پرسپولیس نیوز : نشست هم اندیشی اساتید و هیأت امنای مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس امروز با حضور محمد رویانیان مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس و عضو هیأت امنای این مرکز، در سالن همایش باشگاه پرسپولیس برگزار شد.

به گزارش سایت باشگاه پرسپولیس، این نشست امروز با حضور محمد رویانیان (مدیر عامل)، بهروز منتقمی (قائم مقام)، دکتر علیرضا اسماعیلی (معاونت فرهنگی – اجتماعی باشگاه و عضو هیأت امنای مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس)، داریوش سودی (رئیس مرکز)، محمود سالارکیا (معاون حقوقی باشگاه) و جمعی از اساتید مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس برگزار شد.

در جمع اساتید حاضر در این نشست هم چهره‌های سرشناسی چون محمد آخوندی مدیر کل روابط عمومی سابق سازمان تربیت بدنی و عضو پیشین هیأت مدیره پرسپولیس، شهرزاد مظفر سرمربی تیم ملی فوتسال بانوان ایران و تیم فوتسال بانوان پرسپولیس، احمدی مجری ورزشی بخش‌های خبری صدا و سیما، دکتر چشمه سری پزشک پیشین تیم فوتبال پرسپولیس به چشم می‌خوردند.

همایش امروز ابتدا با تلاوت آیاتی چند از کلام ا… مجید و پخش سرود ملی ایران آغاز شد و پس از تسلیت ایام سوگواری و شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران با وفایش درباره مسائل گوناگون از راه‌اندازی مرکز علمی – کاربردی پرسپولیس، طرح‌های توسعه‌ای، چشم‌اندازها، نیازها و رویکردها، اهمیت دادن به تولید دانش، بهره‌برداری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی برای بهره برداری در تیم‌های ورزشی باشگاه بویژه تیم فوتبال پرسپولیس، جایگاه مرکز در چشم انداز 1404 ایران و مسائل مرتبط دیگر به بحث و تبادل نظر پرداخته شد.

سردار رویانیان، بهروز منتقمی، داریوش سودی و دکتر اسماعیلی از سخنرانان مراسم بودند و پس از آن اساتید به طرح دیدگاه‌ها، رویکردها، دغدغه‌ها، طرح‌ها و نیازمندی‌های حوزه فعالیت خود پرداختند.

در پایان این مراسم، احکام مدیران گروه رشته‌های مختلف دانشگاه که در تدوین رشته‌های جدید دانشگاهی نیز نقش داشتند تقدیم آنها شد.

 

رویانیان: باشگاه پرسپولیس برای توسعه علم و دانش در فوتبال قیام کرده است
 

 مدیر عامل باشگاه فرهنگی ورزشی پرسپولیس گفت: باشگاه پرسپولیس برای توسعه علم، دانش و برنامه محوری در فوتبال قیام کرده است. البته ما تازه در دل تاریکی، پله اول را پیدا کرده‌ایم.

 محمد رویانیان که امروز در نشست اساتید و هیأت امنای مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس سخن می‌گفت: صحبت‌های خود را با روایتی از اباعبدا… حسین (ع) که بر ضرورت علم و دانش تاکید داشت، آغاز کرد.

وی سپس با اشاره به مقام و منزلت حضرت امام حسین (ع) و قیامش، سخنانی را مطرح کرد و این حادثه را حاصل بینش سرور و سالار شهیدان و ارزش انسان را به فهم و علم او دانست.

رویانیان افزود: کارهایی ماندگار است که مبنای علمی دارد. آنچه از علم و دانش بروز پیدا کند ارزشمند است. مشکلات همیشه وجود دارند. گاهی در یک نهاد یکسری مشکلات طی چند دهه ثابت می‌مانند. امور روزمره که ما را به جایی نمی‌رسانند. اگر می‌خواهیم به مدارج بالا برسیم باید نگاه و بینش خود را عوض کنیم در غیر این صورت هیچ چیز تغییر نمی‌کند.

مدیر عامل پرسپولیس خاطرنشان کرد: ما می‌خواهیم باشگاه را دانش محور کنیم و با معرفی یک الگوی تمام عیار این موضوع را به تمام فوتبال گسترش بدهیم. در ورزش همه عجله دارند و به کارهای ماندگار توجه نمی‌شود. از روز اول که آمدم، همه ما را کوبیدند. تیم هم نتیجه نمی‌گرفت و فشار زیادتر می‌شد. ما دیدیم به این ترتیب اسیر روزمرگی می‌شویم. با خودم گفتم باید کاری کرد که بماند. در این باشگاه کسی که جام آورده، رفته است، کسی که جام نیاورده هم رفته است اما چه گذاشتند، چه می‌گذاریم. اینطور بود که دنبال دانشگاه رفتیم. دنبال این رفتیم که آکادمی فوتبال داشته باشیم و در برنامه داریم که مدارس ابتدایی و دبیرستان فوتبال داشته باشیم و اینها همه در کنار هم یک نظام آموزشی می‌شود.

الان 70 مدرسه فوتبال با 13000 هزار فوتبال‌آموز داریم و می‌خواهیم این آمار به 1000 مدرسه و 100 هزار فوتبال‌آموز برسد.

عضو هیأت امنای مرکز علمی و کاربردی پرسپولیس تصریح کرد: دانشگاه‌ها باید واقعا علمی و کاربردی باشند. باشگاه پرسپولیس برای توسعه علم، دانش و برنامه محوری در ورزش قیام کرده است. ما تازه اول راه هستیم. ما در دل یک تاریکی چند دهه‌ای تازه پله اول را پیدا کرده‌ایم.

رویانیان صحبت‌های خود را اینگونه پایان داد: مشکلات و تنگناها زیاد است ولی ما هنوز به سالروز تولد دانشگاه هم نرسیده‌ایم و شرایط روز به روز بهتر می‌شود. شما در جایگاه انبیاء هستید و باید به بزرگی خودتان و به وظیفه و رسالت الهی، انسانی و اجتماعی خود عمل کنید.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)