مرجع خبری پرسپولیس : کارلوس كيروش سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران در نشست خبري حاضر شد و درباره حضورش در تيم ملي ايران پاسخگوي خبرنگاران بود.

كارلوس كيروش در ابتداي نشست خبري با تشكر از خبرنگاران حاضر در جلسه گفت: نام من كارلوس كيروش است، ولي اگر تلفظش براي برخي سخت است، مي‌توانيد من را كارلوس صدا بزنيد. اگر تا آخر نشست من را كارلوس صدا بزنيد، من را خوشحال مي‌كنيد. همچنين دوست دارم در اين جلسه از فدراسيون فوتبال ايران تشكر كنم كه با دعوت از من فرصت هدايت تيم ملي ايران را براي من به وجود آوردند. در فرصتي كه ايجاد شده مي‌توانيم با به اشتراك گذاردن روياهايمان و بردن تيم ملي ايران به جام جهاني، خوشحالي را به همه هديه كنيم.

وي ادامه داد: وقتي آقاي ترابيان براي اولين بار با من ملاقات كرد، روياهايش را با من در ميان گذاشت و من خيلي راحت پذيرفتم كه راهيابي تيم ملي ايران به جام جهاني برزيل مي‌تواند روياي من نيز باشد ولي قسمت سخت كار تازه شروع شده است و اگر مي‌خواهيم به اين رويا رنگ واقعيت بپوشانيم، بايد از اكنون سخت كار كنيم چرا كه در فوتبال هيچ چيز راحت به دست نمي‌آيد.

كيروش افزود: من معتقدم با حمايت فدراسيون، باشگاه‌ها، هواداران باشگاه و اصحاب رسانه‌ها مي‌توانيم با ساختن يك تيم آماده و هماهنگ به هدف‌مان دست پيدا كنيم ولي دوست دارم به مسائل واقع‌بينانه نگاه كنم. مي‌خواهم بگويم رسيدن به هدف كار راحتي نيست ولي با توجه به شور و اشتياقي كه مردم ايران به فوتبال دارند و استعداد بالاي بازيكنان‌شان، مي‌توانيم موفق شويم.

سرمربي تيم ملي فوتبال ادامه داد: در فوتبال لحظاتي وجود دارد كه خيلي خوشحال باشيم و لحظاتي نيز بسيار ناراحت‌كننده‌اند ولي آنچه مهم است نتيجه‌اي است كه در نهايت خواهيم گرفت، در فوتبال كسي نمي‌تواند نتيجه‌اي را تضمين كند. اين حقيقت فوتبال است. تنها چيزي كه من و كادر فني همراهم مي‌توانيم تضمين كنيم اين است كه تمام توان خود را به كار خواهيم بست و تلاش مي‌كنيم با امكاناتي كه در اختيار داريم بهترين نتيجه را كسب كنيم. بار ديگر اعلام مي‌كنم مهم نيست با چه كسي و كجا بازي خواهيم كرد بلكه تضمين مي‌كنم با آمادگي كامل به ميدان خواهيم رفت. من و همكارانم قول مي‌دهيم با سخت‌كوشي و تلاش زياد به تحقق پيوستن روياهايمان را دنبال كنيم.

كيروش در ادامه جلسه اعضاي تيم همراهش را معرفي كرد.

وي گفت: “آنتوني سيموئز” كه يكي از بزرگ‌ترين بازيكنان تاريخ فوتبال پرتغال به شمار مي‌رود، اولين همكار من است. او به عنوان بازيكن و بعدها به عنوان مربي در كنار كساني مثل پله و بكن باوئر كار كرده است. وي همچنين در تيم ملي پرتغال در جام جهاني 2010 در كنار من بوده است. مي‌خواهم در اين لحظه رازي را با شما در ميان بگذارم. سيموئز طرفدار قرمزهاست.

در اين لحظه خبرنگاري از كيروش پرسيد، منظورتان اين است كه سيموئز پرسپوليسي است كه وي توضيح داد، خير، سيموئز طرفدار بنفيكاست.

وي در ادامه “مك درموت” را به عنوان دومين همكار خود معرفي كرد و درباره او اينچنين توضيح داد: مك درموت تجربه زيادي در انگليس و آمريكا دارد و همچنين در امارات نيز كار كرده است.

“دن گاسپارت” سومين فرد تيم كاري كارلوس كيروش بود كه وي او را اينگونه معرفي كرد: گاسپارت تخصص زيادي در كار با دروازه‌بانان دارد. او در آفريقاي جنوبي، آمريكا، ژاپن و تيم ملي پرتغال كار كرده است. كارنامه او نشان از اين دارد كه او يك مربي بزرگ و حرفه‌اي است. او همچنين در تيم‌هاي اسپورتينگ ليسبون، بنفيكا و پورتوي پرتغال نيز كار كرده است.

