تدارکاتچی مهمتر از اسطوره ملی! / آگهی پفک نمکی به جای کریم باقری

مرجع خبری پرسپولیس : رسانه های عربی، با دعوت از کارشناسان ایرانی، به طور ویژه به این رویداد مهم پرداختند و حتی با ترتیب دادن گفت و گوی اختصاصی سعی کردند تا خداحافظی یکی از مهمترین ستاره های فوتبال قاره آسیا را به خوبی پوشش دهند.

 

«نمایش ناقص یک وداع با شکوه» این شاید کمترین تعبیر از اتفاقاتی باشد که در بازی ایران و برزیل برای کریم باقری رخ داد. ستاره افسانه ای فوتبال ایران که سرانجام در بازی مقابل برزیل برای همیشه با پیراهن ملی خداحافظی کرد، اما اگر خود باقری می دانست چنین اتفاقات نامتعارف، اعجاب آور و صد البته تاسف برانگیز در انتظار اوست بی تردید قید بازی خداحافظی اش را می زد!

 

شاید اگر کریم باقری از این اتفاقات خبر داشت همانند سایر هم قطاران ریز و درشتش بی صدا و در سکوت و انزوا با تیم ملی وداع می کرد. شاید امثال مهدی مهدوی کیا و علی دایی به این نتیجه رسیده بودند که ترجیح دادند به تعارف فدراسیون پاسخ منفی دهند.

 

نه، کریم باقری شایسته چنین رفتاری نبود. او به پاس سال ها افتخار آفرینی برای ایران شایسته بهترین ها بود اما متاسفانه از او دریغ شد و تنها افسوس و حسرت احساس فوتبال ما در قبال این خداحافظی شد.

 

 

وقتی شنیدیم کریم باقری در آخرین لحظات هزینه بلیت سفر به ابوظبی را از جیب خودش پرداخت کرد و فدراسیون حتی حاضر نشده برای بازی خداحافظی شماره 6 افسانه ای تاریخ فوتبال ایران یک بلیت ناقابل برای او تهیه کند، همه چیز را به اتفاقات دقیقه 90 و ناهماهنگی ها ربط دادیم اما این تازه آغاز ماجراهای تلخی بود که بر کریم باقری رفت.

 

او به ابوظبی رسید. اینجا هم دست به جیب شد و شخصا هزینه اتاق خودش را پرداخت! انگار یک بازیکن، که نه یک چهره ناشناخته به هتل آمده! در حالی که کاروان خدم و حشم طول و دراز فدراسیون از رئیس گرفته تا روسای هیات ها و تدارکات و مامور انتظامات کمپ با هزینه فدراسیون به ابوظبی سفر کرده و در هتل روتانا اسکان یافته بودند.

 

برای کریم باقری در بازی خداحافظی اش اتاق رزرو نشده بود تا ثابت شود برای فدراسیون تداکاتچی ها از مردی که 86 بار لباس تیم ملی را بر تن کرده و 50 گل برای تیم ملی زده، ارزش بیشتری دارند!

 

پاسخ منفی طرف برزیلی برای برگزاری یک مراسم ساده در ابتدای بازی برای کریم باقری، کلکسیون انتقادات را کامل کرده و نشان داد که فدراسیون زحمت یک نامه نگاری کوچک و ساده با فدراسیون برزیل و رایزنی برای برگزاری مراسم را نداده و ظاهرا تصور کرده که همه چیز بدون برنامه و هماهنگی پیش برود و آب از آب تکان نخورد!

 

تنها قلمدوش شدن او به سبک تمام مراسم سنتی ایرانی و دیگر هیچ! این تنها برنامه فدراسیون برای مردی بود که سال ها بازوبند کاپیتانی تیم ملی را به بازو بست و افتخار آفرید! تمام شاهکارهای فدراسیون را اما صدا و سیما کامل کرد. آنجا که در یک اقدام بهت آور حتی از پخش تصاویر خداحافظی باقری دریغ کرد!

 

در حالی که تمام شبکه های عربی از دوبی اسپرت گرفته تا سعودی اسپرت، کویت اسپرت، الکاس، الریاضیه، الجزیره اسپرت و … با تهیه گزار اختصاصی شامل مصاحبه، گفت و گو و تحلیل، این اتفاق بزرگ را به خوبی پوشش دادند. رسانه به اصطلاح ملی بین دو نیمه و پایان بازی آگهی پفک نمکی و پوشک بچه و بزرگسال را به باقری ترجیح داد و تنها چند ثانیه تصویر خشک و خالی از باقری پخش شد!

 

این دهن کجی و بی اعتنایی به اسطوره ای بود که همین رسانه به اصطلاح ملی از کنار پخش بازی هایش در طول این سالها، میلیاردها دلار به جیب زد!

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)