پرسپولیس نیوز : آیین‌نامه انضباطی فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) عملکرد کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران را در تغییر کارت قرمز بازیکن پرسپولیس به کارت زرد، تایید می‌کند.

تصمیم هفته گذشته کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر تبدیل کارت قرمز میثم حسینی به کارت زرد که در دیدار پرسپولیس و سپاهان رقم خورد، باعث بروز اختلاف‌نظرهای متعدد بین اهالی جامعه داوری و حاشیه‌های متفاوتی شد که بررسی دقیق‌تر این موضوع را الزامی کرد.

 

بر این اساس، با بررسی کدهای انضباطی آیین‌نامه فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا)، مشخص می‌شود که تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران بر طبق قانون فیفا بوده و ایرادی بر آن وارد نیست.

 

 

در بند 84 آیین‌نامه انضباطی فیفا آمده است که کمیته انضباطی مسئولیت اعمال محرومیت‌های انضباطی در مواردی را داراست که در جریان بازی از چشم داور دور مانده باشد.

همچنین در قسمت دوم این بند آورده شده که کمیته انضباطی مسئولیت اصلاح اشتباه‌های انضباطی صورت گرفته در بازی از سوی داور را بر عهده دارد.

 

 

آیین نامه انضباطی فیفا اما برای این کار پیش‌شرط هایی را منظور کرده که عباتند از:

1 – تصمیم، گرفته شده باشد.

2 – تصمیم، به وضوح اشتباه باشد.

3 – اشتباه، بسیار فاحش باشد.

 

 

نگارندگان آیین‌نامه انضباطی فیفا در ادامه‌ی پیش‌شرطها موارد استثنا را هم ذکر کرده‌اند. این آیین‌نامه می‌گوید که کمیته انضباطی حق ندارد تصمیم‌های خلق‌الساعه داور را که در جریان بازی و بنا بر شرایط مسابقه اخذ می‌کند، تغییر دهد.

به گزارش ایسنا، تصمیم خلق الساعه (من‌درآوردی) به تصمیم‌هایی گفته می‌شود که داور برای مدیریت جریان بازی اتخاذ می‌کند.

علی الطریفی، ناظر ویژه فیفا اما معتقد است که کمیته انضباطی باید کارت قرمز میثم حسینی را نگاه‌ می‌داشت ولی محرومیت او را لغو می‌کرد. درست مانند همان کاری که فصل گذشته درباره محرومیت یحیی گل‌محمدی – سرمربی وقت پرسپولیس – رخ داد و در حالی که در یک بازی از داور کارت قرمز گرفته بود، با حکم کمیته اضباطی در بازی بعدی تیمش روی نیمکت نشست.

از نظر الطریفی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال ایران نمی‌توانست کارت قرمز بازیکن پرسپولیس را با کارت زرد عوض کند.

 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)