نخست وزير سابق اسپانيا هافبک بارسلونا را ضربان قلب تيم ملي فوتبال اين کشور دانست.

خوزه لوئيس رودريگوئز زاپاترو در خصوص تغييرات اخير در فوتبال اسپانيا از ناکامان هميشگي تا فاتحان دنيا صحبت کرد و گفت: به نسلي تعلق دارم که از ناکامي‌هاي تيم ملي تا سال 2008 عذاب کشيد. حل اين معادله سخت بود زيرا باشگاه‌هايي مثل رئال مادريد و بارسلونا داشتيم که قطب‌هاي قدرت اروپا هستند بنابراين چرا اين ارزش‌ها به تيم ملي منتقل نمي‌شد؟

رئيس سابق حزب سوسياليست اسپانيا ادامه داد: به همين دليل قهرماني در وين براي ما مثل انتقال به دموکراسي؛ اما در حوزه ورزشي بود. وقتي از اين مرحله عبور کرديم، با خلق لحظه‌هاي باورنکردني وارد دوران موفقيت شديم. من فکر مي‌کنم اين دوران ادامه خواهد داشت، اما ناچارا اين رويه هم روزي به پايان خواهد رسيد و نکات مهمي از آن مي‌آموزيم و فراموش نمي‌کنيم که چگونه به آن نقطه رسيديم.

زاپاترو همچنين به شدت ژاوي را ستود و گفت: در هر صورت ژاوي هرناندس ضربان قلب تيم ملي است. هر بار که با او صحبت کردم تحت تأثير اعتماد به نفس و شيوه پاسخگويي او قرار گرفتم.

سياستمدار اسپانيايي خاطرنشان کرد: ژاوي به من گفت چرخشي که انجام مي‌دهد را براي محافظت از توپ ابداع کرده زيرا او چندان توانايي براي عبور از بازيکنان را ندارد. اسپانيا هافبک‌هاي قوي‌تر،‌ ماهرتر و سريع‌‌تري نسبت به او داشته است، اما هرگز هافبکي به باهوشي او نداشته است.

وي ادامه داد: گاهي به دليل طرز قرارگرفتن ژاوي احساس مي‌کنم بدون لمس توپ آن را پاس مي‌دهد. شيوه بازي ژاوي اين را به تيم ملي تحميل کرده است. در نقطه مقابل کريستيانو رونالدو را داريد که يک نمونه واقعي فيزيک بدني است، اما تيم اسپانيا حول مغزها مي‌چرخد نه عضله‌ها. نتيجه اين که قدرت واقعي در ذهن است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)