مدافع اسبق سرخپوشان گفت: پرسپولیس در حال حاضر در تنها تیم ایرانی است که توانایی موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا را دارد.

محمد نصرتی در گفت‌وگو با ایرنا، با اشاره به عملکرد پرسپولیس در لیگ نوزدهم که با قهرمانی سرخپوشان همراه بود، اظهار داشت: پرسپولیس این فصل پر مهره ترین تیم ۱۰سال اخیر بود. این تیم در هر پست از حضور ۲ بازیکن خوب بهره می‌برد که از دید من این موضوع برای موفقیت تیم تاثیر زیادی داشت. ابتدای فصل به خاطر اینکه تیم در سال‌های اخیر قهرمانی‌های متعددی را کسب کرده بود، به نظر می‌رسید بازیکنان کمی اشباع شده باشند و این موضوع کمی کار را برای کالدرون سخت کرد اما رفته رفته شرایط ایده‌آل شد.

وی افزود: پرسپولیس اوایل فصل امتیازات زیادی از دست داد اما کالدرون مربی حرفه‌ای بود و توانست رفته رفته تیم را به جایگاه واقعی‌اش بازگرداند. در کنار کالدرون نباید نقش کریم باقری را نادیده گرفت که حضور چنین فردی به طور حتم برای هر تیمی نعمت بزرگی است. کالدرون و باقری کنار هم توانستند تیم را به انسجام خوبی برسانند و پایه‌گذار قهرمانی دیگری شوند.

پیشکسوت پرسپولیس تاکید کرد: کالدرون مردانگی کرد. او هم مانند استراماچونی می‌توانست برود اما ماند و در بهترین فرم، تیم را در صدر جدول تحویل داد. یحیی گل‌محمدی هم به بهترین شکل ممکن تیم را به قهرمانی رساند.

وی در مورد نتایج خوب سرخپوشان پس از وقفه طولانی مدت لیگ به خاطر شیوع ویروس کرونا اضافه کرد: برخی کری‌های فوتبالی و اظهار نظرها پرسپولیس را جریح‌تر و بازیکنان را برای موفقیت تشنه‌تر کرد. بازیکنان هم در زمین بهترین عملکرد را به نمایش گذاشتند و چند هفته زودتر قهرمان شدند.

نصرتی در مورد شانس موفقیت پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا خاطرنشان کرد: پرسپولیس باید در چند پست تقویت شود. یکی از دلایل اصلی موفقیت تیم در لیگ نوزدهم، حس رقابت بین بازیکنان بود چرا که در هر پست چند بازیکن خوب حضور داشتند. باید دوباره این حس بین بازیکنان ایجاد شود. پرسپولیس با این کادر فنی پتانسیل موفقیت در آسیا را دارد.

وی اضافه کرد: من به جای گل‌محمدی بودم قطعا در ادامه فصل از بازیکنان جوان استاده می‌کردم. حق بازیکنان جوان است که کسب تجربه کنند. این بازیکنان می‌توانند عصای دست کادر فنی باشند و در مواقع حساس به کمک تیم بیایند. همانطور که قبلا هم دیدیم در شرایطی که پنجره نقل و انتقالاتی بسته بود، پرسپولیس با جوان‌هایش توانست فینالیست آسیا شود.

پیشکسوت پرسپولیس اضافه کرد: صددرصد سال آینده یحیی گل محمدی کار سخت تری نسبت به امسال پیش رو دارد. او باید شاکله تیم را حفظ کند و اجازه ندهد انگیزه بازیکنان و عطش آنها برای موفقیت تمام شود. حفظ این روحیه جنگندگی از هر چیزی مهم تر است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)