ساعاتی پس از پایان دیدار پرسپولیس مقابل مس در رفسنجان که با برتری یک بر صفر سرخپوشان تهرانی همراه بود، برخی کارشناسان داوری، این گل را رد کردند!

به گزارش رسانه رسمی باشگاه پرسپولیس، این افراد در کمال تعجب اعتقاد داشتند قبل از آن که توپ وارد دروازه شود، مهدی عبدی با دست خود، توپ را لمس کرد و خطا واضح و مشخص بود. البته تصاویر تلویزیونی از فاصله دور و بی‌کیفیتی ارائه شد تا کارشناسان و خبرنگاران را به اشتباه بیندازد.

با این حال، تصاویر جدیدی از لحظه استپ کردن توپ توسط عبدی منتشر شد که مشخص می‌کند هیچ برخوردی با دست این بازیکن نداشته و توپ ابتدا به سینه عبدی برخورد می‌کند و سپس مقابل پای مهاجم پرسپولیس قرار می‌گیرد.

در همین راستا، علی خسروی کارشناس داوری کشورمان با دیدن این تصویر به ما گفت: «در ویدیوی اصلی، صحنه‌ها به شکلی است که انگار توپ به دست عبدی برخورد می‌کند اما در این ویدیو، توپ به سینه بازیکن خورده و برخوردی با دست عبدی ندارد. صحنه عجیبی است!»

همچنین محمد ریاحی دیگر کارشناس داوری کشورمان اظهار داشت: «صحنه خطای مدافع مس رفسنجان روی شهریار مغانلو، تنها صحنه بحث‌برانگیز بازی بود. من و همکارانم فقط در مورد آن صحنه بحث می‌کنیم وگرنه گل پرسپولیس در شرایط سالم به ثمر رسید و هیچ نشانی از خطای هند نداشت. این گل به قدری سالم بود که حتی چهار، پنج مدافع مس و دروازه‌بان این تیم که در صحنه حضور داشتند و درجریان بازی هم بودند، به هند مهاجم پرسپولیس اعتراضی ندارند. در ویدیوها هم کاملا مشخص است که توپ به سینه عبدی می‌خورد اما چون صحنه با سرعت زیادی اتفاق افتاده و همچنین پشت مهاجم به دوربین است، خیلی‌ها را به اشتباه می‌اندازد. به خصوص ویدیوی ارسالی باشگاه نشان می‌دهد برخوردی صورت نگرفته و گل سالم بود. من فکر می‌کنم تنها صحنه مشکوک بازی، تصمیم داور برای دادن اخطار به مدافع مس بود چون باید در آن لحظه به مدافع تیم میزبان، کارت قرمز نشان می‌داد.»

در نهایت غلامعلی همیراد دیگر کارشناس داوری کشورمان گفت:«منظور کسانی که مدعی رقم خوردن خطای هند در صحنه گل پرسپولیس هستند را نمی‌‎دانم. مشخص نیست کدام دست مهاجم مورد نقد قرار گرفته است؟ اگر منظور این افراد، دست راست مهاجم باشد، کاملا در اشتباه هستند، چون با توجه به سرعت و مسیر توپ مشخص است اتفاقی رخ نداده است و توپ منحرف نشد. اگر در مورد برخورد توپ به دست چپ مهاجم مدعی هستند، کاملا مشهود است که توپ بعد از عبور از سینه مهاجم، پایین‌تر از دست و مقابل پای عبدی می‌افتد و همان زمان، مهاجم پرسپولیس حرکتش را آغاز می‌کند. طبق این فیلم مهاجم هیچ‌گونه خطایی مرتکب نشده و گل در شرایط سالم به ثمر رسیده است.»

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)