پرسپولیس نیوز : رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال گفت: پیشنهاد دادم برای تصویب جدید آئین‌نامه انضباطی تیم‌هایی که با کسر امتیاز مواجه شدند، مورد بخشش قرار بگیرند.

هوشنگ نصیرزاده در حاشیه مجمع فدراسیون فوتبال در مورد آئین‌نامه جدید کمیته انضباطی گفت: تلاش می‌کنیم آئین‌نامه جدید انضباطی به تصویب برسد. البته باید مجمع به آن رای بدهد. 95 درصد این آئین‌نامه با آئین‌نامه فیفا منطبق است.

وی افزود: پیشنهادی داشتم و آن این بود که از تیم‌هایی که امتیاز کسر شده است، آن امتیازها را بازگردانید. چرا که در صورت تصویب آئین‌نامه جدید 14 هفته از لیگ با آئین‌نامه جدید پیش رفته و موضوعاتی که در آن وجود داشته در آئین‌نامه جدید نیست. به همین خاطر در حق برخی تیم ها اجحاف می‌شود به طور مثال کسر امتیاز در آئین‌نامه جدید وجود ندارد به همین خاطر می‌گویم امتیازات کسر شده به تیم‌ها بازگردد.

 

طبق آیین‌نامه انضباطی فعلی فدراسیون که دارای اشتباه است و طبق بند 5 ماده 22 آن امکان کسر امتیاز از تیم‌ها وجود دارد. با این حال این موضوع بر خلاف ماده 58 آیین‌نامه فیفاست و چنین چیزی در آیین‌نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال لحاظ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آیین‌نامه جدید امروز به تصویب می‌رسد و ادامه مسابقات لیگ برتر تحت این آیین‌نامه خواهد بود پیشنهاد می‌کنم برای آنکه هارمونی لیگ برتر ما به هم نخورد یک امتیاز کسر شده از تیم‌ها را به آنها بازگرداند و به جای آن تیم‌ها را یک بازی از حضور تماشاگر محروم کنند. این در حال حاضر کاری است که امکان آن وجود دارد.

نصیرزاده تاکید کرد: به نظرم تیم‌هایی که با کسر امتیاز مواجه شدند در صورت تصویب آئین‌نامه جدید باید بخشیده شوند و به بازی بدون حضور تماشاگر محکوم شوند که حداقل اگر در ادامه لیگ تیمی دچار چنین تخلفی شد آنها نیز با محرومیت حضور هواداران مواجه شوند پیشنهاد دیگر این است که کل لیگ امسال را با آئین‌نامه قدیمی پیش ببریم که اگر تیمی خلاف کرد بتوانیم آنها را با کسر امتیاز مواجه کنیم.

رئیس کمیته تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در مورد علت فحاشی‌ها در ورزشگاه‌های ایران تاکید کرد: فحاشی دلایل مختلفی دارد مشکل اصلی ورزشگاه‌های ما فضای مردانه آن است. به طور مثال در جایی که یک خانم ایستاده اگر دوربین هم نباشد مراقب ادبیاتم هستم و یا اینکه می‌توانند در مورد ورود و خروج برخی افراد در ورزشگاه رسیدگی بیشتری کنم.

وی در مورد اینکه آیا آئین‌نامه جدید در مجمع تصویب شد، گفت: فعلا خبری نیست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)