مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: ورزشگاه نقش جهان با انسجام و همکاری همه مدیران و دست اندرکاران تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

به گزارش مهر، محمدرضا محمد جواهری، در بازدید خبرنگاران از پروژه ورزشگاه نقش جهان با اشاره به روند آماده‌سازی این پروژه عظیم ملی اظهار داشت: فاز اول این پروژه در سال 80 کلید خورد اما به دلیل عدم ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول، این طرح به فراموشی سپرده شده بود تا اینکه در سال 91 با شروع فعالیت اینجانب و با تعامل و هم‌اندیشی مدیران استانی وکشوری این پروژه بار دیگر آغاز به فعالیت شبانه‌روزی کرد.

به گفته مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان زیربنای این مجموعه ورزشی در حد بیست هکتار است و قابلیت فراهم آوردن امکاناتی نظیر استادیوم 75 هزار نفری، پیست دو میدانی، پیست دوچرخه‌سواری، اتومبیل‌رانی و موتورسواری، مجموعه ورزش‌های آبی و امکانات اقامتی،را دارد.

جواهری "نقش جهان" را جايگزين مناسبی برای ورزشگاه آزادی تهران دانست و افزود: مسئولان ورزش کشور اعلام کرده‌اند که در صورت تکمیل شدن نقش جهان، از آن تا مدتی به عنوان جایگزین ورزشگاه آزادی تهران مورد استفاده قرار گیرد تا آغاز احیای ورزشگاه آزادی در قالب توسعه فضا و تکنولوژی انجام شود.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان با توجه به پروژه ملی ورزشگاه نقش جهان که جزء طرح‌های "مهر ماندگار" دولت دهم قرار گرفته است، تاکید کرد: این پروژه با انسجام و همکاری همه مدیران و دست اندرکاران تا پایان دولت دهم به بهره‌برداری کامل خواهد رسید.

وی در خصوص میزان اعتبار تخصیص داده شده به این پروژه عنوان کرد: در سال 91، 120 میلیارد ریال از ردیف بودجه وزارت ورزش برای انجام این طرح در نظر گرفته شد که با عنایت و توجه استاندار اصفهان این مبلغ به 150 میلیارد ریال افزایش یافت.

جواهری با اشاره به اهمیت پرداخت بودجه تصویب شده به این پروژه خاطرنشان کرد: طبق وعده مسئولان این بودجه تا پایان سه ماهه اول سال 92 به صورت کامل در اختیار این مجموعه قرار خواهد گرفت.

مدیر کل اداره ورزش و جوانان استان اصفهان امکانات استفاده از تکنولوژی روز نظیر خرید بلیط اینترنتی این ورزشگاه و شماره‌دار بودن صندلی‌های تماشاگران را از نکات منحصر به فرد این ورزشگاه دانست و گفت: این استادیوم تنها زمین مسابقات فوتبال کشور است که مسقف می‌باشد و دومین استادیوم بزرگ بعد از استادیوم آزادی است که از این به بعد در هر شرایط آب و هوایی هیچ مسابقه‌ای مختل نمی‌شود.

وی در پایان در پاسخ به این سئوال که از چه زمانی این زمین آماده برگزاری مسابقات فوتبال خواهد بود، تاکید کرد: طی مصاحبه‌های قبلی اعلام کرده‌ایم که از 20 خردادماه این ورزشگاه آماده برگزاری بازی است چون زمین چمن آن کاملا آماده است. لذا به دلیل انجام دیگر عملیات عمرانی در کنار این زمین و حفظ امنیت در زمان حضور تماشاچیان بهتر است که مردم که تا قبل از مدیریت بنده 18 سال برای انجام این پروژه صبر کرده بودند، اجازه بدهند تا کل ورزشگاه به بهره برداری برسد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)