كيروش در ادامه به شوخي عباس ترابيان را نيز به خبرنگاران معرفي كرد! وي گفت: در سمت راست من عباس ترابيان نشسته است كه نمي‌دانم شما او را مي‌شناسيد يا خير. همان گونه كه آقاي كفاشيان گفت مسئوليت آقاي ترابيان بسيار سخت خواهد بود. تيمي كه مي‌خواهد سخت كار كند بايد بسيار هماهنگ باشد و او به عنوان سرپرست تيم، كسي است كه وظيفه هماهنگي تيم را به عهده دارد.

وي در ادامه بار ديگر از فرصتي كه براي او ايجاد شده است تشكر و اظهار كرد: ‌دوست دارم در رابطه با باشگاه‌ها بگويم كه بدون كمك آن‌ها و بازيكنان، نمي‌توانيم به هدف خود دست پيدا كنيم. وظيفه من اين است كه شرايطي را طوري فراهم كنم تا از داشته‌هايمان بهترين استفاده را ببريم. بازيكنان ما بايد با تمام توان خود بازي كنند ولي اين كار را با صبر و حوصله انجام خواهيم داد.

وي همچنين خطاب به هواداران تيم ملي فوتبال ايران گفت: صحبتي كه با هواداران تيم ملي ايران دارم اين است كه ما را با تمام توان خود حمايت كنند.

او خطاب به رسانه‌ها نيز گفت: اميدوارم رسانه‌ها با تيم ملي تعامل كامل داشته باشند و من معتقدم همان گونه كه ما وظيفه خود را به خوبي انجام دهيم، رسانه‌ها نيز بايد وظيفه خود را به بهترين شكل و در جهت كمك به صعود تيم ملي ايران به جام جهاني انجام دهند. اگر حرفه‌اي عمل كنيم، مي‌توانيم به هدف‌مان برسيم. باز هم از شما تشكر مي‌كنم و آرزو مي‌كنم به جام جهاني برزيل صعود كنيم.

كيروش در بخش دوم گفت و گوي خود با خبرنگاران در آكادمي فوتبال ايران، به پرسشهاي آنان پاسخ گفت.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران، پس از سخنان كيروش سوال و جواب خبرنگاران آغاز شد كه اولين سوال درباره دليل كيروش براي عقب انداختن سفر به ايران و نپذيرفتن پيشنهاد در دور اول مذاكرات بود.

كيروش در پاسخ به اين سوال گفت: ما با فدراسيون در مرحله اول به توافق رسيديم و بر سر چيزهاي كلي نظر مشتركي داشتيم. دليل اصلي و اولي كه مجددا پيشنهاد فدراسيون را قبول كردم اين بود كه فدراسيون اعلام كرد براي بازي با مالديو نياز به اعلام نام سرمربي دارد و بايد يك مربي معرفي شود. به همين دليل من تصميمم را عوض كردم و بار ديگر به ايران آمدم. در آن زمان شرايطي وجود داشت كه نمي‌توانستم بگويم بله. فدراسيون اين حق را داشت كه از زمان استفاده كند و من هم از اين فرصت با خانواده‌ام هماهنگ كردم و مذاكرات را از سر گرفتيم، فقط بحث زمان در ميان بود.

كارلوس كيروش پيش از آنكه سوال بعدي مطرح شود از خبرنگاران پرسيد آيا پاسخ او واضح و شفاف بوده و آيا آنها قانع شده‌اند يا خير.

سوال بعدي خبرنگاران درباره ميزان آشنايي كارلوس كيروش با فرهنگ، آداب و سنن مذهبي ايرانيان بود و اينكه آيا او توانسته خودش را با شرايط وفق دهد يا خير؟

سرمربي پيشين تيم فوتبال رئال مادريد در پاسخ به اين سوال گفت: بايد ابتدا يك چيز را راجع به زندگي بگويم. زندگي متعلق به افراد قدرتمند نيست. بلكه متعلق به همه كساني است كه مي‌توانند خودشان را با شرايط وفق بدهند و موفق شوند. كار مربيگري همين وفق دادن با شرايط، روحيات، فرهنگ و حتي غذا و ساير مسايل است. اگر نتوانيد با مسايل كنار بياييد نمي‌توانيد مربي خوبي باشيد.

