مرجع خبری پرسپولیس : براي قرار گرفتن در تركيب اصلي تيم ملي و پرسپوليس رقباي خاص خود را دارد اما اعتبار تعداد بازي ملي و سال‌ها حضور در سطح اول فوتبال ايران و البته اثبات توانايي‌اش به دايي باعث مي‌شود به آينده خود در تركيب هر دو تيم مطمئن باشد.

 

محمد نصرتي بازيكن پرحرفي نيست و خيلي سخت مصاحبه مي‌كند اما حتي بازيكنان كم‌حرف هم پس از پوشيدن پيراهن پرسپوليس و استقلال مجبور مي‌شوند در مورد خيلي‌ چيزها مصاحبه كنند.

مدافع ملي‌پوش قرمزها بعد از پشت سر گذاشتن چند فصل آرام در امارات و تراكتور، در فصل نقل و انتقالات بزرگ‌ترين جنجال خبري را با انتخاب پرسپوليس بعد از عقد قرارداد داخلي با آبي‌ها كليد زد. حرف‌هايش براي فوتبالي‌ها بايد خيلي جذاب باشد.

 

براي قرار گرفتن در تركيب اصلي تيم ملي رقابت سختي ميان چند مدافع وجود دارد با اين جريان چگونه كنار مي‌آيي؟
ماهيت رقابت خوب است و باعث پيشرفت مي‌شود. من هم با تمام وجود به تمريناتم زير نظر كرش ادامه مي‌دهم و هر زمان نظر سرمربي بود كه از من استفاده كند، با تمام وجود در خدمت تيم ملي خواهم بود. هر زمان هم كه بيرون باشم، براي موفقيت تيم ملي دعا خواهم كرد. اين رفتار يك بازيكن حرفه‌اي است و من كه در كارنامه‌ام اين همه بازي ملي دارم و چندين‌سال بازي فيكس را تجربه كرده‌ام، مي‌دانم كه بايد منتظر فرصت براي اثبات خود بود.

البته محمد نصرتي قابليت حضور در دفاع كناري را هم دارد.
بله، اما خودم بيشتر دوست دارم به عنوان دفاع مياني بازي كنم. از زمان برانكو هم چند بار اين موضوع را مطرح كرده بودم.

هنوز وقتي به اسم مالديو مي‌رسيم، از تيم ملي توقع زدن 17گل يا حداقل رسيدن به عدد 2رقمي گل‌ها را داريم.
اين توقع با واقعيت سازگار نيست. به طور مسلم آنها پس از آن بازي در مسير پيشرفت قرار گرفته‌اند و حتي در بازي برگشت همان دوره اختلاف را به شدت كاهش دادند. البته ايران در اين بازي اخير خوب ظاهر شد و توانست موقعيت‌هاي متعدد گلزني روي دروازه حريف ايجاد كند، منتهاي مراتب بازيكنان تيم ملي به دليل حضور در اردوي اتريش و انجام تمرينات بدنسازي، در دوران افت قرار داشتند و هنوز به آن طراوت و شادابي لازم دست پيدا نكرده‌ بودند وگرنه اين همه فرصت درون شش‌قدم خراب نمي‌شد.

آيا اين انتظار معقولي است كه حتما بايد نتيجه 14سال پيش تكرار مي‌شد؟
اجازه بدهيد به شكل ديگري پاسخ اين سوال شما را بدهم. 14سال پيش تيم ملي ايران 17گل به مالديو زد اما پس از آن، آنها با يك برنامه‌ريزي كامل و جامع به‌دنبال پيشرفت رفتند و پس از 14سال توانستند فاصله‌شان با فوتبال ما را از 17گل به 4گل برسانند. ضمن اينكه قهرماني‌شان در منطقه‌اي كه حضور دارند حاكي از برنامه‌ريزي و پيشرفت فوتبال مالديو است.

پس چرا فوتبال ايران در اين مدت همين ميزان پيشرفت را نداشته است؟
قبول دارم كه بايد بيشتر كار كنيم. با وجود مربي مانند كارلوس كرش و دستيارانش كه يك كادر بي‌نظير را تشكيل داده بايد صبر و تحمل بيشتري به خرج بدهيم. بعضي مربيان مثل كرش مانند يك معمار عمل مي‌كنند و براي ساختن يك بناي خوب زمان مي‌خواهند تا آثار به جا مانده قبل را پاك و سپس بناي جديد را روي پايه‌هاي علمي و محكم بنا كنند.

