خبرگزاری پرسپولیس : کارشناس مسائل مدیریتی فوتبال گفت: پرسپولیس باید به روال و آئین‌نامه فیفا بیشتر توجه کند.

هوشنگ نصیر‌زاده در مورد صحبت مشاور حقوقی باشگاه پرسپولیس مبنی بر اینکه ژوزه نمی‌تواند قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کند گفت: به عنوان مدرس مسائل مدیریتی فوتبال در ایران به باشگاه‌ها توصیه می‌کنم قوانین بین‌المللی را بیشتر مطالعه کرده و همچنین استانداردهای عقد قرارداد با بازیکنان خارجی را مدنظر قرار دهند.

وی افزود: به نظر می‌رسد ژوزه برای دریافت مطالباتش با یک وکیل مجرب در حال مشاوره است اما پرسپولیسی‌ها فقط برای رهایی از موقعیت فعلی صحبت هایی را انجام می‌دهند که باید در مورد آنها مطالعه بیشتری داشته باشند. آنها باید بدانند که فیفا قواعد نقل و انتقالات برای مربیان ندارد و هر آنچه که در قرارداد مربیان قید می‌شود ملاک رسیدگی است. باید این تذکر را به تیم حقوقی پرسپولیس داد که هر گاه یکی از طرفین قرارداد بخواهد می‌تواند با ارائه دلایل موجه قرارداد خود را فسخ کند و همیشه دو طرف بودن فسخ قرارداد شرط نیست.

نصیر‌زاده تاکید کرد: لفظ دو طرفه زمانی است که هر دو طرف قرارداد به فسخ رضایت داشته باشند اما برای اطلاع باشگاه پرسپولیس باید گفت منظور از دلیل موجه در ماده 14 آئین‌نامه فیفا چندین مورد است که یکی از آنها عدم ایفای تعهدات است. من شنیدم که باشگاه پرسپولیس چهارماه است که حقوق ژوزه را پرداخت نکرده و اگر در قرارداد آنها شرطی مبنی بر پرداخت به موقع قرارداد تعیین شده باشد ژوزه می‌تواند قراردادش را به صورت یکطرفه فسخ کند و سپس مابقی مطالبات خود را نیز دریافت کند.

وی افزود: اگر باشگاه پرسپولیس نمی‌خواهد قرارداد ژوزه یکطرفه فسخ شود نباید بهانه‌ای در اختیار او قرار دهد و به صورت فوری مطالبات گذشته او را پرداخت کند تا نتواند به دلیل موجه فسخ قرارداد کند. این موضوع که ژوزه از باشگاه پرسپولیس شکایت کند نگرانی ما نیز هست اما در رابطه با وی کاری باید صورت بگیرد که او نتواند به تعهداتش عمل و پرسپولیس قرارداد را فسخ کند. تذکر ما به باشگاه پرسپولیس این است که حتما آئین‌نامه‌های فیفا را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)