مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس قوانین فوتبال گفت: منع کردن شیث رضایی از حضور در مسابقات آسیایی خلاف آیین نامه فیفا است.

هوشنگ نصیرزاده در خصوص اظهارنظر حسن زاده رئیس کمیته انضباطی مبنی بر اینکه شیث رضایی نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا پرسپولیس را همراهی کند، اظهار داشت: اصلا انتظار نداشتم که آقای دکتر حسن زاده که آئین نامه انضباطی فیفا را مطالعه کرده چنین مصاحبه ای انجام دهد.

وی افزود: ارکان قضایی فدراسیون ایران فقط می تواند در رابطه با مسابقاتی حکم صادر کند که زیر مجموعه همین فدراسیون است. بنابراین کمیته انضباطی و استیناف ایران هیچ اختیاری برای تحت تاثیر قرار دادن مسابقات آسیایی که کمیته انضباطی آن مجزا و زیر نظر کنفدراسیون فوتبال آسیاست ندارد.

نصیرزاده عنوان کرد: یک محرومیت فقط زمانی در ابعاد بین المللی معنا دارد که طبق ماده ۱۳۶ انضباطی فیفا و AFC در دوپینگ، نفوذ غیر قانونی در مسابقات، ارائه مدارک جعلی با صغر سنی بوده، ضمنا وقتی یک محرومیت بین المللی می شود که فدراسیون جهانی فوتبال حکم صادره و روال طبیعی تنبیهات را تایید کرده باشد.

کارشناس قوانین فوتبال تصریح کرد: صفحه ۸ آئین نامه انضباطی ایران مسابقه رسمی را از مسابقه بین المللی تفکیک کرده است. رضایی بازیکن پرسپولیس در چارچوب مسابقات رسمی فدراسیون ایران در محدوده جغرافیایی کشور خودمان محروم بوده و کمیته انضباطی دارای این ویژگی نیست که محرومیت را بین المللی کرده و به سایر کنفدراسیون ها توسعه دهد. به نظر می رسد حکم صادره در مورد این بازیکن نمی تواند هرگز به مسابقات بین المللی تسری پیدا کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)