مرجع خبری پرسپولیس : وحيد هاشميان متولد 30 تير 1355 است يعني همين فردا 30 تير 1390، او 35 سالگي را رد كرده و قدم به 36 سالگي مي‌گذارد.

 

هاشميان 4 روز قبل از ورود به سن 36 سالگي با پرسپوليس تمديد كرد و قرار است يك فصل ديگر در اختيار سرخ‌ها باشد. در اينكه هاشميان بازيكن بزرگي بوده و خصايل اخلاقي ويژه‌اي دارد يا اينكه پرسپوليس درون ميدان بزرگ‌تر مي‌خواهد، هيچ شكي نيست.

اما سوال اساسي اينجاست كه آيا اين بازيكن پا به سن گذاشته مي‌تواند به لحاظ فني كمك حال تيمش باشد يا نه؟

هاشميان زمستان سال گذشته و در فاصله بين دو نيم فصل به پرسپوليس آمد. اتفاقا در اردوي تركيه بود كه وحيد به جمع سرخ‌ها اضافه شد اما اگر قرار باشد هاشميان عملكردي مشابه فصل گذشته در پرسپوليس داشته باشد نمي‌توان به ادامه همكاري او با سرخ‌ها نگاه اميدوارانه‌اي داشت.

 

البته هاشميان فصل قبل در تيمي حضور نداشت و به دليل اينكه جايي بدنسازي نكرده بود با مشكل بدني به پرسپوليس آمد و يك مصدوميت در ابتداي راه عملكرد او را تحت تاثير قرار دارد.

 

همين حالا هم قرار است وحيد هاشميان در فاصله 12-10 روزه به پرسپوليس اضافه شود و طبيعتا فصل بدنسازي با تيم را از دست داده است. با اين شرايط شايد نظر مهاجمان پيشكسوت كمي راهگشا باشد.

 

فرشاد پيوس آقاي گل سابق پرسپوليسي‌ها مي‌گويد: «از نظر اخلاقي هاشميان بازيكن تاييد شده‌اي است اما اينطور بازيكنان كه براي 15-10 دقيقه روي آنها حساب مي‌شود نمي‌توانند به درد پرسپوليس بخورند. بهتر بود پرسپوليس روي جوان‌هاي خودش سرمايه‌گذاري مي‌كرد چون هاشميان ديگر انگيزه آنچناني ندارد، او به همه جا رسيده است. بايد به جاي هاشميان روي بازيكن جوان سرمايه‌گذاري مي‌شد تا دو سه سال ديگر از آن بازيكن بهره برد. به نظر من جذب هاشميان از آن كارهاي اشتباه بود. متاسفانه مديريت باشگاه در كار استيلي دخالت مي‌كند، در صورتي كه حميد بايد خودش تيم را ببندد و پاسخگو باشد.»

 

ادموند بزيك مهاجم شاخص دهه 70 پرسپوليس اما نظر مساعدتري نسبت به جذب هاشميان دارد: «در مدت كمي كه هاشميان براي پرسپوليس به ميدان رفت چندان بد كار نكرد و او مي‌تواند از نظر فني به اين تيم كمك كند. او سال‌ها در بوندس ليگا و تيم ملي بازي كرده و تجربه گرانقيمتي دارد اما از نظر بدني بايد شرايط خوبي داشته باشد. حالا مسووليت جذب اين بازيكن با سرمربي است. به نظر من سن ملاك نيست و حالا كه هاشميان جذب شده بايد شرايط بدني‌اش را به فرم ايده‌آل برساند. به نظر من وحيد از نظر فني بازيكن خوبي است كه اگر اينطور نبود 10 سال در بوندس ليگا بازي نمي‌كرد.»

 

نفر سوم پايان رافت است كه او نيز نظري مشابه بزيك دارد: «وحيد بازيكن باتجربه‌اي است. پرسپوليس در تمام خطوط به بازيكنان باتجربه مثل كريمي و هاشميان نياز دارد تا بقيه بچه‌ها حرفشان را گوش كنند. به نظر من اگر وحيد در 15 بازي از 34 بازي ليگ براي استيلي كارايي داشته باشد مهره مفيدي است. البته بايد قواي جسماني هاشميان زير نظر كماسي بالا برود و از اين نظر شرايط خوبي داشته باشد. به نظر من وحيد مورد تاييد همه اهالي فوتبال است اما پارسال فقط يك بازي خوب (مقابل بنيادكار در ازبكستان) براي پرسپوليس انجام داد. من فكر مي‌كنم او در خط حمله مكملي مثل اولادي نياز دارد و كارآيي‌اش بستگي به اين دارد كه چطور از او استفاده شود.»

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)