مرجع خبری پرسپولیس : یوئیچی میشی مورای ژاپنی می توانست چند پنالتی برای پرسپولیس بگیرد ، می توانست چندین بار به گلر الوحده کارت زرد بدهد و مانع وقت کشی های او بشود و حتی او را اخراج کند  که نکرد ، اما…

 

 

اما اگر تمام این بی عدالتی ها را هم کنار بگذاریم و حتی در بدبینانه ترین حالت ممکن 30 دقیقه از زمان بازی را مرده حساب کنیم ، پرسپولیس 60 دقیقه دیگر فرصت داشت تا در ورزشگاه آزادی یک گل به الوحده بزند و این سه امتیاز واجب تر از نان شب در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را از دست ندهد.

 

خیلی عجیب است که یک تیم در یک بازی فوق العاده حساس که نتیجه مناسب را کسب نکرده از سه تعویض خود تنها یک تعویض را انجام دهد ، مسلما علی دایی نمی خواهد عمداً کارهای عجیب و غریب بکند تا تیمش نتیجه نگیرد و خودش در سیبل انتقادات قرار بگیرد. او با نگاه به ابزارهای خود روی نیمکت پرسپولیس از انجام این عمل سرباز زده و باقی نگاه داشتن مهره های درجه یک خود در زمین را به تعویض ترجیح داده ، اما در بسیاری مواقع صرف بالا رفتن تابلوی تعویض و ورود یک نیروی تازه نفس می تواند جریان بازی را عوض کرده و گره گشا باشد.

 

 

دایی می گوید اشپیتیم آرفی سه هفته مصدوم و دور از آمادگی بوه و با وجود اینکه 45 دقیقه کنار زمین گرم کرد او را برای دقایق پایانی هم به زمین نیاورد اما بازیکن جوانی همچون سعید حلافی که ناجی پرسپولیس در جام حذفی و زننده گل پرسپولیس در عبور از داماش گیلان بود می توانست یکی از گزینه های تعویض ها باشد. شاید حلافی بی تجربه در آسیا بی اثر و تعویضی سوخته عنوان شود اما بالاتر از سیاهی که رنگی نیست، هست؟ بدون تغییر ترکیب خط حمله پرسپولیس گلی نزد و با تغییر آن هم اگر اتفاقی نمی افتاد ، بازهم همان آش بود و همان کاسه ، اما دست کم روزنه ی امیدی برای حالت دوم می توان متصور بود.

مشکل دیگر شکل بازی این روزهای پرسپولیس است. روش بازی پرسپولیس با تک مهاجم و نفوذ از کناره ها دیگر با یک آنالیز ساده برای تمام تیم های داخلی و خارجی شناخته شده است و این سم مهلکی بر پیکر پرسپولیس در رویارویی با رقبای چقر ایرانی و آسیایی است. کادرفنی باید پلن های مختلفی برای گشودن دروازه حریفان را در دستور کار قرار دهد و با تعویض های خود در فاز هجومی در لحظات حساس مسابقه حریف را اصلاحاً آچمز کند. زمانی که 60-70 دقیقه روش تیم برای رسیدن به دروازه حریف به بن بست می خورد چرا ورود مهاجم بلندقامت و تغییر روش در دستور کار قرار نمی گیرد؟

***

 

اگر بخواهیم لیگ قهرمانان آسیا را فاکتور بگیریم ، در لیگ برتر پس از بردهای درخشان ابتدای فصل ، مساوی های اواسط نیم فصل در دقایق پایانی و دوران سیاه باخت های پیاپی پایان نیم فصل ؛ چند هفته ای است که پرسپولیس نباخته و نتایج سینوسی این تیم به ثبات نسبی رسیده است اما پرسپولیس پس از تساوی های کشنده برابر راه آهن ، شهردرای و الوحده اگر به جای اصلاح ، بخواهد روی اشتباهات خود پافشاری کند ، شوربختانه پیش بینی تکرار دوران سیاه باخت های پیاپی نیم فصل اول و ناکامی در هر سه جام دور از ذهن نخواهد بود.

حسن مهدوی

انتهای گزارش اختصاصی / امانت داری ، استفاده از این خبر با ذکر نام مرجع خبری پرسپولیس مجاز است


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)