مرجع خبری پرسپولیس : يك كارشناس مسايل حقوقي فوتبال گفت: ممنوع المصاحبه شدن در قوانين فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا وجود ندارد.

 

هوشنگ نصيرزاده در مورد راي ممنوع المصاحبه شدن علي دايي از سوي كميته انضباطي فدراسيون فوتبال گفت: در قوانين انضباطي فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا بحثي در مورد ممنوع المصاحبه شدن بازيكن يا مربي وجود ندارد و فقط عنوان شده اگر فردي مصاحبه‌اي كرد مي‌توان نسبت به اظهاراتش مورد تنبيه قرار بگيرد. البته اين مسئله در آئين‌نامه انضباطي فدراسيون فوتبال در ماده 23 تعريف شده و با توجه به اينكه اين آئين‌نامه مصوب مجمع عمومي فدراسيون است بايد به آن احترام گذاشت.

 

وي ادامه داد:مصاحبه و بيان نظرات نوعي حقوق اجتماعي محسوب مي‌شود كه با اين ماده در واقع فرد از اين حق اجتماعي محروم مي‌شود.

 

كميته انضباطي سعي كرده با ممنوع المصاحبه كردن دايي تنبيهي را به جاي محروميت در نظر بگيرد. اين تصميم ظاهرا به نفع طرفين است. هم دايي به اعتراض‌هايش ادامه نمي‌دهد و هم محروميتي براي او در نظر گرفته نمي‌شود و تنشي به وجود نمي‌آيد.

 

نصيرزاده با اشاره به اعتراض برخي ديگر از افراد به مسايل داوري گفت: افراد ديگري هم در فوتبال نسبت به داوري‌ها معترض هستند. من قبول دارم كه برخي از اعتراض‌هاي علي دايي به داوري‌ها منطقي است اما بيان آن نزد افكار عمومي غيرحرفه‌اي است.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)