اما مشكل اين است كه آستانه صبر فوتبال‌دوستان ايراني كم است.
بايد به كرش فرصت داده شود. بايد از اين دست مربيان زياد به ايران بيايند و علم روز را به فوتبال ما تزريق كنند. البته ناراحتي مردم هم طبيعي است. آنها هنوز به خاطر عدم راهيابي تيم ملي به جام‌جهاني 2010 ناراحت هستند و روي سكوها اين مساله را بروز مي‌دهند اما حضور پرشور فوتبال‌دوستان ايراني در بازي‌هاي ملي مي‌تواند باعث دلگرمي ملي‌پوشان و ارايه بازي‌هاي بهتر شود. اين را هم بدانيد كه اگر امثال كرش، برخورد مناسبي از سوي اهالي فوتبال نبينند، دلسرد شده و براي كار قوي در فوتبال ما بي‌انگيزه مي‌شوند.

سال‌هاست در رده‌هاي پايه قوي كار نمي‌كنيم؛ پس چطور انتظار داشته باشيم كرش يك نسل آماده را تحويل بگيرد و فوتبال ما را به قله آسيا برگرداند؟
راهي جز شروع از رده‌هاي پايه نداريم. بايد با طرح و اجراي يك برنامه هدفمند و قدرتمند به پيشرفت دست پيدا كنيم. اگر هم ابتدا به ساكن تنها بخواهيم با حرافي بگوييم كه بهترين در آسيا هستيم، سخن معقول و قابل‌قبولي نيست. زماني مي‌توانيم بگوييم بهترين هستيم كه نتايج و عملكردمان بيانگر كيفيت‌ كارمان باشد. من هم مثل شما اعتقاد دارم بايد به اين مربي خوب پرتغالي اجازه داد كه ساختار فوتبال ايران را از پايه اصلاح كند.

اگر سريالي هم در نظر بگيريم، نوبت صعود ايران به جام‌جهاني است.
ان‌شاءا… كه تيم ملي بتواند با يك تلاش جمعي به مرحله نهايي جام‌جهاني 2014 برزيل راه پيدا كند. مطمئن باشيد صعود به نفع همه است و هيچ ايراني پيدا نمي‌شود كه دلش نخواهد در برزيل 2014 باشيم. هركس اگر نظري مي‌دهد دنبال موفقيت است. ما بايد نظرات را به هم نزديك كنيم و با همدلي جشن صعود بگيريم، مثل سال 2006 آلمان.

از تيم ملي به پرسپوليس مي‌رسيم. مثل اينكه در اينجا رقباي زيادي نداري.
اينجا هم مي‌گويم رقابت باعث پيشرفت در درجه اول براي خود بازيكن و در درجه دوم، كل تيم مي‌شود. در پرسپوليس نيز مشكلي بابت رقابت با ساير مدافعان ندارم و سعي مي‌كنم خودم را در تركيب اصلي استيلي قرار بدهم.

خط دفاع پرسپوليس با اين نفرات مي‌تواند نمره قبولي بگيرد؟
من كه تمام تلاش خودم را براي حفظ محدوده دفاعي پرسپوليس به كار خواهم گرفت. سال قبل به همراه تراكتورسازي بهترين خط دفاعي ليگ را تشكيل داديم و امسال هم سعي مي‌كنم همراه پرسپوليس به آن جايگاهي كه مي‌خواهيم برسيم. البته مدت‌هاست كه در فوتبال دفاع به يك پروژه تيمي تبديل شده و كل سيستم تيم بايد در دفاع مثبت عمل كند تا دروازه پرسپوليس كمتر تهديد شود.

چه شماره‌اي را انتخاب كرده‌اي؟
باور كنيد براي من فرقي نمي‌كند، چون بازيكن بزرگ زياد نبايد به اين مسايل اعتنا كند. در نهايت هر شماره‌اي بدهند، مي‌پوشم و اصراري روي عدد خاصي ندارم.

شما در تيم ملي يك گروه هستيد و بازيكنان پرسپوليس جدا از ملي‌پوشانش تمرين مي‌كنند. به اين ترتيب مشكل عدم هماهنگي به وجود نمي‌آيد؟
به‌شخصه سابق بر اين هم با استيلي كار كرده‌ام و شناخت خوبي از يكديگر داريم، فكر نمي‌كنم با مشكل عدم هماهنگي با تيم سابقم مواجه شوم.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)