را هم شکست دادند و از فولاد یک امتیاز گرفتند.

در این بازی مهم، پرسپولیس بهترین بازیکنش را در اختیار نخواهد داشت. مهدی ترابی با ۳ گل، ۸ پاس‌گل و کسب یک پنالتی، موثرترین مهره هجومی این فصل پرسپولیس است. پرسپولیس در هر بازی به طور میانگین می‌تواند ۲٫۶ مرتبه روی خلق موقعیت با پاس‌های کلیدی مهدی ترابی حساب باز کند. ترابی در تهدید دروازه حریفان با شوت و همچنین دریبل موفق هم جزو بهترین بازیکنان پرسپولیس است. آمارهایی که باعث شده با نمره متریکا ۷٫۲۳، بهترین بازیکن پرسپولیس و جزو ۵ بازیکن برتر این فصل باشد.

نتایج پرسپولیس بدون حضور مهدی ترابی، نشان می‌دهد که این تیم به بهترین بازیکنش هم وابسته نیست. ترابی فقط در یک مسابقه لیگ بیست‌ویکم اصلا برای پرسپولیس بازی نکرد. دیدار هفته هفدهم که پرسپولیس در خانه نساجی، ۳ گل به این تیم زد. یحیی گل‌محمدی در هفته یازدهم و دوازدهم هم از شروع مسابقه به ترابی بازی نداد و او مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرد. پرسپولیس در نیمه نخست و زمانی که هنوز مهدی ترابی وارد زمین نشده بود، یک گل توسط کمال کامیابی‌نیا به سپاهان زد. گلی که تا پایان مسابقه حفظ کرد و ۳ امتیاز حساس بازی را در روز نیمکت‌نشینی یک نیمه‌ای مهدی ترابی کسب کرد. این تیم در بازی با ذوب‌آهن هم فقط نیم‌ساعت از بهترین بازیکنش بهره برد. مسابقه‌ای که ترابی با ورودش به زمین، بهترین بازیکن مسابقه شد. پرسپولیس ۴ دقیقه پس از ورود ترابی، اولین گل بازی را روی اشتباه دروازه‌بان ذوب‌آهن زد. در ادامه بازی، ترابی گل دوم تیمش را هم زد تا در حضور کوتاهش، جریان بازی را به نفع پرسپولیس تغییر دهد.

حالا باید دید در مسابقه‌ای که به عقیده گل‌محمدی مهم‌ترین بازی فصل پرسپولیس است، این تیم می‌تواند مثل دیدار با نساجی و سپاهان، بدون حضور بهترین بازیکن فصلش هم پیروز شود یا مانند دیدار با ذوب‌آهن، بازی برای این تیم گره می‌خورد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)