مرجع خبری پرسپولیس : مدرس دوره‌های مدیریت فوتبال گفت: کمیته انضباطی نمی‌تواند برای هر تخلفی از کسر امتیاز استفاده کند.

 

هوشنگ نصیرزاده در مورد کسر امتیاز از پرسپولیس توسط کمیته انضباطی به دلیل تخلف تماشاگران اظهار داشت: کسر امتیاز در چنین مواردی در فوتبال جهان وجود ندارد و در آئین نامه‌های انضباطی اختیارات خاصی به کمیته‌های انضباطی داده شده است که این موارد عبارت‌ است از :

 

1- عدم اجازه ورود به ورزشگاه‌ها که مخصوص تماشاگران است 2- عدم اجازه ورود به رختکن مربوط به بازیکنان و کادر فنی است 3- عدم اجازه نقل و انتقالات که فقط مربوط به باشگاه‌ها است 4- کسر امتیاز فقط مربوط به باشگاه‌های است که دستورات کمیته انضباطی یا احکام صادر توسط کمیته وضعیت بازیکنان در مورد قرار دادهای فی مابین را محترم نمی‌شمارند. مانند کسر امتیازی که از استیل آذین و پرسپولیس توسط فیفا انجام شد.

 

کارشناس قوانین فوتبال ادامه داد: در حالت عادی برای سایر جرائم و تخلفات چیزی به نام کسری امتیاز وجود ندارد و از طرف دیگر دستور موقت فقط مخصوص محرومیت بازیکن یا کادر فنی است. به عنوان مثال بازی بدون تماشاگران شامل دستور موقت می‌شود.

 

نصیرزاده عنوان کرد: بند 4 ماده 22 آیین نامه انضباطی که توسط آقایان در سال 90 در آن دست برده شده کار کارشناسی صورت نگرفته است و کسر امتیاز برای شعار تماشاگران در دنیا موضوعیت ندارد به همین دلیل کمیته انضباطی نمی‌تواند برای هر موضوعی از این جریمه استفاده کند. این بند با استانداردهای جهانی در تعارض است.

 

وی ادامه داد: آئین نامه انضباطی باید سریعا تغییر پیدا کند تا مسئولان انضباطی هنگام صدور رای این استانداردها را که مترادف با اصول بین المللی فوتبال است به دقت مدد نظر قرار دهند.

 

این کارشناس در پایان گفت و گو گفت: لازم است بار دیگر تاکید کنم که تنها موردی که کمیته انضباطی می‌تواند اقدام به کسر امتیاز کند هنگامی است که یک باشگاه در فرجه زمانی مناسب به آراء صادر توسط کمیته انضباطی و کمیته وضعیت بازیکنان بی توجهی کند.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)