تا مريض شد، همه به او پست و مقام دادند
مرجع خبری پرسپولیس : بغض كرده بود. مگر مى شود خبر درگذشت ناصر حجازى را شنيد و بغض نكرد، گريه نكرد. مى گفت صبح كه از خواب بيدار شدم، خبر را روى خروجى خبرگزارى ها ديدم و گريه كردم. جواد نكونام كاپيتان تيم ملى كشورمان از برخورد نامناسبى كه با اسطوره ها در ايران مى شود، به شدت عصبانى بود و فقط تاسف مى خورد كه چرا قدر بزرگان ورزش و آنهايى كه با پيراهن تيم ملى افتخار آفريده اند را نمى دانيم.

 

• خبر درگذشت ناصرخان حجازى را شنيده ايد؟
– بله، متاسفانه صبح روى خروجى خبرگزارى ها خواندم و گريه كردم.

 

• در رابطه با درگذشت آقاى حجازى چه صحبتى داريد؟
– من اين داغ بزرگ را به خانواده آقاى حجازى و آتيلا كه دوست و همبازى من بوده، تسليت مى گويم و اميدوارم بتوانيم از اين به بعد قدر اسطوره هايى مثل حجازى را بدانيم.

 

• پس شما هم معتقديد كه قدر حجازى را ندانستيم؟
– واقعاً قدر او را ندانستيم و نمى دانيم. اگر آقاى حجازى سالم بود، هيچ كسى در مورد ايشان حريف هم نمى زد. چرا قبل از اينكه ايشان مريض شود كسى در مورد آقاى حجازى حرف نمى زد و تا مريض شد همه به ايشان پست و مقام دادند.سيروس قايقران چرا از بين ما رفت؟ چون در بندرعباس مربيگرى مى كرد و مدام در حال رفت و آمد به انزلى بود. اگر اسطوره هاى مان را دوست داريم، به قايقران يك تيم خوب در تهران يا انزلى مى داديم نه اينكه كاپيتان تيم ملى و اسطوره فوتبال ايران در راه انزلى و بندرعباس در رفت و آمد باشد و آن اتفاق ناگوار برايش بيفتد و از بين ما برود.

 

• فكر مى كنيد در حق حجازى اجحاف شد؟
– من اطلاعى ندارم كه در اين مدت چه اتفاقاتى براى ايشان افتاده اما قبل از مريضى اش، كارهايى كه صلاح بود را براى آقاى حجازى انجام نداديم، فقط مى گوييم اميدواريم براى بعدى انجام دهيم اما متاسفانه راه را اشتباه مى رويم.

 

• به نظر شما حجازى به حقش رسيد؟
– بله، ايشان هم در دل مردم جاى داشت و دارد، هم بهترين دروازه بان تاريخ فوتبال ايران بوده و هم در عرصه مربيگرى آخرين مقام آسيايى استقلال با هدايت ايشان به دست آمده است اما مى توانست بهتر و بيشتر عنوان و افتخار كسب كند.

 

• رابطه شما و آقاى حجازى چطور بود؟
– من شاگرد ايشان نبوده ام اما سال اولى كه در پاس تهران بودم، يك جايى بود كه نهار مى خورديم و تيم استقلال هم يك روز آنجا آمد و اولين بار آنجا بود كه ايشان را ديدم. آقاى حجازى به من گفت كه تو را مى شناسم، بازيكن تيم ملى جوانان هستى و بازيكن با استعداد و آينده دارى هستى. آقاى حجازى در ادامه گفت كه پدرت را خوب مى شناسم و از تاجى ها (استقلالى هاى) قديمى است. براى پدرم آقاى حجازى و روشن اسطوره بودند. من هر وقت با آقاى حجازى برخورد داشتم، لذت مى بردم چون بسيار خوش برخورد بودند.
البته پدرم هر چند تاجى بود اما از پرسپوليسى ها هم خيلى تعريف مى كرد. آقاى حجازى براى برادر بزرگم اسطوره بود و بعد از نايب قهرمانى استقلال در آسيا در استاديوم گريه مى كرد. برادرم هميشه عكس هاى ناصرخان را كه در مجله آينه آن زمان چالپ مى شد را جمع مى كرد.

 

• بزرگ ترين درسى كه از ناصرخان گرفتيد، چه بود؟
– درس اخلاق و رفتار بود. ايشان با من كه در آن زمان خيلى جوان بودم، در اولين برخورد اينقدر خوش برخورد بود كه باور نمى كردم آقاى حجازى با كسى كه نمى شناسد اينگونه خوش برخورد باشد. اين كار ايشان بايد براى ما الگو باشد و بدانيم هر كسى كه جايگاه بالاترى دارد، بايد خوش برخوردتر باشد.

 

• الان هم پيام تسليت مى فرستند و در بيمارستان حاضر مى شوند يا در مراسم هستند تا عكس هاى يادگارى شان بيشتر شود. شما نمى خواهيد در مراسم درگذشت ناصرخان شركت كنيد؟
– من اگر ايران بودم، قطعاً در مراسم شركت مى كرد اما نه براى عكس يادگارى و مسائل ديگر، بلكه وظيفه ام است و هيچ منتى هم نيست. برادرم و پدرم مثل هزاران طرفدار ديگر استقلال قطعاً در اين مراسم شركت خواهند كرد. من هم با آتيلا دوست خوبم تماس مى گيرم و به ايشان تسليت مى گويم.

 


 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)