پرسپولیس نیوز : کارشناس حقوقی فوتبال معتقد است اگر انجام حرکت غیراخلاقی از سوی سیدمهدی رحمتی برای کمیته انضباطی ثابت شود، دروازه‌بان استقلال باید با محرومیت مواجه شود.

هوشنگ نصیرزاده   ضمن بیان این مطلب گفت: در قانون 12 فوتبال آمده که به کار بردن الفاظ رکیک یا نشان دادن ژست آن فحاشی، شامل محرومیت خواهد بود. اگر در جریان مسابقه، داور هم متوجه حرکت غیراخلاقی بازیکن شود، می‌تواند تصمیم به اخراج او بگیرد.

وی در پاسخ به این سوال که «این حرکات چه محرومیت‌هایی در پی دارد؟»، تاکید کرد: تشکیلات برگزارکننده مسابقه که توسط کمیته انضباطی پشتیبانی می‌شوند در چنین مواقعی فرد متخلف را باید حداقل 3 و حداکثر 6 جلسه محروم کنند. در ضمن ممکن است جریمه نقدی هم برای فرد متخلف در نظر گرفته شود. البته آیین‌نامه انضباطی که الان در اختیار آقایان است یک آیین‌نامه دست و پا شکسته است که تمامی تخلفات فوتبال را پوشش نمی‌دهد.

کارشناس امور حقوقی فوتبال در پاسخ به این سوال که «آیا عکس‌های گرفته شده از حرکت رحمتی می‌تواند برای کمیته انضباطی سند معتبری باشد؟»، گفت: خیر، چون عکس با توجه به تکنولوژی روز دنیا قابل جعل و تغییر است اما این کار هنوز به حوزه فیلم منتقل نشده است. با اینکه عکس فاقد اعتبار است اما فیلم همچنان توانسته وجاهت حقوقی خود را حفظ کند.

نصیرزاده در خاتمه تصریح کرد:‌ البته این را هم باید گفت که گزارش مقامات رسمی مسابقه بر فیلم و عکس ارجح است. دلیلش این است که تخلفات یا باید دیده شود یا شنیده شود. در مجموع باید گفت که اگر تخلف رحمتی برای مسئولان کمیته انضباطی اثبات شود، او باید با محرومیت 3 تا 6 جلسه‌ای مواجه شود.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)