رئیس فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت که پول حق پخش تلویزیونی باید به حساب فدراسیون فوتبال واریز شود نه وزارت ورزش.

مقداد نجف‌نژاد در گفت‌وگو با تسنیم، درباره واگذاری دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی اظهار داشت: بحث واگذاری این دو باشگاه رضایت‌بخش نبوده و باید تمهیداتی برای واگذاری این دو باشگاه در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه اعلام شده باشگاه پرسپولیس فعلا واگذار نمی‌شود، تصریح کرد: اگر قرار باشد که پرسپولس واگذار نشود، باشگاه استقلال هم نباید واگذار شود. این دو باشگاه یا باید به صورت دولتی اداره شوند که این کار خلاف قانون است یا هر دو با هم به بخش خصوصی‌ واگذار شوند. در صورتی که یک باشگاه واگذار شود و باشگاه دیگری واگذار نشود، مشکلاتی ایجاد خواهد شد.

رئیس فراکسیون ورزش مجلس تاکید کرد: اعلام کرده‌اند که باشگاه پرسپولیس به دلیل برخی مسائل مالی نمی‌تواند واگذار شود. این «مسائل مالی» یعنی چه؟ مسائل مالی به بدهی‌های باشگاه برمی‌گردد. در حالی که 10 روزه می‌توانستند این مسئله را جمع کرده و آن را اعلام کنند. دوستان بهتر است در حال حاضر دو باشگاه را در قالب دو شرکت واگذار کنند تا تحت نظر دولت باشند. در بخش واگذاری پیشنهاد داده بودیم که 49 درصد سهام این دو باشگاه به هواداران و 51 درصد به بخش خصوصی واگذار شود.

نجف‌نژاد افزود: من به عنوان رئیس فراکسیون ورزش و همچنین عضو هیئت مدیره استقلال به سازمان خصوصی‌سازی اعلام خواهم کرد که اگر قرار باشد پرسپولیس واگذار نشود، استقلال هم نباید واگذار شود.

وی در ادامه با اشاره به وضعیت تیم ملی فوتبال عنوان کرد: از کارلوس کی‌روش انتقاد داریم که چرا پس از بازی‌های جام جهانی در تیم ملی دست به جوانگرایی نزد. امید داشتیم کی‌روش در تیم ملی بازسازی اساسی کند اما با این شرایط تیم ملی با کی‌روش موفق نمی‌شود. در استقلال هم باید جوانگرایی می‌شد ولی این اتفاق نیفتاد.

رئیس فراکسیون ورزش با بیان اینکه این فراکسیون و وزارت ورزش نمی‌توانند دخالت مستقیم داشته باشند، به تسنیم گفت: از محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال تا 2 هفته دیگر دعوت خواهیم کرد تا در نشست مشترک شرکت کنند و درباره تیم ملی و امید صحبت کنیم.

وی با بیان اینکه وضعیت تیم ملی با کی‌روش خوب پیش نمی‌رود، خاطرنشان کرد: نباید دغدغه راهیابی به جام جهانی را برای دوره بعد داشته باشیم. استعدادهای زیادی در فوتبال‌مان داریم و می‌توانیم از آنها استفاده کنیم.

عضو هیئت مدیره استقلال با انتقاد از پول‌های کلانی که به بازیکنان داده می‌شود، تصریح کرد: در فوتبال ایران بالاتر از حد استعداد یک بازیکن به او پول می‌دهیم. بازیکن چند میلیارد می‌گیرد ولی به هیچ وجه انتظارات و توقعاتی که از او می‌رود را برآورده نمی‌کند. چرا باید به بازیکنان پول‌های چند میلیاردی داده شود ولی در حد میلیونی هم بازی نکنند؟ همه تیم‌ها باید با هم متحد و دستگاه‌های قضایی نیز وارد عمل شوند تا مانع حضور دلالان در فوتبال شوند و از پول بیت‌المال استفاده نشود.

وی ادامه اداد: شرکتی سراغ داریم که به باشگاهی پول‌های چند میلیاردی می‌دهد ولی کارگران آن شرکت پولی نمی‌گیرند. متاسفانه بازی‌هایی که در فوتبال خودمان ارائه می‌دهیم پایین‌تر از سطح متوسط آسیا است، چه برسد به سطح بالا.

نجف‌نژاد درباره انتقاداتی که به وزارت ورزش و جوانان و امیر رضا خادم بابت اجاره برنده دو باشگاه پرسپولیس و استقلال می‌شود، گفت: بحثی در این زمینه نداریم و موضوع اصلی ما واگذاری این دو باشگاه است. باید در امر واگذاری این دو باشگاه دقت زیادی شود. در حال حاضر خریداران زیادی حضور دارند که هم به لحاظ مالی متمول هستند و هم به ورزش علاقمند. باید امنیت لازم را برای افرادی که قصد خریداری این دو باشگاه را دارند، فراهم کنیم تا بعدها به مشکل نخورند.

نجف‌نژاد در ادامه گفت‌وگو در مورد بحث حق پخش تلویزیونی، اظهار داشت: اسم حق روی این مسئله قرار دارد و باید به باشگاه‌ها داده شود. در این زمینه صدا و سیما مشکلاتی دارد که باید حل شود.

رئیس فراکسیون ورزش در پاسخ به این سوال که آیا حق پخش باید به حساب وزارت ورزش واریز شود یا فدراسیون فوتبال، عنوان کرد: حق پخش برای باشگاه‌ها است و باید به حساب فدراسیون فوتبال واریز شده تا فدراسیون این حق را به باشگاه‌ها پرداخت کند. اگر این پول به حساب وزارت ورزش واریز شود تخلف است. در دنیا و در برخی از کشورها باشگاه‌ها 50 درصد درآمد خود را از حق پخش تلویزیونی می‌گیرند بنابراین باید این حق به باشگاه‌ها ایران نیز داده شود.

نجف‌نژاد در خصوص بودجه دولت برای ورزش گفت: رقمی که برای بودجه ورزش درنظر گرفته رقم مناسبی نیست و پایین‌تر از 500 میلیارد تومان است. در صورتی که ورزش همگانی، ورزش کارگری و … داریم و باید بالاتر از این مبلغ درنظر می‌گرفتند. پیشنهاد دادیم که عوارض سیگار و نوشابه‌های گازدار که به سه وزارتخانه تعلق می‌گرفت و وزارت بهداشت و آموزش و پرورش شامل آنها می‌شد 60 درصد آنها به ورزش اختصاص یابد که در مقررات مالی این مسئله پذیرفته نشد. قصد داریم این پیشنهاد را بار دیگر مطرح کنیم.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)