رئیس کمیته تدوین مقررات و آیین‌نامه فدراسیون فوتبال اعلام کرد رای کمیته اخلاق در پرونده استفاده بازیکنان تیم زیر ۲۲ سال از قلیان موقتی است.

هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با تسنیم در مورد اینکه کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال امکان تصمیم‌گیری در مورد پزشک تیم زیر 22 سال را داشته است، گفت: در هر زمینه‌ای که بحث تنبیهی وجود داشته باشد این کمیته امکان صدور رای را خواهد داشت و بنابراین می‌توانسته درباره پزشک تیم زیر 22 سال هم تصمیم‌گیری کند. ضمن آنکه اتفاقی که رخ داده مربوط به مسائل بیرون زمین است و به همین دلیل کمیته اخلاق می‌تواند در آن ورود کند.

وی در مورد اینکه استعمال دخانیات تخلف ورزشی و همچنین قانونی محسوب نمی‌شود، خاطرنشان کرد: تلقی این است که این افراد با رفتارشان عملی انجام دادند که با شأن و جایگاه ورزشکاران ملی منافات دارد و از طرف دیگر به دلیل آنکه این موضوع تمامیت جایگاه فدراسیون فوتبال را به عنوان متولی این رشته زیرسوال می‌برد، کمیته اخلاق به صورت خودکار می‌تواند در این ماجرا وارد شود.

رئیس کمیته تدوین آیین‌نامه و مقررات فوتبال تصریح کرد: جایگاه علیپور در کمیته اخلاق فدراسیون فوتبال جایگاه بخش تحقیقات است و هر رایی که در این مرحله صادر شود موقتی محسوب شده و رای نهایی بعد از تکمیل تحقیقات صادر خواهد شد. ضمن آنکه احساس این است صدور این رای می‌تواند معترضین و منتقدین به انجام این رفتار در اردو را آرام کند.

نصیرزاده در مورد اینکه اعلام اسامی بازیکنان آن هم در مرحله تحقیقات و صدور رای موقت عمل صحیحی بوده است به تسنیم گفت: به دلیل آنکه موضوع انجام شده خلاف اخلاق نبوده، آسیب‌زننده به شخصیت اجتماعی افراد نیست و تنها از نظر جایگاه ورزشی آنها مورد نظر قرار گرفته است اعلام اسامی ایرادی ندارد.

وی در مورد اینکه رای درباره اعضای کادر فنی به صورت قطعی اعلام شده و تنها در مورد بازیکنان موقتی بوده است، تاکید کرد: با توجه به اینکه رای در بخش تحقیقات کمیته اخلاق صادر شده در مورد تمامی افراد جنبه موقتی خواهد داشت و صدور رای قطعی در این مورد برعهده کمیته انضباطی است به همین دلیل رای نهایی را کمیته انضباطی صادر خواهد کرد و رای فعلی در مورد همه افراد ذکرشده موقتی است.

رئیس کمیته تدوین آیین‌نامه و مقررات فدراسیون فوتبال خاطرنشان کرد: بازیکنان در اختیار باشگاه‌ها هستند اما زمانی که عصرها به خانه‌های‌شان می‌روند دیگر بر رفتار آنها کنترلی ندارد سپس زمانی که به اردوی تیم ملی می‌آیند رفتارهای آنها نمود پیدا می‌کند و آشکار می‌شود. این در حالی است که فدراسیون در زمینه تربیت بازیکنانی که در اختیار تیم‌های ملی هستند، نقشی ندارد.

نصیرزاده در مورد اینکه محرومیت این بازیکنان تنها از تیم زیر 22 سال بوده یا مربوط به تیم بزرگسالان هم می‌شود به تسنیم گفت: در این باره متن حکم صادره وضعیت را مشخص خواهد کرد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)