وي در رابطه با اينكه چگونه خود را با شرايط اجتماعي و فرهنگي ايران آشنا خواهد كرد، نيز گفت: پس از سالهاي زيادي كه در آفريقا، رئال مادريد و تيمهاي ديگر كار كردم، فكر مي‌كنم شرايط خوبي دارم كه بتوانم با فرهنگ ايران كنار بيايم؛ چرا كه تجربه كار در جاهاي زيادي دارم. من با بازيكنان بزرگي از قاره‌هاي (مختلف) كار كردم. آرزو دارم و روياي اين را دارم كه روزي در كره ماه كار كنم. مي خواهم ياد بگيرم و اطلاعات در مورد فوتبال ايران به دست بياورم، چرا كه كارم همين است.

در ادامه خبرنگار ديگري در مورد تلفظ دقيق نام او پرسيد و سپس گفت چه برنامه‌اي براي پرورش استعدادهاي ايراني داريد.

كارلوس كيروش. البته شما مي توانيد هر چه دوست داشتيد من را صدا بزنيد. من يك دوستي در دوبي داشتم كه دوست بسيار خوبي بود. يك روز به من گفت نگاه كن آقاي كارلوس تو ديگه كيروش نيستي، كوروش هستي چرا كه اين اسم از گذشته ما و تاريخ ما به ارث رسيده است. تا موقعي كه اسم بدي رو من گذاشته نشود مشكلي ندارم. اين حرف كيروش با خنده خبرنگاران روبرو شد. در جواب سوال دوم بايد بگويم الان وقت اين نيست كه بخواهيم قول بدهيم و راجع به اين مسائل حرف بزنيم. تركيب استعداد، سازمان دهي و پشتكار مي تواند باعث موفقيت شود. استعداد زيادي وجود دارد كه بايد با نظم ديسيپلين همراه شود تا بتواند موفقيت را تضمين كند. هر چقدر مصمم تر باشيد در نظم دادن به استعدادها موفق تر خواهيد شد.

كيروش در پاسخ به اين سوال كه انتظارها با حضور كيروش بالا رفته و حتي صعود به جام جهاني به تنهايي كافي نيست، عنوان كرد: من انتظارات را مي دانم كه بسيار بالاست و تنها يك چيز مي توانم بگويم. من با 4 تيم ملي متفاوت كار كردم و اين را به شما بگويم كه انتظارات همه تيم ها يكي است و مي خواهند در جام جهاني تيمشان در جمع 4 تيم پاياني باشد يا قهرمان شود. اما بايد واقع بين باشيم. تا الان چند كشور توانسته‌اند قهرمان شوند؟ كشورهاي زيادي بودند كه بالا پايين زيادي داشتند. بلغارستان در يك جام جهاني خوب بود بعد افت كرد، پرتغال همين طور و كرواسي هم نتايج پر فراز و نشيبي داشت. بنابراين سوال اول اين است كه سطح انتظارات كجاست؟ اگر همه بتوانند همه كار را انجام دهند ديگر انتظار معني ندارد. شايد يكي بخواهد رييس جمهور شود و يكي دبير يك روزنامه. آيا هر شخصي كار لازم را انجام داده است؟ آيا هر كس كارش را انجام داده است يا نه؟ پاسخ منفي است، مردم پشت درخت مي نشينند و خيال پردازي مي كنند. بنابراين براي رسيدن به توقعات بايد به سختي كار كرد و وظيفه من در فدراسيون فوتبال همين است. بايد برنامه ريزي كنيم، هم بلند مدت و هم كوتاه مدت. بايد آماده سازي را براي تيم ملي، تيم اميد و المپيك انجام دهيم. اين چيزي است كه شغل من است.

سرمربي جديد تيم ملي فوتبال ايران در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه بعد از پيشنهاد از طرف فدراسيون ايران پيشنهادهاي ديگري از كشورهاي ديگر به شما شده است، گفت: از نظر من توضيح دادن در مورد چيزهايي كه در رسانه‌ها مطرح مي‌شود، سخت است. شما رسانه‌ها و مطبوعات را بهتر از من مي‌شناسيد. در مواقع مختلف مسائلي در روزنامه‌ها مطرح مي‌شود كه برخي شايعه است و شايعه براي من مهم نيست و حقيقت اين است كه من الان اينجا هستم.

كيروش همچنين در پاسخ به سوالي كه آيا براي حضور در ايران از فرگوسن مشورت گرفته‌ايد نيز اظهار كرد: فرگوسن يكي از بهترين دوستان من است، ولي اين مساله‌اي خصوصي بود و من با ايشان مشورت نكردم، بلكه با دستيارانم در اين باره مشورت كردم.

