پرسپولیس نیوز : کارشناس مسائل حقوقی فوتبال تاکید کرد اجرای قانون 90 درصد به 10 درصدی حضور تماشاگران در جام حذفی با روح قوانین فیفا منافات دارد.

هوشنگ نصیرزاده در مورد قانون حضور 90 درصدی تماشاگران میزبان و 10 درصدی تماشاگران تیم میهمان در ورزشگاه‌ها گفت: این قانون را شخصی در فوتبال ما وضع کرده که خودش مفاهیم منطقی آن را نمی‌داند. استفاده از قانون 90 درصد به 10 درصد خلاف بازی جوانمردانه است.

وی  ادامه داد: در هیچ یک از آیین‌نامه‌ها این مسئله ذکر نشده و عرف غلطی است که در فوتبال ما اجرا می‌شود. البته در مسابقات لیگ که به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود اجرای این قانون منعی ندارد، چون شرایط برای هر دو تیم یکسان است اما در جام حذفی که بازی‌ها به صورت تک حذفی انجام می‌شود اجرای چنین قانونی منطقی نیست، چرا که تیم میزبان می‌تواند از شرایط جوی، زمین و استادیوم نهایت استفاده را ببرد.

کارشناس مسائل حقوقی فوتبال درباره این موضوع ادامه داد: در جام حذفی باید تماشاگران به صورت مساوی در ورزشگاه حضور پیدا کنند و یا حداقل هر طرف که زودتر توانست ظرفیت ورزشگاه را پر کند در محل برگزاری بازی حضور یابد، چون در غیر اینصورت حق تیم میهمان ضایع می‌شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)