پرسپولیس نیوز : نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: خصوصی‌سازی دو باشگاه پرهوادار استقلال و پرسپولیس باید با شیب ملایم و حتی شبه‌مشارکتی باشد.

حسین طلا در مورد خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی گفت: خصوصی‌سازی باشگاه‌های ورزشی اگر با برنامه‌ریزی انجام شود می‌تواند به نفع هواداران باشگاه‌ها، ورزش، بخش خصوصی و … باشد.

وی افزود: خصوصی‌سازی برای دو باشگاه پرهوادار مثل پرسپولیس و استقلال موضوعی حساس‌تر از سایر باشگاه‌ها است زیرا در مورد این دو باشگاه علاوه بر محاسبات عددی باید همواره احساسات هواداران را نیز درک و مد نظر قرار داد.

طلا در ادامه خاطر نشان کرد: درست است که بخش خصوصی در صورت ورود و خرید این دو باشگاه منفعت مالی خود را در نظر می‌گیرد اما نکته قابل اشاره اینجاست که متولیان واگذاری این دو باشگاه باید این موضوع را در نظر بگیرند که افرادی که قرار است برای خرید این دو باشگاه وارد عمل شوند نباید به دنبال سود کوتاه‌مدت باشند زیرا در این صورت اولین قربانی خصوصی‌سازی هواداران هستند.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های گذشته شاهد بودیم برخی از باشگاه‌ها که به صورت خصوصی‌ اداره می‌شدند با وجود هزینه‌های هنگفتی که صرف کردند نتیجه لازم را نگرفتند و بعضاً به لیگ‌های پایین‌تر سقوط کردند.

وی افزود: مواردی که تاکنون برای اداره اکثر باشگاه‌های خصوصی در ایران دیده‌ایم نمونه مناسبی برای پرسپولیس و استقلال نیستند. اگر خصوصی‌سازی با شیب ملایم و حتی شبه مشارکتی صورت پذیرد به نظر می‌رسد برای این دو باشگاه موفق‌تر خواهد بود. در غیر این صورت باید نگران این موضوع باشیم که اگر کسی تیم را در لیگ برتر تحویل گرفت و با عدم نتیجه‌گیری باعث سقوط آن به لیگ پایین‌تر شد تیم را در لیگ دسته اول به چه کسی تحویل خواهد داد و یا اگر کسی تیم را چند سال تحویل گرفت و موفقیت فراوانی کسب کرد و باشگاه‌ درآمدزا شد به چه شکلی می‌توان تیم را از او پس گرفت تا متضرر نشود.

طلا در ادامه اظهار داشت: بررسی تمامی مسائل و جوانب ما را به این نتیجه می‌رساند که خصوصی‌سازی این دو باشگاه پر هوادار زمانی میسر می‌شود که این کار بدون عجله و با برنامه‌ریزی صورت پذیرد. باید مراقب بود خصوصی‌سازی این دو باشگاه در عمل به سود آنها به اتمام برسد و طوری نشود که آنها واگذار شده اما بعدا به هر دلیلی دوباره به بخش دولتی بازگردد.
 

 

برای ثبت نظرات خود بدون نیاز به تایید عضو کانال تلگرام پرسپولیس نیوز شوید(کلیک کنید)