وي همچنين گفت: الان زمان صحبت كردن و وعده و وعيد دادن نيست و زمان كار كردن است. من در جلسه‌اي كه با مسوولان فدراسون دارم بايد در مورد نيازها صحبت كنم تا بدانيم كه چه كسي را در چه پستي بگذاريم. در ساختار تاكتيكي من، از مربيان زيادي استفاده خواهد شد، اما هم‌اكنون تصميمي در اين مورد گرفته نشده است.

به گزارش ايسنا، در ادامه نشست خبري سرمربي تيم فوتبال ايران از وي در مورد شناخت از بازيكنان پرسيده شد كه وي گفت: سوالي كه در مورد بازيكنان مطرح كرديد از اولويت‌هاي كاري من است. مسابقات مختلف ايران را مي‌بينم و بازي ايران و روسيه را نيز تماشا كردم. بايد بازيكنان را بشناسم و ببينم كه در زمين چگونه كار خواهند كرد. برخي از اين بازيها را از طريق فيلم نگاه مي‌كنم تا تصوير شفافي به دست بياورم و بازيكنان را بشناسم. اينها تنها راهي است كه مي‌توانيم منصفانه و صادقانه درباره بازيكنان به كار ببريم.

از كيروش پرسيده شد شما به عنوان مدير تيمهاي ملي و جوانان و نوجوانان نيز انتخاب شده‌ايد در اين باره صحبت كنيد؟ صحبت شما با ايراني‌هاي خارج از كشور چيست؟ كه او گفت: در حقيقت وظيفه اصلي من و آنچه كه فدراسيون فوتبال ايران از من خواسته است كمك به تيم ملي براي صعود به جام جهاني برزيل است ولي در كنار آن فدراسيون از من خواسته است تا با توجه به سابقه و تجربه‌ام در جاهاي مختلف يك برنامه ريزي براي تمام رده‌هاي سني انجام دهم. اين سيستم كيروش و سيستم پرتغالي نيست بلكه سيستمي است كه براساس موقعيت‌هاي ايران برنامه‌ريزي خواهد شد. براي اين كار همه مربيان و مسولان بايد دست به دست هم دهيم. اين كار، كار يك نفر نيست. دوست دارم به همه يادآوري كنم اولويت اول ما آماده سازي تيم ملي بزرگسالان و اميد است. به نظر من رقابتهاي المپيك و جام جهاني فوتبال از همين فردا شروع مي‌شود. براي مسابقه‌هايي كه پيش رو داريم برنامه‌ريزي كوتاه مدتي را براي تيم بزرگسالان و اميد خواهيم داشت و پس از آن گام به گام برنامه‌هاي ديگري را اجرا خواهيم كرد.

كارلوس كيروش همچنين درباره دعوت از بازيكنان لژيونر از جمله جواد نكونام گفت: بايد برنامه‌ريزي دقيقي داشته باشيم تا منصفانه و عادلانه درباره انتخاب بازيكنان تصميم بگيريم. بايد هر بازيكني كه در هر كجاي دنيا هست و شايستگي دارد را جذب كنيم. دوست دارم وقتي ايران را ترك مي‌كنم سيستمي را اجرا كرده باشم كه فوتبال ايران رو به پيشرفت حركت كرده باشد.

در ادامه جلسه از سيموئز پرسيده شد چه زماني با پيشنهاد كيروش مواجه شديد و از فوتبال ايران چه شناختي داريد؟ كه او گفت: من 40 سال پيش در ماه مارس به كشور شما سفر كردم و با تيمهاي پاس و پرسپوليس بازي كرديم و يادم هست كه اين دو تيم خيلي خوب بازي كردند. مطمئنم بازيكنان خيلي خوبي در اينجا حضور دارند. بازيكنان ايراني بسيار مستعد هستند اما به نظم و انضباط بيشتري نياز دارند. شما شخص درستي را انتخاب كرديد كه كارلوس كيروش است. او 20 سال پيش در كشور ما برنامه‌هايي براي استعداديابي پرتغالي‌ها اجرا كرد. احساس خوبي از حضور در ايران دارم و اولويت ما صعود به جام جهاني است و بعد هم پيشرفت مداوم فوتبال ايران.

كيروش در پايان در پاسخ به اين سوال كه آيا خانواده او با آمدن به ايران مخالف هستند، گفت: خير، آنها مخالف نيستند ولي فعلا به دليل تحصيل فرزندانم نمي‌توانند به ايران بيايند. خانواده‌ام پس از پايان تحصيل فرزندانم به تهران خواهند آمد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)