مرجع خبری پرسپولیس : کارشناس داوری فوتبال ایران با تاکید بر اینکه تصمیمات محسن ترکی در نتیجه دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تاثیرگذار بوده است، گفت: با مطالعه رفتار دپارتمان داوری به طور قطعی می‌گویم که داور دربی 74 علیرضا فغانی خواهد بود.

 

هوشنگ نصیرزاده در خصوص عملکرد داور دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال تهران ضمن بیان مطلب فوق افزود:

 

پنالتی اولی که محسن ترکی اعلام کرد تحت هیچ شرایطی پنالتی نبود و متعاقب آن اخراج حاج صفی نیز به اشتباه صورت گرفت.

 

وی با بیان اینکه تصمیم اشتباه ترکی تا حدود زیادی تعادل بازی را برهم زد تاکید کرد: ‌اگرچه همه اخطارهایی که ترکی به بازیکنان دو تیم استقلال و تراکتورسازی نشان داد درست بود اما در دقیقه 60 بازی حسینی، بازیکن تیم تراکتورسازی درون محوطه جریمه تیم استقلال در حالی که آماده ضربه زدن به توپ بود توسط یکی از مدافعان استقلال تعادلش برهم خورد که داور می‌توانست یک پنالتی را به سود تراکتورسازی اعلام کند.

 

کارشناس داروی فوتبال ایران درخصوص پنالتی دومی که به سود تیم استقلال اعلام شد نیز اظهار داشت: با خوش‌بینی می‌توان این پنالتی را پذیرفت چون مدافع تیم تراکتورسازی از پشت به گونه‌ای با فریدون زندی برخورد کرد که باعث سرنگونی وی شد.

 

وی ضمن تاکید براینکه نحوه داوری ترکی در طول بازی یک نکته مثبت نیز داشت تاکید کرد: قضاوت ترکی تحت تاثیر پنالتی اشتباهی که به سود تیم استقلال اعلام کرد قرار نگرفت و او نیز سعی نکرد تا با داوری معکوس آن اشتباه خود را دراعلام پنالتی اول جبران کند.‌ در مجموع قضاوت ترکی در نتیجه بازی خیلی تاثیرگذار بود.

 

وی درخصوص انتخاب داور دربی 74 نیز تاکید کرد: با توجه به مشکلاتی که برای ترکی در قضاوت دیدار تیم‌های تراکتورسازی و استقلال پیش آمده و با عنایت به اینکه سعید مظفری‌زاده در این فصل مورد بی مهری دپارتمان داوری قرار گرفته و از آنجایی که هدایت ممبینی نیز از فهرست الیت کمیته داوران کنار رفته و همچنین قضاوت یک دیدار حساس و مهم یعنی پرسپولیس و ذوب آهن نیز به محسن قهرمانی سپرده شده است، با مطالعه رفتار دپارتمان داوری به طور قطع می‌توان اعلام کرد که قضاوت دربی 74 به علیرضا فغانی سپرده خواهد شد.

 

این کارشناس داوری فوتبال ایران درهمین خصوص اظهار داشت: البته علیرضا فغانی نیز در این فصل قضاوت‌های خوب و کم اشتباهی را انجام داده است که در انتخابش برای داوری دربی تاثیرگذار است.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)