پرسپولیس نیوز : پیشکسوت تیم پرسپولیس گفت: با توجه به شرایطی که در سال‌های اخیر به وجود آمده، مسابقه دربی فقط برای هواداران حساس است و برد و باخت آن برای بازیکنان فرقی نمی‌کند.

سعید نعیم‌آبادی  در مورد دربی 80 پایتخت گفت: تمایز این دربی با مسابقات گذشته در این نکته است که مسابقه روز جمعه پرسپولیس و استقلال حساسیت جدولی ندارند. این که پرسپولیس نهم شود یا دهم یا اینکه استقلال ششم شود یا هفتم تفاوت چندانی نمی‌کند. در این مسابقه فقط همان حساسیت به بازی سنتی مطرح خواهد بود.

وی افزود: حساسیت دربی بین هوادارانش و برای بازیکنان تفاوت چندانی ندارد. یکی از هواداران به من می‌گفت پس از یکی از دیدارهای دربی بازیکنی که در باخت تیم نقش به سزایی داشت را در سفره‌خانه‌ای دیدم که مشغول قلیان‌ کشیدن است. متأسفانه دیگر برای بازیکنان برد و باخت فرقی ندارد و مثل گذشته آن حساسیت دیده نمی‌شود. در کل امیدوارم مسابقه دربی 80 از لحاظ فوتبالی جذاب باشد و اگر دو تیم به نتیجه تساوی رسیدند این تساوی همراه با گل باشد.

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که آیا در گذشته هم دربی بوده که حساسیت جدولی نداشته باشد خاطرنشان کرد: این طور که من یادم می‌آید دربی همیشه بازی حساسی بوده که امتیازات آن تأثیر زیادی در جدول داشت. برد در دربی یا ما یا استقلال را به مقام قهرمانی می‌رساند. در گذشته پرسپولیس و استقلال جزء 3 تیم اول جدول بودند و نتیجه دربی در سرنوشت آنها تأثیرگذار بود. تغییرات پی در پی مدیریت و مشکلاتی که برای این تیم‌ها به وجود آمد باعث شد این مسابقه از حساسیت کمتری برخوردار شود.

وی در مورد اینکه خیلی‌ها شرایط پرسپولیس را نسبت به استقلال بهتر می‌دانند اظهار داشت:‌ شرایط پرسپولیس بهتر نیست. پرسپولیس نیز در فصل جاری نتایج ضعیفی کسب کرده است. اعتقاد دارم که هر دو تیم توانایی پیروزی در دربی را دارند و هر تیمی که از موقعیت‌هایش بهتر استفاده کند می‌تواند پیروز دربی باشد. البته احتمال تساوی در این مسابقه بیشتر از نتایج دیگر است.

پیشکسوت پرسپولیس در ارتباط با بهترین و بدترین خاطره‌اش از دیدارهای دربی عنوان کرد: سال اولی که به پرسپولیس رفتم ناصر محمدخانی، محمد پنجعلی، فرشاد پیوس، حمید درخشان و… از پرسپولیس رفته بودند و همه اعتقاد داشتند در دربی 6 گل می‌خوریم. خوشبختانه در آن مسابقه با تک گل رضا عابدیان پیروز شدیم. این بهترین خاطره‌ام از دربی‌ها بود. بدترین خاطره‌ام هم به سال آخر حضورم در پرسپولیس برمی‌گردد. 2 سال بود که با رباط صلیبی پاره و درحالی که زانویم را می‌بستم بازی می‌کردم. در آن مسابقه توپی مقابل دروازه نصیبم شد که به خاطر پاره بودن رباط صلیبی‌ام یک مرتبه زانویم خالی کرد و با سر به زمین خوردم و بیهوش شدم. وقتی تصاویر ضبط شده بازی را دیدم متوجه شدم در آن صحنه توپ به پایم خورده و از کنار دروازه با فاصله کم به بیرون رفته. اگر آن مصدومیت را نداشتم توپ را گل می‌کردم. به همین خاطر آن مشکل و اتفاقی که افتاد بدترین خاطره من از دربی‌هاست.

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)